120/90-18 betreft Michelin Pilot Activ (achter) en 90/90-18 voor
Die ziet er echt super uit!Leuk, een xj-topic.
Omdat we allemaal van plaatjes houden, hier mijn xj550.
Paar jaar geleden via m-f voor €125,= gekocht in een trieste staat.Bekijk bijlage 1407280
Op de foto valt het nog mee.
Na flink wat werk staat hij er nu zo bij.Bekijk bijlage 1407281
Ding rijdt voor z’n leeftijd en inhoud geweldig.
Ben er eigenlijk te groot voor, maar is gewoon veel te leuk.
Misschien om je toerenteller kabel aandrijving op zijn plek te houden?Gisteren ben ik een stukje gaan rijden op mijn XS400 en toen ik thuiskwam zag ik olie spetters onder mijn tank. Na wat speurwerk had ik het probleem gevonden, het bleek een boutje te zijn dat vlak achter mijn toerentellerkabel zit. Aandraaien had helaas geen zin omdat het schroefdraad in mijn kleppendeksel rot was.
Vanmiddag het kleppendeksel gedemonteerd en de boel eens goed bekeken maar het is voor mij vooralsnog een raadsel wat de functie is van dit boutje.
Het vasthouden van mijn toerentellerkabel lijkt mij stug omdat deze ook als is geborgd d.m.v. een borgclip. Wie o wie komt met het verlossende antwoord?
Ps. op dit moment zit niet het originele boutje erin, ik had er een iets langer boutje ingedraaid om te kijken of deze de schroefdraad wel zou pakken (wat ook niet lukte). Het originele boutje heeft een klein stiftje onderin.
Goedkope nieuwe,Heeft misschien iemand hier een vlotter voor m'n xj900f '88?
Dank, inmiddels de oplossing gevonden. Ik kon de draad nog ietsje verder tappen en met een langer boutje kon ik de boel wel vastzetten. De aandrijving blijft mooi soepel draaien dus dat zit ook wel goed. Nu wachten op de bestelde pakking en de boel weer in elkaar zetten.Misschien om je toerenteller kabel aandrijving op zijn plek te houden?
Bekijk bijlage 1407998
Je heb toch een wphb dan is het een kwestie van de draden volgen op het elektrisch schema en die juist aansluiten.De zwarte is door gelust naar de koplamp.
Maar ik bedenk me eigenlijk, die stekker is enkel voor de aansturing van de tellers. (Nieuwere tellers zijn elektronisch aangestuurd vanaf de CDI, oranje draad) en het lijkt me eigenlijk, dat hij zonder die stekker te gebruiken, ook moet starten.
Ik ben bang dat er dus ergens anders iets niet lekker werkt... mede omdat, als ik het relais kortsluit hij gewoon start en loopt.
Iemand een tip hoe ik de startknop kan doormeten? Alles geprobeerd, maar ik krijg daar geen prik. (Enkel licht blauw, maar dat is de verlichting)
Je heb toch een wphb dan is het een kwestie van de draden volgen op het elektrisch schema en die juist aansluiten.
Maar als ik het zo leest heb je geen originele kabelboom voor het bouwjaar van je motor?
Inderdaad, maar dan moet ik wel weten waar het mis gaat. En dat lukt nu nog niet exhtOf een verse draad trekken.