Vol gas heb ik ook geprobeerd inderdaad.
Ik heb net het rubber naar de luchtfilter eraf gehaald. Heb er een spiegel achter gehouden, zodat ik het zuigertje met de naald kan zien. Als ik gas geef gaat de zuiger snel op en neer, maar hij moet eigenlijk omhoog gaan. Wat kan het zijn? Met snel op en neer bedoel ik hij komt maar een halve centimeter omhoog, valt terug en weer omhoog en dat gaat in snel tempo.
Ik heb net het rubber naar de luchtfilter eraf gehaald. Heb er een spiegel achter gehouden, zodat ik het zuigertje met de naald kan zien. Als ik gas geef gaat de zuiger snel op en neer, maar hij moet eigenlijk omhoog gaan.
Wat kan het zijn? Met snel op en neer bedoel ik hij komt maar een halve centimeter omhoog, valt terug en weer omhoog en dat gaat in snel tempo.
Dat had ik gedaan ja, en ze kwamen netjes langzaam en vloeiend naar beneden. Ik heb het net nogeens gedaan, terwijl de carb erop zit, en dat ging prima.Toen alles weer in elkaar zat, heb je toen 1 voor 1, alle 4 de gasbuizen met je vinger naar boven gedrukt? Terwijl alle 4 carbs voor je lagen op de werkbank. Ze moeten alle 4 met een zuigende en vloeiende beweging weer naar beneden zakken.
Als je constant gas blijft geven mag de zuiger niet klapperen. Hoe hoog dat ie komt ligt aan hoevel gas je geeft, dus hoever de vlinderklep losstaat.
Ik gaf vol gas net en hij blijft klepperen, en er kwam een harde knal uit de uitlaat na een aantal seconden.
Klopt.Hmmmmm, ja ik ben aan het denken.
Om misverstanden te voorkomen. Je hebt 4 carburateurs, en 4 cilinders?
Klopt.
Dat had ik gedaan ja, en ze kwamen netjes langzaam en vloeiend naar beneden. Ik heb het net nogeens gedaan, terwijl de carb erop zit, en dat ging prima.
Dat had ik gedaan ja, en ze kwamen netjes langzaam en vloeiend naar beneden. Ik heb het net nogeens gedaan, terwijl de carb erop zit, en dat ging prima.
Ik had idd de gasschuiven al op de werkbank getest, toen waren ze goed. Net heb ik de buitenste 2 even getest, en die zijn goed. Dus gemakshalve ga ik ervan uit dat de middelste het ook doen.
Ja, dat klopt. Op de andere carb was het hetzelfde probleem. Jij zei dat als je het gas opent, dat ie dan vacuum trekt, waar de gasschuif naar boven komt. Er is dus iets met het vacuum zou ik denken, de vraag is alleen waar hij dan druk verliest. Of is het iets heeeel anders, ik gok maar wat.Ik heb net even je 2 posten doorgespit, en het lijkt erop dat dit probleem al vanaf het begin bestaat. Eerst met de orginele 4 carbs. Daarna met de 4 carbs van de andere motor. En nu nog steeds met de 4 orginele ultrasoon gereinigde. Alleen het aantal cilinders wat daadwerkelijk ook echt draaide, verschilt een beetje bij die 3 pogingen.
Als ik het goed verwoord heb, dan heb je gelijk met 1 vanje eerdere opmerking dat ie met de carbs van de lopende fiets, ook niet op het gas reageerde.
Er moet dan meer aan de hand zijn.
Ja, dat klopt. Op de andere carb was het hetzelfde probleem. Jij zei dat als je het gas opent, dat ie dan vacuum trekt, waar de gasschuif naar boven komt. Er is dus iets met het vacuum zou ik denken, de vraag is alleen waar hij dan druk verliest. Of is het iets heeeel anders, ik gok maar wat.
Hm, vervelend dat ik geen meter heb.Als eerste maar eens compressie meten want ik denk dat het daar al mis gaat.
Als eerste maar eens compressie meten want ik denk dat het daar al mis gaat.
Ok, dus het is een groter probleem dan ik dacht. Hoe controleer ik dat? Of kunnen ze dat alleen bij de motorgarage?Zou kunnen bijvoorbeeld dat de vorige eigenaar de inlaat en uitlaatnokkenas perongelijk verwisseld heeft, of zoiets. Ik weet ook niet precies hoe jouw motorblok technisch opgebouwd is.
Als er een pakking lekt, zou dat al voldoende kunnen zijn voor dit probleem?Inderdaad, of zoiets.
Dit gaat mij technisch boven de pet. Geen ervaring en verstand van. Het is denk ik iets met vacuum in het blok/ of compressie. En niet de carbs.
Als er een pakking lekt, zou dat al voldoende kunnen zijn voor dit probleem?