Xenon verlichting

motormuis94

Die hard MF'er
15 nov 2011
626
1
Hallo, weet iemand waar je xenon verlichting kan kopen voor een kawasaki zxr400 uit '97?? Als ik via google zoek, krijg ik tientallen sites, maar deze verkopen alleen setjes voor alle kawasaki's met uitzondering van de zxr400 :(

Dus als iemand weet waar ik ook voor mijn motor xenon verlichting kan kopen, hoor ik het graag!
 
als je geen zin hebt om me te helpen, waarom neem je dan wel de moeite om een nergens opslaand bericht te typen?

aan dit soort grapjassen heb ik geen zak, hou dus je ''grappen'' voor je..

Rustig maar hoor.
Ik maak zelf wel uit of ik reageer.
Maar als iemand zelf nou eens de moeite neemt om iets op te zoeken ipv een forum als helpdesk te gebruiken.
Wordt dan niet gelijk kwaad als de antwoorden niet voldoen aan je verwachting.
 
Rustig maar hoor.
Ik maak zelf wel uit of ik reageer.
Maar als iemand zelf nou eens de moeite neemt om iets op te zoeken ipv een forum als helpdesk te gebruiken.
Wordt dan niet gelijk kwaad als de antwoorden niet voldoen aan je verwachting.
een forum is toch ook voor mensen die vragen hebben?
en ik zoek bijna altijd zelf op google ja...
of ik zoek het op het motor-forum.. maar als je iets niet weet, kan je het toch gewoon hier vragen? en vaak krijg je hier duidelijkere antwoorden dan wat je op google vind..
 
P.I.M.B, heb je ook wel eens vergeleken met iemand met zo'n duurder setje? want als de kwaliteit hetzelfde is, zie ik niet in waarom ik dan 60 of 70 euro meer zou uitgeven aan een mooiere verpakking..

Tenzij niet alleen de verpakking, maar ook de kwaliteit verschilt......
Ik heb al meerdere keren berichten gelezen van mensen die binnen enkele maanden een lamp of ballast moesten vervangen van hun "merkie onbekend" maar wél lekker goedkoop setje.....
Maar het staat je uiteraard vrij om vooral de goedkoopste set te kiezen en te geloven dat die net zo goed is.
 
Tenzij niet alleen de verpakking, maar ook de kwaliteit verschilt......
Ik heb al meerdere keren berichten gelezen van mensen die binnen enkele maanden een lamp of ballast moesten vervangen van hun "merkie onbekend" maar wél lekker goedkoop setje.....
Maar het staat je uiteraard vrij om vooral de goedkoopste set te kiezen en te geloven dat die net zo goed is.
tja, P.I.M.B zn ervaring zijn tot zover gewoon goed, denk dat ik 1x een ''goedkope'' koop en kijk hoe die is en hoelang die meegaat, miss dat ik daarna een dure koop als de goedkope me niet bevalt.
 
Ik heb hier de xenon voor mijn auto vandaan, rij er nu een half jaar mee en nog geen problemen!

http://www.ebay.com/itm/35W-HID-Mot...=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3f0fa1ecac

35 AUD = 25.9689894 Euros incl. verzenden


Ik heb voor een setje (2 stuks) toen $ 53,00 betaald incl. verzenden.

Let er wel op dat je bij voorkeur een helder glas hebt en dus niet met van die strepen er op, dit zorgt namelijk voor veel strooilicht...
 
Laatst bewerkt:
Tenzij niet alleen de verpakking, maar ook de kwaliteit verschilt......
Ik heb al meerdere keren berichten gelezen van mensen die binnen enkele maanden een lamp of ballast moesten vervangen van hun "merkie onbekend" maar wél lekker goedkoop setje.....
Maar het staat je uiteraard vrij om vooral de goedkoopste set te kiezen en te geloven dat die net zo goed is.

Je hebt idd goedkope chinese rommelsetjes, maar dat is NIET wat je koopt bij de door mij genoemde website.

Ik toon ook niet aan dat e.e.a. net zo goed is als Pilot, ik heb geen testen of cijfers en die interesseren me verder ook niet zoveel. Wat anderen echter ook niet aantonen is dat Pilot beter is dan het andere. Ook bij Pilot zijn problemen en kapotte xenonlampen aan de orde.

Ik smeer TS ook niets aan (heb geen aandelen), ik geef alleen een alternatief.

Ik ga ook niet automatisch voor de goedkoopste variant, ik heb de tip van genoemde website van iemand gekregen die er wél veel van weet en zeer bekend is met wat er te koop is in Xenon-land en heb daar nog geen seconde spijt van...

Jouw laatste zin vind ik nogal triest en betweterig, je toont in je post op geen enkele manier aan dat de 1 beter is dan de ander, maar mensen die voor een goedkoper alternatief kiezen 'staat het vrij om te denken dat het net zo goed is'... Dus.

Roepen dat Pilot het beste is omdat het 100 euro kost en een bekend merk is zonder verdere onderbouwing, tja...
 
Jouw laatste zin vind ik nogal triest en betweterig, je toont in je post op geen enkele manier aan dat de 1 beter is dan de ander, maar mensen die voor een goedkoper alternatief kiezen 'staat het vrij om te denken dat het net zo goed is'... Dus.
Mijn excuses dat ik de euvele moed had het niet met jouw reclamepraat eens te zijn.
Dat vind ik dan weer triest, dat je jouw eigen mening zo onaantastbaat acht, zelfs maar zonder enige reële onderbouwing, zodat niemand het mag wagen er iets tegenover te stellen.

