XBR500 opfrissen

Ik moest en zou het weten dus ben even de garage in gelopen ...

20231211_135448.jpg
 
Nou eigenlijk ligt het wel in een nachtkastje, heeft mij pa ooit nog eens gemaakt begin jaren 60.
En daar bewaar ik dat soort spul in, vloeibare pakking, allelei soorten vet. Borgmiddel, diverse lijmen. Enz. :+
Lijm in je nachtkastje om je huwelijk te redden?
 
ouwe drek eruit
LuG6tqy.jpg

gaat allemaal makkelijk los.
29Lhw7d.jpg


Spacers bovenin zijn massief staal.... makkelijk gewicht besparen met alu of teflon.

De andere poot wordt iets lastiger, de imbus zit goed vast. Maar eens even in de bakschroef zetten
 
Heb je een luchtratel ? Dat gaat doorgaans ook heel goed om die inbussen onderin los te krijgen.
Als het niet lukt ben je hier welkom, dan kunnen we mijn luchtratel erop zetten.
 
5 mm ? Oh je bedoelt het boutje voor de olie-aftap ? Ik dacht dat je de dikke M10 oid inbus bout bedoelde die vaak onderin zit om het binnenwerk van de poot vast te houden.

Zo'n aftapboutje moet je inderdaad niet met een dikke luchtratel te lijf gaan, dat is veel teveel geweld.
 
nou ook in bankschroef geen succes, ding zit bokvast. Dus eerst nog even de 1/2" ratel erop, maar inmiddels ook even de assault-ratchet afgestoft en de compressor in stelling gebracht :+ Helaas niet voldoende lucht.... denk door de reduceer. Ik laat hem nog even soppen in de kruipolie en dan maar gewoon kijken of ie stript of niet.

Volgens boekje moet er ATF in, gelukkig had ik nog twee flessen liggen.
 
de douane laat weer lekker op zicht wachten. toch even de voorkant in elkaar gezet, nieuwe remleiding gemonteerd en ontlucht, loopt super soepel! denk dat de telleropname behoorlijk wat weerstand leverde voorheen, en wellicht het piepende geluid. Dat of de remzuigers die vast zaten.

YCaYxsB.jpg


4EuEo4W.jpg


xFgVvWF.jpg


cPXUz9G.jpg
 
mooie schone telleropname, alles in het vet, werkt soepel!

Ljjq9gb.jpg


Accuutje is binnen... verschilletje?

eAYXHBq.jpg


met wat schuim inserts zit het mooi in de originele accubak, twijfel nog of ik een blokje moet maken om de originele accu beugel te kunnen gebruiken waarvoor hij is bedoeld. Maar het zit eigenlijk al best goed zo

KCqgM9i.jpg


Koppeling even gekuisd en in het vet gezet, nu soepel zonder vaste plekken

LCz9W8y.jpg


Met afdekkapje vind ik em wat leuker

oP28i9O.jpg


gUgO65I.jpg


De post is tergend langzaam de laatste tijd. de spiegels, vorkrubbers en knipper relais zijn al een tijdje bij de douane vertrokken.
 
Paar momentjes zon van het weekend, en ik moest toch even opruimen in de schuur, mooi moment om even een plaatje te schieten in het zonnetje:

58G126I.jpg


bcuDVsc.jpg


In principe is het peut erin en rijden, maar de knipperlichten moeten nog werkend gemaakt worden en ik heb voor de mooi wat bar-end spiegels en vorkrubbers gekocht. Wellicht dat ik de uitlaten er nog afhaal voor inspectie en reinigen, en voor de mooi wil ik de afgebroken tabjes in de zijdeksels nog reconstrueren.... iemand een idee met welke pasta dat goed kan?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan