blaatje
Die hard MF'er
Hey iedereen, ik heb afgelopen zondag lekker een toertochtje gereden samen met de andere "Newbies" van het forum, was een heel leuke dag . Ook lekker een paar stukjes onverhard gereden, wat met de XT natuurlijk een verademing was .
Weer onderweg naar huis begon de motor in te houden, gelukkig was het net bij een tankstation dus ben ik daar afgeslagen. De motor bleef lopen onder het uitrijden tot ik de koppeling introk. Na 20 min proberen te starten was de motor verzopen dus heb ik ongeveer 15 minuten gewacht tot ik het weer probeerde. Na die 15 minuten heb ik de motor toch weer aan de praat gekregen en leek alles weer goed. Dus de weg vervolgt.
Na 5 á 10 km begon ze alleen weer in te houden . Nu viel de motor ,ipv na het intrekken van de koppeling, bijna direct uit, wat een remkracht van jewelste veroorzaakte(nog net geen blokkerend achterwiel). Na al dit had ik zoiets van ik waag het niet een 3e keer.. en heb de pechhulp van de KNMV gebeld.
Bij de loods van het bergingsbedrijf heeft de monteur even naar de motor gekeken maar kwam al direct tot de conclusie dat mijn luchtfilter compleet kapot was(erger dan hij ooit tevoren had gezien ) en dat met het offroad rijden dus waarschijnlijk een hoop zand en gruis de motor ingekomen is .
Na het lange verhaal kom ik bij de conclusie de motor is vandaag alweer thuisgebracht en ben nu bezig met haar uitelkaar te halen. Ik ben bang dat er zand in de cilinder is gekomen dus wil deze compleet uitelkaar halen en nakijken/schoonmaken/vervangen. Maar om bij de cilinder te komen moet ik volgens het wphb het vliegwil op het TDC zetten. Daar zit hem op dit moment even het probleem, ik kan het vliegwil maar 1/3 ronddraaien.. en precies niet naar het TDC .
Hebben jullie misschien een tip hoe ik dit wil voorelkaar kan krijgen? of wellicht is het niet nodig dat ik dit allemaal doe.. ik weet namelijk net zoveel van motoren als het wphb mij vertelt
Weer onderweg naar huis begon de motor in te houden, gelukkig was het net bij een tankstation dus ben ik daar afgeslagen. De motor bleef lopen onder het uitrijden tot ik de koppeling introk. Na 20 min proberen te starten was de motor verzopen dus heb ik ongeveer 15 minuten gewacht tot ik het weer probeerde. Na die 15 minuten heb ik de motor toch weer aan de praat gekregen en leek alles weer goed. Dus de weg vervolgt.
Na 5 á 10 km begon ze alleen weer in te houden . Nu viel de motor ,ipv na het intrekken van de koppeling, bijna direct uit, wat een remkracht van jewelste veroorzaakte(nog net geen blokkerend achterwiel). Na al dit had ik zoiets van ik waag het niet een 3e keer.. en heb de pechhulp van de KNMV gebeld.
Bij de loods van het bergingsbedrijf heeft de monteur even naar de motor gekeken maar kwam al direct tot de conclusie dat mijn luchtfilter compleet kapot was(erger dan hij ooit tevoren had gezien ) en dat met het offroad rijden dus waarschijnlijk een hoop zand en gruis de motor ingekomen is .
Na het lange verhaal kom ik bij de conclusie de motor is vandaag alweer thuisgebracht en ben nu bezig met haar uitelkaar te halen. Ik ben bang dat er zand in de cilinder is gekomen dus wil deze compleet uitelkaar halen en nakijken/schoonmaken/vervangen. Maar om bij de cilinder te komen moet ik volgens het wphb het vliegwil op het TDC zetten. Daar zit hem op dit moment even het probleem, ik kan het vliegwil maar 1/3 ronddraaien.. en precies niet naar het TDC .
Hebben jullie misschien een tip hoe ik dit wil voorelkaar kan krijgen? of wellicht is het niet nodig dat ik dit allemaal doe.. ik weet namelijk net zoveel van motoren als het wphb mij vertelt