Mijn onderbouwing heb ik genoemd, de vele postings van mensen die al binnen enkele maanden problemen krijgen met dat gewéldige budgetsetje. De in de goedkope setjes geleverde lampen zijn van een duidelijk mindere kwaliteit en gaan minder lang mee, net zoals de ballasts. Ook de genoemde kleurtemperaturen kloppen vaak niet, waardoor mensen een andere kleur lamp krijgen dan ze konden verwachten.
Ooit gehoord van het gezegde"alle waar is naar zijn geld"? Vást niet. :X
 
Mijn excuses dat ik de euvele moed had het niet met jouw reclamepraat eens te zijn.
Dat vind ik dan weer triest, dat je jouw eigen mening zo onaantastbaat acht, zelfs maar zonder enige reële onderbouwing, zodat niemand het mag wagen er iets tegenover te stellen.

Mijn onderbouwing heb ik genoemd, de vele postings van mensen die al binnen enkele maanden problemen krijgen met dat gewéldige budgetsetje. De in de goedkope setjes geleverde lampen zijn van een duidelijk mindere kwaliteit en gaan minder lang mee, net zoals de ballasts. Ook de genoemde kleurtemperaturen kloppen vaak niet, waardoor mensen een andere kleur lamp krijgen dan ze konden verwachten.
Ooit gehoord van het gezegde"alle waar is naar zijn geld"? Vást niet. :X

JanB, sorry maar nou typ je echt poep. Al koopt TS 10 Pilot-sets, het zal mij een rotzorg zijn. Ik acht mijn mening niet onaantastbaar, ik geef enkel mijn ervaring met genoemde xenon weer. En die is top. Zonder te beweren dat die net zo goed, beter of minder goed is dan Pilot. En omdat ik een hele goede ervaring daarmee heb (en met mij een aantal bekenden/vrienden en vast ook vele anderen), geef ik TS het alternatief, omdat Pilot wel ff 2,5 keer zo duur is.

Wat jij doet is aangeven dat alle goedkope setjes in feite rommel/minder zijn (en alle budgetsetjes van dezelfde makelij zijn), omdat je wat ervaringen hebt gelezen. En daarnaast heb je dan het A-merk Pilot. En daarop baseer je dan weer jouw mening dat het nogal simpel is om te denken dat mijn xenon net zo goed is als die van Pilot, want 'alle waar naar zijn geld'...

De mijne brandt al 15.000 km als een dolle (in weer en wind) en ik heb geen redenen om aan te nemen dat ik een miskoop heb gedaan of beter EUR 60,- meer had uit kunnen geven. Toch is mijn xenon volgens jou duidelijk van mindere kwaliteit en gaat ie minder lang mee...
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor....

beugel_slot.jpg
 
nope it geat on....

o ja en @motormuis canbus wil zeggen: een soort diagnosesysteem die verteld bv of er een lampje stuk is ectr... dus er is communicatie tussen de componenten sluit je hier dus een setje op aan zonder canbus of verander je ergens iets krijg je een foutmelding.

zo heb ik het lekker verteld.. :P
 
Laatst bewerkt:
nope it geat on....

o ja en @motormuis canbus wil zeggen: een diagnosesysteem die verteld bv of er een lampje stuk is ectr... dus er is communicatie tussen de componenten sluit je hier dus een setje op aan zonder canbus of verander je ergens iets krijg je een foutmelding.

zo heb ik het lekker verteld.. :P


Ik dacht dat canbus een systeem is waarbij alles via één kabel loopt ipv een hele grote dikke draadboom.
Canbus is geen diagnosesysteem, maar sluit je daar iets op aan wat door het (diagnose) systeem niet herkend wordt dan functioneert het niet.
Zo is er ook een Optimate voor motoren met Canbus systeem.
Maar we zullen het leren.
 
nope it geat on....

o ja en @motormuis canbus wil zeggen: een diagnosesysteem die verteld bv of er een lampje stuk is ectr... dus er is communicatie tussen de componenten sluit je hier dus een setje op aan zonder canbus of verander je ergens iets krijg je een foutmelding.

zo heb ik het lekker verteld.. :P
Als je er niks vanaf weet, zeg dan gewoon niks.

Controller Area Network - Wikipedia
 
Tenzij niet alleen de verpakking, maar ook de kwaliteit verschilt......
Ik heb al meerdere keren berichten gelezen van mensen die binnen enkele maanden een lamp of ballast moesten vervangen van hun "merkie onbekend" maar wél lekker goedkoop setje.....
Maar het staat je uiteraard vrij om vooral de goedkoopste set te kiezen en te geloven dat die net zo goed is.

precies!

Of dat die H4 lamp toch niet lekker past en er vocht in de unit komt bij die goedkope setjes, heeft een vriend van mij gehad.

Ik ben niet erg merkbewust maar ik heb ook Pilot en dat is het echt waard.

Bovendien, E 60,- verschil. Da,s twee keer tanken en het is wel je gemak en veiligheid.

Van A'dam naar huis rijden in het donker en dan geen koplamp meer hebben lijkt mij niet fijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan