Voordat mijn XTZ 660 Ténéré een minderwaardigheidscomplex krijgt probeer ik maar eens een draadje naast die van de super Ténéré te openen. Kom maar op met foto's, tips etc etc van/ over deze dappere 1 cylinder.
Op zoek naar info over de 660 kwam ik in ieder geval tegen:
www.660er.de (ook goed om je talenkennis weer eens testen)
SV_Patrick schreef op 21 augustus 2008 @ 14:10
best een mooi apparaat maar er nu nog een draadje voor te starten is een beetje overdreven.Ik zou zeggen kijk hier eens.
2008 Yamaha XTZ 660 Tenere
gr Patrick
Dat riekt naar leeftijdsdiscriminatie
Laat dat nou maar aan mijn verzekeraar over. Mag m'n 92-er alleen wa verzekeren. Niet dat ik niet wil, maar toch.
Is je krukasmoer al aangedraaid? Weet je dat?
De meeste van die klusjes doen wij trouwens op onze sleuteldagen.
Hoe actief is de DTA?
Zwaar frame, zwaar blok. Toch valt er prima mee offroad te rijden. Tis eigenlijk net de nieuwe TenereBinnenkort heb ik een xtz660 in de garage staan. Nou, meer liggen, hij ligt uit elkaar. Mooi alles goed opbouwen, ik kan niet wachten.
Als ik de specs bekijk is het toch nog een zware motor, waar ligt dat nou aan?
Bij de 660 hoor je dit niet vaak. Ik kan het je niet zeggen. Bandendruk, vorkinstellingen, bandenkeuze?Vandaag de ténéré opgehaald van de dealer. Flink wat euri lichter, maar hij rijdt een stuk beter dan voorheen. Wat nu wel opvalt is dat het stuur bij hogere snelheden van links naar rechts en vice versa gaat (is dat wat we noemen pendelen???). Wat kan hier de oorzaak van zijn?
ps. Nog bedankt voor de tip van de krukasmoer. Die is in de beurt meegenomen.
Je weet wel waar ie zit .....?