XR650R rijders

ik heb er een remklauw opzitten van een fireblade
heb 2 stukken ijzer in de vorm van de vork en van de remklauw
een draadje er tussen voor de afstand en eerst hechten
dan aflassen
full
 
Hoe ziet het luchtfilter deksel van jullie origineel er uit?
Ik ben benieuwd of die halve maantje in het plastic horen te zitten waar het filter zelf word aangedrukt tegen het luchtfilter huis aan.
Misschien moet het zwarte plasticje doorlopen zoals het doet bij de aanzuigkant?
Misschien heeft iemand een foto van een origineel deksel binnenkant?
Ik vind de constructie gewoon K.U.T.
 
Ik vind de constructie gewoon K.U.T.
Kwaliteit Uitermate Teleurstellend ?!

sorry maar ik weet niet precies wat je bedoeld?
maar wat is het probleem precies, krijg je je luchtfilterkap er moeilijk op ofzo?
als niemand me voor is zal ik er vanavond eens kijken
 
Laatst bewerkt:
Oke,

Bedankt voor de antwoorden. Had trouwens bericht terug van die man uit Engeland. Hij zei tegen me dat ik zwarte kappen kon bestellen in amerika bij al bakers xrs only http://www.xrsonly.com/

Daar kosten 2 kappen + achterspatbord (incl licht) $235 (€180)
Alleen zit ik dan nog met een rode tank, maargoed.
 
Ik vind de constructie gewoon "iets minder"

Yep.
Welkom bij de club.

Het gedeelte wat je bespreekt is OEM en nooit gemodificeerd door de vorige eigenaar.

Een randje vet aan het luchtfilter voorkomt dat er toch iets langs glipt.

Extra lucht naar binnen kan zo:
http://www.4strokes.com/tech/honda/airbox/
Twinair heeft een andere screen / luchtfilter voor de XR650 maar ook daar het vet niet vergeten.

LEO
 
Hoi Leo, met gemodificeerd bedoel je die gaten? gelukkig niet. dat wil ik vast origineel houden.
Ik zie op jouw foto dat die halve maantjes er ook daar in zitten. echt slecht dus imho.
Bedoel jij gewoon wat vet op de luchtfilter box (zwarte) daar waar hij het lufi zelf raakt?
 
volgens mij moet dat toch wel iets goedkoper kunnen!
denk eraan dat je kans hebt dat de douane nog wat belasting wil zien als t uit am komt

Yep,

Hoeveel % heffen ze meestal op dergelijke producten?
Dat is wel echt een groot nadeel als je buiten de EU gaat bestellen.

totaalprijs engeland: 2 carbonkappen + achterspatbord (141.50 pond = €210)
totaalprijs amerika: 2 zwarte kappen + achterspatbord ($235 (dacht ik) = €180)

Maarja, de kans dat je nog geld aan de douane moet betalen is wel groot als je ze in amerika bestelt.

Ik vraag me alleen af of dat niet storend is, als je carbon zijkappen hebt en dan een zwart achterspatbord, voorspatbord en tank.
 
Hoi Leo, met gemodificeerd bedoel je die gaten? gelukkig niet. dat wil ik vast origineel houden.

De vorige eigenaar heeft die zijkap alleen aangeraakt om het luchtfilter te vernieuwen. Hij heeft nog aan de binnen- nog aan de buitenkant iets veranderd.

Die extra gaten wil je in de woestijn zeker niet hebben maar als je ooit op zoek gaat naar meer power zullen ze er wel degelijk in komen.


Ik zie op jouw foto dat die halve maantjes er ook daar in zitten. echt slecht dus imho.
Yep, op dat kleine fotootje kan je goed zien wat je vroeg en ik moet zeggen dat ik ook betere oplossingen voor een filter gezien heb maar we moeten het er mee doen helaas.


Bedoel jij gewoon wat vet op de luchtfilter box (zwarte) daar waar hij het lufi zelf raakt?
Klopt.
Ik kreeg de tip van Manu en hij werkt goed bij mij.

LEO
 
Btw: iemand een CR of CRF vork (compleet met t-stuk en kroonplaat) liggen voor inbouw in XR650R ?
Mag werk aan zijn (bv glijbussen ,keerringen) maar de chrome moet goed zijn natuurlijk. Een WP mag ook liefst uit een Honda ivm remadapter.
 
Goeiedag, ik zal mij even voorstellen;

Mijn naam is Karel Ton uit Hoofddorp.
Ik had tot voor 2 weken geleden een Suzuki DRZ400s, die voor mijn deur gejat is..... :( :( :(
Als hij niet was gestolen had ik hem waarschijnlijk opgereden, maar nu hij toch weg is ga ik op zoek naar een XR650R, waar ik altijd al een zwak voor gehad heb.
Nu heb ik al een proefritje gemaakt op een XR650R in SM uitvoering (staat nog op marktplaats nu), maar ik wil toch echt wel een paar andere bekijken voordat ik iets beslis.
Ik heb trouwens de hele winter de tijd dus echt haast heb ik eigenlijk ook niet.
Nu vroeg ik me af of iemand hier nog een XR te koop weet staan of mischien eentje die binnenkort te koop komt, want het is nou niet bepaalt een motor die veel wordt aangeboden.
Ik ga in ieder geval volgende week kijken bij een XR die veelbelovend is, dus voorlopig vestig ik daar mijn hoop op.
Verder heb ik al wat dingen en tips gehoord waar ik zoal op moet letten bij een XR, waarvoor nog bedankt Redrider ;)

Mocht een van jullie er nog eentje te koop weten dan hoor ik het graag, als ik er ondertussen een gevonden heb dan post ik hem hier wel even.

Adiossss,

Karel.
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer heeft een XR650R uit 2001 die hij waarschijnlijk (gedwongen) moet gaan verkopen, omdat zn auto kapot is gegaan.

De motor is in 2006 voor meer dan €2000 gereviseerd. (rekeningen moeten ook nog aanwezig zijn, zodat te zien is wat allemaal vervangen is). De motor is omgebouwd naar SM en is voorzien van Doma uitlaatbochten en een Doma demper (ik kan je vertellen dat daar een enorm lekker kippenvel geluid uit komt ;)) De originele uitlaatbochten, crosswielen, crossbanden, etc zijn nog gewoon aanwezig.

Hij staat nog niet op marktplaats, omdat mijn broer vaker weg is voor zn werk en we nog een aantal dingen moeten bespreken zoals prijs etc. Hij doet hem uiteraard liever niet weg, maar waarschijnlijk komt hij er niet onderuit.

Dus als je een perfecte motor wil hebben die goed onderhouden is, dan kun je uiteraard een keer komen kijken. Je kunt me iig bereiken op kloete pum @ gmail . com

Ik zal je dan, als je interesse hebt, in het weekend uitgebreide informatie sturen en foto's.
 
Laatst bewerkt:
Hey, da's even geleden dat ik dit topic heb gezien :)

Succes met zoeken vinden van een mooie XR Karel

goeiedag! das idd ff geleden!!
tja... ik heb nog een XR650 bouwpakket in mn schuur staan de laatste anderhalf jaar.... misschien dat ik die ook maar eens moet verkopen....
 
wazegienu??
heb je al 2 jr je xr uit elkaar liggen,zeg dat het niet waar is ;)
wordt het niets eens tijd om een sleuteldagje in te lassen dan?
 
haha ja je hebt gelijk, maar ik heb de tijd niet en de plek ook niet helaas...
eigenlijk ben ik er te lui voor en mn prio's zijn inmiddels ook een beetje veranderd...
goed te zien dat jij hier ook nog rondhangt!
 
En de (ex)XR van King Okkie is er ook nog, inmiddels in mijn bezit. Hij bevalt uitermate goed, heb er elk weekend weer plezier van!!! :Y
 
haha ja je hebt gelijk, maar ik heb de tijd niet en de plek ook niet helaas...
eigenlijk ben ik er te lui voor en mn prio's zijn inmiddels ook een beetje veranderd...
goed te zien dat jij hier ook nog rondhangt!

ja ,met je nieuwe huis ed zeker?
ik zit er nog volop in hier (met de tuono en het crf project)
wil toch weer graag een sm maar dan voor erbij.

ligt je xr in engeland of in nl.
ik ben gek op sleutelen dus als hij in nl ligt.....
 
En de (ex)XR van King Okkie is er ook nog, inmiddels in mijn bezit. Hij bevalt uitermate goed, heb er elk weekend weer plezier van!!! :Y


goed om te horen markozz,kan ook bijna niet anders.
motor is (voor jou) bereden door softies dus die is nog als nieuw ;)

foto's van me ex worden altijd gewaardeerd dat weet je he?
 
Btw: iemand een CR of CRF vork (compleet met t-stuk en kroonplaat) liggen voor inbouw in XR650R ?
Mag werk aan zijn (bv glijbussen ,keerringen) maar de chrome moet goed zijn natuurlijk. Een WP mag ook liefst uit een Honda ivm remadapter.



zoiets?:
http://www.marktplaats.nl/index.php...rdelen-honda/124697916-voorvork-honda-cr.html

staat al een tijd te koop dus kan vast wel wat van deze hoge vrprijs af.
hofstede in staphorst heeft ook genoeg liggen (echt vanalles)

zelf zoek ik nog een stoere kroonplaat en poten voor een crf :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan