XTZ 660 Ténéré

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verdorie, ik was al een tijd in gesprek met iemand die zijn XTZ660 aanbood. We hadden al zo goed als zeker een overeenkomst, ik zou alleen nog wat data opsturen om de motoren uit te wisselen (ruilen van motor dus). Heb nou al twee keer een mailtje gestuurd met data die steeds later liggen :-(. Ik ben bang dat de ander niets meer van zich laat horen. Mochten jullie nog ergens een xtz660 tegenkomen voor een goede prijs houd ik me aanbevolen.
 
Mijne ga ik weg doen....
1991
Iets van 24000 op de teller maar die geloof ik zelf ook niet zo.
full
 
Klokje rond zeker niet. De distributieketting was net aan vervanging toe, is nog geen 200 km terug gebeurd, en die gaat 40.000 km mee. Ik denk ook dat 40.000 de juiste stand is.
 
Hee hallo allemaal,

Begon me al een beetje eenzaam te voelen. De mijne is van '91, 53000 km en sinds een jaartje in mijn bezit. Eigenlijk nog niet zoveel mee gereden als wel aan gesleuteld.

Al gedaan:
- Uitlaat + bochten vervangen
- nieuwe voorband
- cilinder revisie (1e overmaat), incl. prox zuiger
- cilinder kop revisie
- valbeugel en middenbok

Vooral sinds de revisie rijdt ie weer super (als nieuw). Geen olie verbruik en zwarte pluimen!

Nog te doen:
- buddy overtrek (hij ziet er nu wat shabby uit, met dat plakband)
- Kettingset

oh ja, een fotootje

full
 
Verdorie, ik was al een tijd in gesprek met iemand die zijn XTZ660 aanbood. We hadden al zo goed als zeker een overeenkomst, ik zou alleen nog wat data opsturen om de motoren uit te wisselen (ruilen van motor dus). Heb nou al twee keer een mailtje gestuurd met data die steeds later liggen :-(. Ik ben bang dat de ander niets meer van zich laat horen. Mochten jullie nog ergens een xtz660 tegenkomen voor een goede prijs houd ik me aanbevolen.

Ik heb hem nu eindelijk op het erf staan. Als iemand vandaag op de A2 een wrak in een aanhanger heeft zien staan. Dat was ik. Het ziet er allemaal nog wel behoorlijk goed uit. Motorblok ligt er onderuit omdat de zuiger op de een of andere manier wat krassen heeft opgelopen. Volgens de eigenaar hield hij ineens een beetje in en ging hij verschrikkelijk olie verbruiken. Zuiger had hij er al uit gehaald en zag er inderdaad niet zo heel netjen uit. Eigenaar heeft na het openhalen van het blok er niks aan gedaan. Frame ziet er nog goed uit, nieuwe bandjes eronder, accu heeft in de tussentijd aan de lader gehangen. Dus wellicht is er redelijk simpel wat leuks van te maken. Als het zo ophoud met regenen zet ik het geheel in de garage en zal ik wat foto's maken.
 
Zo, net even naar revisie bedrijf geweest: vastloper. Ze gaan hem uithonen en direct kleppen opnieuw slijpen en nieuwe klep keerringetjes erin zetten. Nu eerst naar de dealer om eerste overmaakt zuiger en pakking/keerring setje te bestellen.
 
Ik heb evt nog een kop liggen en een carb. Ooit op eBay gekocht, voor je-weet-maar-nooit. En nog veel meer klein 660 spul.

Nou nog kleding he?
 
We zitten nou trouwens wel andermans topic te verne#ken, bedenk ik me. Kan je niet beter verder gaan in het XT topic?
 
Hmm, ik had een ander idee, maar ik kan er naast zitten. TS kan uitsluitsel geven.
Overigens is het XT topic ook voor de 660 bedoeld, zo heb ik van de oprichter begrepen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag zuiger en pakkingen binnengekregen. In plaats van klep 'seals' hadden ze klep 'seats' besteld. Nouja, cilinder wordt al gehoond en met een beetje geluk zijn morgen de seals al binnen. Binnenkort dus eindelijk knutselen aan de motor.
 
Ik heb voor mijn reis naar Africa een 86-er XT-600Z gekocht. Nu is het zaak de motor te prepareren binnen een niet al te groot budget. Kunnen jullie mij misschien vertellen of en waar er tere punten zitten? Weet iemand misschien ook waar er onderdelen voor dit model zijn te vinden. Ik zoek in ieder geval een goede achterschokker, een uitlaatdemper, een net zadel of een nieuwe zadelhoes, een olietankje.

Zijn er dingen die extra aandacht verdienen of die vaak kapot gaan?
Alvast bedankt!
 
1e 3 tekens van je frame/bloknummer

Check wel even of beide gelijk zijn, je zal de eerste niet zijn die er een ander type blok in heeft zitten en advies krijgt obv het framenummer ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan