X-max 400 vs T-max

Furrrrr

BMW C400GT
6 nov 2011
210
2
Nu de X-max 400 op t punt staat de verkoop in te gaan ben ik nieuwsgierig naar jullie mening.
Waarom zou je nu nog voor een T-max gaan vraag ik me af.
Voor die 100 + nog wat cc extra 2 x zo duur, is dat t wel waard?

De T-max lijkt nu wel exorbitant duur vergeleken bij de 400..

En is zo een X-max 400 geschikt om bijvoorbeeld met zn 2 een ritje naar Parijs te maken?
 
Laatst bewerkt:
Tja, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Tmax = helft meer vermogen, ABS aan boord en heeft zicht inmiddels wel bewezen. Als er nou nog fatsoenlijke opbergruimte aanwezig was...
 
TMax heeft de opbouw van een motorfiets en een tweecilindermotor..
Of dit nu de meerprijs waard is of niet, blijft een persoonlijke kwestie, maar IK zou niet willen downgraden naar een XMax of Majesty...
Die twee laatsten kunnen onmogelijk tippen aan het weggedrag van een TMax.
 
Klopt. Motor en frame zijn totaal anders waardoor je een X-max niet kan vergelijken met een T-max. X-max 400 kan je vergelijken met een 250 of met een Majesty. Wel goede marketing van Yamaha als men het voor elkaar krijgt dat de consument denkt voor half geld een mini T-max te kopen.
 
Je krijgt geen kleine versie van de tmax maar naar mijn mening is de xmax veel meer waar voor je geld.
 
de xmax heeft niets met de tmax van doen.
die xmax vergelijk je ook niet met de bmwc600 of de rsv850 want dat zijn namelijk de concurenten van de tmax en die vergelijk je echt niet met de xmax.
de majesty werd toch ook nooit met de tmax vergeleken een hele ander tak van sport.
of het je de een boven de ander verkiest is uiteraart ieder voor zich.
de vraag is eerder waarom een honda sh300 verkiezen boven deze xmax denk ik.
 
Bedankt voor de replys :)
echter lees ik alleen maar subjectieve punten.

En moet ik Rrookie gelijk geven, je krijgt bij de Xmax 400 wel veel meer qaar voor je geld.
 
de vraag is toch wat voor soort scooter zoek je en wat wil je ermee.
technische en motoriche gezien staat de tmax op een hele andere plank.
de tmax is te duur maar dat geld ook voor de burman 650 en de bmw600.
10.000 euro zouden ze max moeten kosten naar mijn meening.
maar mocht ik het budget hebben en de keuze hebben tussen de xmax en de 530 ga ik zeker voor die 530.
misschien als je de xmax tegen over de tmax modellen voor 2008 neerzet dat ik dan voor de x max zou kiezen.
de xmax moet geloof ik in belgie rond de 6000euro kosten.

(even of topic maar ik denk dat ik de bev 350 weer boven de xmax verkiest, zou een test rit op de xmax uitsluitsel moeten geven).
 
Bedankt voor de replys :)
echter lees ik alleen maar subjectieve punten.

En moet ik Rrookie gelijk geven, je krijgt bij de Xmax 400 wel veel meer qaar voor je geld.

Tweecilindermotor , chassis en vering van een motorfiets... Zijn dat SUBJECTIEVE punten ????!? :?

Als je nu al weet dat de XMax meer waar voor je geld geeft (en dàt is wel subjectief), dan kan je dit topic nu al wel sluiten...

Je gaat ook geen (wat overdreven) DACIA DUSTER met een BMW X5 vergelijken.

Beiden zijn SUVs : objectief
Beiden zijn 4x4 : objectief
De Duster heeft een 1500 cc diesel : objectief
De X5 heeft een 4,4 liter V8 benzine : objectief
De Duster is gemaakt op een strak budget : objectief
De BMW is van premium onderdelen gemaakt : objectief
Is de Duster zijn geld meer waard dan de BMW ? : SUBJECTIEF
 
Laatst bewerkt:
Tweecilindermotor , chassis en vering van een motorfiets... Zijn dat SUBJECTIEVE punten ????!? :?

Als je nu al weet dat de XMax meer waar voor je geld geeft (en dàt is wel subjectief), dan kan je dit topic nu al wel sluiten...

Je gaat ook geen (wat overdreven) DACIA DUSTER met een BMW X5 vergelijken.

Beiden zijn SUVs : objectief
Beiden zijn 4x4 : objectief
De Duster heeft een 1500 cc diesel : objectief
De X5 heeft een 4,4 liter V8 benzine : objectief
De Duster is gemaakt op een strak budget : objectief
De BMW is van premium onderdelen gemaakt : objectief
Is de Duster zijn geld meer waard dan de BMW ? : SUBJECTIEF

Gaat 't goed kerel?
Ik ben hier geen wedstrijdje retoriek aan t voeren.
 
Laatst bewerkt:
Gaat 't goed kerel?
Ik ben hier geen wedstrijdje retoriek aan t voeren.
Ik kan qua replies en historie van topics een heel eind met je mee, maar nu vind ik het er nog vrij objectief aan toe gaan. De eerste post is een open vraag en die wordt serieus beantwoord.
De X-Max is een Dacia Duster en de T-max een BMW X5. Both in a class of its own. ;)
 
Laatst bewerkt:
Gaat 't goed kerel?
Ik ben hier geen wedstrijdje retoriek aan t voeren.


Jij stelt een vraag en je krijgt ettelijke serieuze, technische en OBJECTIEVE antwoorden van mensen die hun scooters kennen : die antwoorden vind jij SUBJECTIEF .

Eéntje antwoordt zonder enig argument aan te brengen, maar HIJ vindt dat de XMax "meer waar voor zijn geld biedt"... dàt vind jij dan een stelling waar je het eens mee kan zijn...

Dat is geen "wedstrijdje rhetoriek" maar wél het bewijs dat het in feite niet de moeite loont om op jouw vergezochte vergelijking ernstig in te gaan... je reageert er toch niet navenant ernstig op.

En... het gaat uitstekend met me, dank je voor je bezorgdheid. :W ..
 
Vanwaar je frustraties kerel?
Waar in mijn post triggerde / raakte ik bij jou een gevoelige snaar om lekker puberaal mijn post aan te gaan vallen en flink de context voorbij schieten om t uiteindelijk alleen over het verschil in objectiviteit en subjectiviteit te hebben.
Maar ik pas toch echt voor deze infantiele, wat autistiforme manier van een dick measuring contest.

Bedankt voor je toch wel erg sfeer bepalende post.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

Mvg.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af waar die dingen geproduceerd worden ,als de T-max in Japan geproduceerd wordt en de yen heeft in korte tijd 30% van zijn waarde verloren, wanneer de prijs van de T-max ook eens onder de 10.000 euro zakt.
De X-max wordt dacht ik wel in Europa geproduceerd. ??
 
Vanwaar je frustraties kerel?
Waar in mijn post triggerde / raakte ik bij jou een gevoelige snaar om lekker puberaal mijn post aan te gaan vallen en flink de context voorbij schieten om t uiteindelijk alleen over het verschil in objectiviteit en subjectiviteit te hebben.
Maar ik pas toch echt voor deze infantiele, wat autistiforme manier van een dick measuring contest.

Bedankt voor je toch wel erg sfeer bepalende post.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

Mvg.


Sjonge, jij bent ook een aanwinst voor het Forum, zeg, zonneschijn !

Ik zal maar alvast je nickname memoriseren, zodat ik aan jou geen tijd en internetcommunicatie meer verspil... wanneer je nog eens een "open vraag "stelt, uitsluitend met het doel om je reeds vaststaande idee te kunnen ventileren...


Lekker constructief, hoor !
 
Nu de X-max 400 op t punt staat de verkoop in te gaan ben ik nieuwsgierig naar jullie mening.
Waarom zou je nu nog voor een T-max gaan vraag ik me af.
Voor die 100 + nog wat cc extra 2 x zo duur, is dat t wel waard?

De T-max lijkt nu wel exorbitant duur vergeleken bij de 400..

En is zo een X-max 400 geschikt om bijvoorbeeld met zn 2 een ritje naar Parijs te maken?

Ik denk dat de X-max 400 prima naar Parijs kan. Ik vraag me enkel
af het geen ABS zou moeten hebben? Mijn Kymco Downtown 300 heeft
een veilig ABS-systeem van Bosch.

Heel belangrijk lijkt mij ook het gewichtsverschil en het brandstofverbruik. Ik
heb gehoord dat een T-max soms 1 op 16 verbruikt. De T-max gaat nauwelijks
sneller door het verkeer dan mijn Downtown: die verbruikt maximaal 1 op 23 (bij
heftig optrekken in de stad)

Ps: natuurlijk gaat de T-max harder op de snelweg dan mijn Downtown... maar dan
heb je wel weer kans op boetes :X
 
Ik denk dat de T-MAX wel staat voor de motorscooter. Inmiddels vergezelt door 1 of 2 concurrenten en dat is het. Alle vergelijkingen gaan vanaf het eerste moment scheef, de T-MAX kost ook het dubbele van bijvoorbeeld mijn scooter; BV350. Zou je dan met een X-Max400 een verkeerde keuze maken? Nee, dat denk ik niet. Maak de vergelijking tot een echte vergelijking en zoek wat voor T-MAX je voor zo'n 6500 euro bij de dealer (met garantie) kan krijgen. Ga maar ervan uit dat je er 1 kan kopen uit 2010 met 20000 kilometer op de teller en ABS. Op bijna alle vlakken zal de T-MAX de X-Max overtroeven, maar misschien maak je een keuze voor 2 jaar fabrieksgarantie, grote bagageruimte, lichtere motorscooter en het karakteristieke van een 1 cilinder, enz. :)

Door appels met appels te vergelijken hoeft het, volgens mij, niet zo moeilijk te zijn :)

Mish
 
Laatst bewerkt:
@ts

Zo te zien is het maar goed dat mish even uitkauwt wat Slijkmoto je al geschetst heeft...
 
Ik denk dat de X-max 400 prima naar Parijs kan. Ik vraag me enkel
af het geen ABS zou moeten hebben? Mijn Kymco Downtown 300 heeft
een veilig ABS-systeem van Bosch.

Heel belangrijk lijkt mij ook het gewichtsverschil en het brandstofverbruik. Ik
heb gehoord dat een T-max soms 1 op 16 verbruikt. De T-max gaat nauwelijks
sneller door het verkeer dan mijn Downtown: die verbruikt maximaal 1 op 23 (bij
heftig optrekken in de stad)

Ps: natuurlijk gaat de T-max harder op de snelweg dan mijn Downtown... maar dan
heb je wel weer kans op boetes :X

Hartelijk dank hiervoor!
Ik zit een beetje rond te shoppen, al jaren eerlijk gezegd, toen ik van een gixxer 1000 de overstap maakte naar een kawa z750 naked was de flirt er ook al.
Elke keer betrap ik me zelf toch weer op geflirt met een Tmax, en dan met name de 2012 2013 versies hebben mij goed weten te raken.

Ik zit nu dus echt te twijfelen tussen of weer een naked z800 of een tmax. Maar de xmax spreekt ook wel aan met name de prijs is wat het zo aantrekkelijk maakt.

Ik lees nog even door ;)

Wederom dank!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de T-MAX wel staat voor de motorscooter. Inmiddels vergezelt door 1 of 2 concurrenten en dat is het. Alle vergelijkingen gaan vanaf het eerste moment scheef, de T-MAX kost ook het dubbele van bijvoorbeeld mijn scooter; BV350. Zou je dan met een X-Max400 een verkeerde keuze maken? Nee, dat denk ik niet. Maak de vergelijking tot een echte vergelijking en zoek wat voor T-MAX je voor zo'n 6500 euro bij de dealer (met garantie) kan krijgen. Ga maar ervan uit dat je er 1 kan kopen uit 2010 met 20000 kilometer op de teller en ABS. Op bijna alle vlakken zal de T-MAX de X-Max overtroeven, maar misschien maak je een keuze voor 2 jaar fabrieksgarantie, grote bagageruimte, lichtere motorscooter en het karakteristieke van een 1 cilinder, enz. :)

Door appels met appels te vergelijken hoeft het, volgens mij, niet zo moeilijk te zijn :)

Mish

Erg duidelijk.
Ik begreep wel dat er binnenkort ook een xmax400 met abs uitkomt.
Dit vind ik toch wel erg handig.
Abs heeft me toch al wel een paar keer weten te behoeden van een schuiver.
Ik rij het hele jaar door, of t moet echt spekglad zijn natuurlijk, en maak veel km's ivm mn werk. (Dag en nacht (werk in zo ongeveer alle forensisch psychiatrische klinieken en rij dus veel heen en weer))
Overigens heb ik voor de slechte dagen wel een pekelfiets.

Ook tuf ik minimaal een in de 2 maanden naar parijs op de motor, en dat een 2 cylinder wat beter geschikt is lijkt mij duidelijk. Maar als een 1 cylinder 400 volstaat waarom niet daarvoor gaan.
En xmax buizen frame vs box frame van een tmax lijkt me ook wel duidelijk. Maar inhoevere heb je ook daadwerkelijk iets aan extra stijfheid bij een scooter?

Maar goed..
erg bedankt tot zo ver! :)
 
De keuze is vooral afhankelijk van wat je wilt. Stijfheid zorgt er voor dat je een betere wegligging krijgt. Gezien het feit dat alle motorfabrikanten trots vermelden dat hun nieuwe fiets weer nòg stijver is, Doen ze niet zonder reden...
Een Tmax is vooral op sportiviteit gericht. Met een gewichtsverdeling en wegligging die niet onderdoet voor een motor.
Motorfiets verstopt in scooterjas.
Een XMAX400 is in wezen een conventionele scooter.
Met alle praktische voordelen.
Maar ook de nadelen.
 
@ Furrr,
Het is al gezegd, de T-max heeft een andere opzet (2 cilinder in het frame i.p.v. 1 cilinder op de swingarm). Als je een eerlijke vergelijking wilt maken tussen die concepten, dan neem je een Majesty 400 en daarna een SW-T400. Merk je weinig verschil, dan kun je rustig een X-max 400 aanschaffen. Wil je veel bagage onder je zadel, dan valt de T-max ook af.
 
Ik denk als je twijfelt tussen een tmax 530 of een naked Z800 dan valt de xmax 400 zeker weg.

De tmax 530 is een sportieve scooter en leunt best aan met je vorige moto's.
Ik kan het weten.

Ik heb als tweede scooter ook een xmax 125 en die gebruik ik als regenscooter of boodschappen scooter. Rijdt niet slecht maar is wat oubollig.

Is mijn persoonlijke opinie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan