XJ900 Diversion GT2000, een hele mooie, maar wel wat werk

Volgens mij heb je maar één kruiskoppeling. Dus met éénparigheid heb je niks te doen. Hoeveel graden is de hoek tussen het blok eb de brug groter geworden?
 
Hoi Kwastert,

Bij een kruiskoppeling die onder een hoek staat heb je altijd te maken met een niet eenparige beweging van de 2e as als de eerste as eenparigheid beweegt. Met een tweede kruiskoppeling onder de zelfde hoek kan je deze niet eenparigheid weer opheffen.
In mijn geval: 7 cm extra rijhoogte bij een afstand van 53 cm van scharnierpunt achterbrug naar achteras is ongeveer 7,5 graden.
 
Laatst bewerkt:
In een XJ900F zit maar 1 kruiskoppeling. En volgens mij zit dat in een Diversion niet anders. Dus hoe jij de eenparigheid wel of niet wilt oplossen met een tweede kruiskoppeling?
 
Volgens mij begrijp je me niet helemaal goed. ;) Mijn XJ heeft 1 kruiskoppeling in het kardan. Hierdoor zal de kardanas, en daardoor ook het achterwiel niet eenparig rondraaien. Hoe scherper de hoek tussen blok en kardan hoe minder eenparig de rotatie word. In een extreme geval zal je motor dus gaan trillen of schokkerig rijden en zal er op de duur ook extra slijtage optreden in de aandrijflijn.
Zoals ik gisteravond al schreef merk ik tijdens het rijden niks van de niet eenparige rotatie van de kardan. Dus volgens mij hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan