XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

De beste wensen voor het komende jaar dat we maar een lange en zonnige zomer zullen hebben
IMG_8269.JPG
XJR Christmas.jpg
 
Goedemiddag,

Voor een maat die niet actief is op mf heb ik een vraag.
Zijn motor staat hier voor wat klein onderhoud maar nu zag ik dat er een druppel olie aan zijn carter hing tov het punt waar de bochten samen komen.
Schoongemaakt en even laten draaien en 99% zeker is het van links aansluiting (vanaf de motor gezien) van de oliekoeler op het carter.
O ring zal niet goed meer zijn denk ik, wel zag ik dat 1 van de vorige eigenaars er al eens heeft gedraaid want de kop van de inbus is niet fris meer.
Bekend probleem of toeval?
Verder nog aandachtspunten ? Van de hydraulische koppeling op het blok heb ik al gelezen maar die is goed.
Anders wordt het die 0 ringen wisselen op het carter en een oliewissel + filter.
Mocht het bij dit blijven heb ik nog een vraag,
Weet iemand deze aanhaalmomenten, ook die van de uitlaatbochten op de kop want die moeten eraf om fatsoenlijk bij de aansluitingen te kunnen.
Motor betreft een XJR1300 van 2007

Alvast bedankt ! :t
Dikke fiets verder, zwaar maar oer degelijk :]
 
Preventief vast 2 nieuwe keeringen besteld en 4 uitlaatpakkingen.
Binnenkort aan beginnen :t
 
Vandaag de XJR weer uit de schuur gehaald. Nieuw stepje gemonteerd, deze was afgebroken tegen het deurkozijn..;( Alles even gecontroleerd. bandjes weer op spanning. Startte weer mooi vlot, paar poefjes en knalletjes, daarna liep ie weer mooi rustig. Even beetje gewassen en dan morgen maar eens weer een rondje rijden!
IMG-20220226-WA0007.jpeg
 
Mooi hoor 👍, hier ook van de week ff de motor aangeslingerd, ff t kraantje op pri, choke erop en gelijk netjes draaien.😋

Ik zie bij jou ook de pro D'or, open of gelimiteerd??
 
pro D'or? Bedoel je de uitlaat mee? Pri heb ik niet eens bij stilgestaan...was misschien beter geweest ja.....Maar desondanks liep ie vlot....
 
na google bezocht zie ik dat het de demper is... Deze is open..... wel wat teveel lawaai wat mij betreft. Maar zat er op bij aankoop. Zou het liefst een dubbele erop hebben die iets omhoog lopen.
 
Ik zou mijn koppelingsdeksel graag op willen knappen, Het zwarte opnieuw spuiten en het aluminium schuren en polijsten. Het liefst doe ik dit terwijl het deksel eraf is en en ook gedemonteerd. Nu zit er een rubberen ring tussen de 2 gedeeltes, nummer 19 op de foto, moet deze dan ook vervangen worden? De gewone pakking vervang ik sowieso.
 

Bijlagen

  • ring.jpg
    ring.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 9
Kzie t nu pas, is dus te verwijderen 🥴.
Dan zou ik de afdichting idd vervangen.
 
Goedenavond, sinds vanmiddag ook mijn droomfiets gekocht, uiteraard een XJR 1300 sp.(2002)
Kan hem aankomend weekeinde ophalen , wat een mooi speelgoed 😍😍
Ik wil nog wel een klein stuurkuipje ,en een achterlicht met 2 ronde lampen, originele spiegels ipv bar-end spiegeltjes.
 

Bijlagen

  • C2E428D3-35F9-4B5B-BF1A-11817F22D2A4.jpeg
    C2E428D3-35F9-4B5B-BF1A-11817F22D2A4.jpeg
    407,6 KB · Weergaven: 35
Eens..... ik zal t eens bekijken. Misschien had iemand hier er ervaring mee en kon het met zekerheid zeggen.
 
Goedenavond, sinds vanmiddag ook mijn droomfiets gekocht, uiteraard een XJR 1300 sp.(2002)
Kan hem aankomend weekeinde ophalen , wat een mooi speelgoed 😍😍
Ik wil nog wel een klein stuurkuipje ,en een achterlicht met 2 ronde lampen, originele spiegels ipv bar-end spiegeltjes.
top! gefeliciteerd er mee!
 
Aangezien ik nog zoekende ben naar onderdelen om mijn verse Xjr aan te kleden , wellicht dat hier wat tips of richtingen gegeven kan worden?
Ik ben op zoek naar het rood omcirkeld onderdeel .
Het zijn covers aan de oliekoeler …….
Is er hier iemand die weet waar deze te verkrijgen zijn ?
 
Aangezien ik nog zoekende ben naar onderdelen om mijn verse Xjr aan te kleden , wellicht dat hier wat tips of richtingen gegeven kan worden?
Ik ben op zoek naar het rood omcirkeld onderdeel .
Het zijn covers aan de oliekoeler …….
Is er hier iemand die weet waar deze te verkrijgen zijn ?
Voorzien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan