Xenon verlichting

motormuis94

Die hard MF'er
15 nov 2011
626
1
Hallo, weet iemand waar je xenon verlichting kan kopen voor een kawasaki zxr400 uit '97?? Als ik via google zoek, krijg ik tientallen sites, maar deze verkopen alleen setjes voor alle kawasaki's met uitzondering van de zxr400 :(

Dus als iemand weet waar ik ook voor mijn motor xenon verlichting kan kopen, hoor ik het graag!
 
Dat bedoel ik.
Daarom maak ik dan vaak ook de cynische opmerking; "Als je zelf ook internet hebt"..........
Denuff geeft wel gewoon antwoord op mn vraag, met duidelijke uitleg en vb'tje..
Het enige wat jij doet is zeggen, gebruik google, zoek op google, of een andere stomme opmerking..

Volgens jou en Sp1r heeft Denuff het fout wat betreft die ''canbus''..
maar zelf wil je niet uitleggen wat het is.. Zelfs neit als ik je vraag of jij het dan wel weet en kan uitleggen..

en trouwens, ik heb die wikipedia van Canbus gelezen, maar daar snap ik niks van..
Maarja, ik geloof niet dat jij meer moeite wilt doen he? om bv iemand uit te leggen wat ''Canbus'' nou precies is..
 
en trouwens, ik heb die wikipedia van Canbus gelezen, maar daar snap ik niks van..
Maarja, ik geloof niet dat jij meer moeite wilt doen he? om bv iemand uit te leggen wat ''Canbus'' nou precies is..

Simpele uitleg:
in de ouderwetse manier van aansluiten heeft elke stroomverbruiker een "eigen" bedrading naar de accu of naar centrale punten. Dat levert vele tientallen meters draad op, veel stekkers etc en zekeringen. De kans op storingen is daardoor erg groot en al die aansluitingen maken het bedradingsschema best ingewikkeld.

Bij canbus loopt er maar één draad of slechts enkele draden waar alle stroomafnemers (lampen, ontsteking enz.) op zijn aangesloten. De computer "weet" welke stroomafnemers dat zijn en "weet" ook wanneer er iets fout gaat, bv. kortsluiting of een kapotte lamp. Dat scheelt heel veel bedrading en allerlei contactdozen, zekeringen etc. De kans op storingen is daardoor minder, je kunt storingen ook veel makkelijker vinden.
Nadeel is dat je niet zomaar iets kunt veranderen aan een canbus systeem, omdat de computer dan "in de war raakt", bv. door het aansluiten van een niet geschikte acculader of Xenonlamp.
 
Simpele uitleg:
in de ouderwetse manier van aansluiten heeft elke stroomverbruiker een "eigen" bedrading naar de accu of naar centrale punten. Dat levert vele tientallen meters draad op, veel stekkers etc en zekeringen. De kans op storingen is daardoor erg groot en al die aansluitingen maken het bedradingsschema best ingewikkeld.

Bij canbus loopt er maar één draad of slechts enkele draden waar alle stroomafnemers (lampen, ontsteking enz.) op zijn aangesloten. De computer "weet" welke stroomafnemers dat zijn en "weet" ook wanneer er iets fout gaat, bv. kortsluiting of een kapotte lamp. Dat scheelt heel veel bedrading en allerlei contactdozen, zekeringen etc. De kans op storingen is daardoor minder, je kunt storingen ook veel makkelijker vinden.
Nadeel is dat je niet zomaar iets kunt veranderen aan een canbus systeem, omdat de computer dan "in de war raakt", bv. door het aansluiten van een niet geschikte acculader of Xenonlamp.
Dankje!! :}
 
Dat staat in de wet.je moet een koplamp hebben die de moderne xenon kan hebben,anders wordt die te heet! Jij zoekt alles op jan ,dus dit ook!
Xenon lampen worden juist minder heet... Dat weet ik dan weer wel :9
dacht dat normale lamp iets van 55(watt) had en xenon heeft 35(watt), weet neit of het in watt of kilowatt is, maar xenon werd een stuk minder heet hoor..
 
Dat staat in de wet.je moet een koplamp hebben die de moderne xenon kan hebben,anders wordt die te heet! Jij zoekt alles op jan ,dus dit ook!

Nee. Als ik elke keer dat iemand maar wat uitblaat moet gaan zoeken of dat klopt, zou ik geen tijd van leven meer hebben.

Wat jij roept is volstrekte onzin. Voor auto's zijn er regels gesteld mbt. het achteraf inbouwen van Xenon, voor motoren zijn die regels er NIET.
Wel is er de algemene regel dat verlichting niet verblindend mag zijn, maar dat geldt net zo goed voor jouw xenon/halogeen combi.
Erger nog: omdat de halogeenlamp naast de Xenonlamp wordt geplaatst waar die normaal bij H4 in het midden zou zitten, is de kans dat jouw verlichting geen goed lichtbeeld geeft, veel groter.
Daarnaast: Xenon wordt juist veel minder warm dan halogeen, het geeft juist meer licht omdat het minder stroom in warmte omzet. Kijk maar naar het verbruik: 35 watt tov. 55 watt van een halogeenlamp. Ook die opmerking van je over warmte gaat dus nergens over.


Oh: dit wist ik allemaal al, hoefde ik dus niet op te zoeken......
 
Xenon lampen worden juist minder heet... Dat weet ik dan weer wel :9
dacht dat normale lamp iets van 55(watt) had en xenon heeft 35(watt), weet neit of het in watt of kilowatt is, maar xenon werd een stuk minder heet hoor..

Correct. Een Xenonlamp werkt veel efficiënter dan een halogeenlamp en zet dus ook veel minder stroom om in warmte.
 
Dat staat in de wet.je moet een koplamp hebben die de moderne xenon kan hebben,anders wordt die te heet! Jij zoekt alles op jan ,dus dit ook!
Onzin. A. de xenon lamp is juist koeler en b. er staat nergens in de wet dat je een koplamp moet hebben die geschikt is voor xenon. Sterker nog: je mag in gewone 'ouderwetse' units gewoon xenon hebben. Auto's voorzien van aftermarket xenon komen gewooon door de APK, mits deze goed afgesteld staan.
 
Je kunt ook blue vision lampjes kopen bij Action, kosten 2,99 euro 2 stuks. Zijn ook lekker fel en wit en heb je die hele xenon troep niet nodig!
 
Laatst bewerkt:
xenon is een hoogwaardig gas! pak m maar eens vast als die brand,au!
En omdat jij je vingers brand aan xenon is die dus warmer dan halogeen :?
Een verwarming heeft ook een rendement in Watt en ja, ze worden allemaal warm maar als je gaat meten is er toch verschil.
Als een 55W lamp nou eens 120gr wordt en de 35W xenon 95 is dit een stuk kouder maar je brand er nog steeds je vingers aan :+
De aangegeven graden zijn slechts een voorbeeld... voordat mensen daar weer over gaan vallen.
 
...
0 strooilicht
....
Heb je dat gemeten?
Ook al heb je vlak glas in je halogeen unit betekend dit niet meteen dat er xenon in past met dezelfde waarden.
De spiegel zorgt er bij units met vlak glas voor dat je het juiste lichtbeeld hebt gebaseerd op het brandpunt van de lamp die bij xenon afwijkt van die van halogeen.
Als de mensen niet knipperen met hun lichten kan het zijn dat ze het hebben opgegeven omdat er teveel mensen zijn die waardeloze verlichting hebben (feit) of omdat jou strooilicht niet verblindend werkt.
In het laatste geval kan het best zijn dat je meer licht hebt door de kleur maar dat je effectief minder goed zicht hebt door het afwijkende lichtbeeld.
 
Je kunt ook blue vision lampjes kopen bij Action, kosten 2,99 euro 2 stuks. Zijn ook lekker fel en wit en heb je die hele xenon troep niet nodig! Wit led lampje in je stadslicht en je bent klaar! Rij je veel in het donker dan kan je beter xenon nemen! overdags zie je geen verschil tussen xenon en blue vision!

Dan weet je dus écht niet wat je zegt. :N
 
mijn uitleg was bij benadering!! dit is waar ts om vroeg een verwijzing naar een pagina kan hij zelf ook googelen .heeft ie jou niet bij nodig
Jij legt iets verkeerd uit, en dus geef ik een linkje waar in staat wat het wél is.

Inderdaad kan een (CAN) bussysteem fouten detecteren.

Als iemand jouw vraagt om uitleg wat een motorfiets is, zeg je toch ook niet dat het benzinelampje gaat branden als de tank leeg is, ipv zeggen dat het een apparaat is met 2 wielen die ontworpen is om van A naar B te rijden :?
:W
 
Jij legt iets verkeerd uit, en dus geef ik een linkje waar in staat wat het wél is.

Inderdaad kan een (CAN) bussysteem fouten detecteren.

Als iemand jouw vraagt om uitleg wat een motorfiets is, zeg je toch ook niet dat het benzinelampje gaat branden als de tank leeg is, ipv zeggen dat het een apparaat is met 2 wielen die ontworpen is om van A naar B te rijden :?
:W
:Z ...truste
 
Onzin. A. de xenon lamp is juist koeler en b. er staat nergens in de wet dat je een koplamp moet hebben die geschikt is voor xenon. Sterker nog: je mag in gewone 'ouderwetse' units gewoon xenon hebben. Auto's voorzien van aftermarket xenon komen gewooon door de APK, mits deze goed afgesteld staan.


Volgens mij heb ik ergens gelezen dat auto's van voor 1-1-2007 Xenon zo in mogen bouwen en auto's van een latere datum niet....correect me if I'm wrong...
 
Terug
Bovenaan Onderaan