Allo Allo,
Ik heb een oude Xv 750 staan, eigenlijk zou hij als donor fiets dienen, voor mijn Chopper projekt, maar hij heeft een probleempje waar ik toch van wil weten wat het is.
Het volgende gebeurt:
De motor loopt stationair alleen goed op de voorste cilinder.
De achterste cilinder doet dan niet echt mee.
Geef ik iets gas (open pijpen, , lekker geluidje ! ) gaat de achterste cilinder direkt weer mee doen.
Dan "ploft" het af en toe tussen de carburateur en de cilinder, net of de inlaatklep niet goed sluit en de uitlaatgassen terug komen.
Maaaaaaar............ bij normaal rijden (gas open) rijdt de motor goed.
Reageert goed op het gas en lijkt normaal te lopen, en klinkt goed.
Wel erg felle klappen bij gas dicht draaien, dat klinkt als brandstof tekort, en komt ook voornamelijke van de achterste cilinder af.)
Dit "terug ploffen" in de carburateur gebeurt ook niet constant in hetzelfde toerental van de motor. (niet bij elke omwenteling van de motor)
Wat eigenlijk wel het geval zou moeten zijn als het inderdaad een slecht sluitende klep of versleten nokkenas zou zijn.
Ik heb de carbs gereinigd en de interne onderdelen gewisseld tussen de twee carburateurs.
Geen merkbaar verschil.
Iemand een suggestie ?
Ik heb een oude Xv 750 staan, eigenlijk zou hij als donor fiets dienen, voor mijn Chopper projekt, maar hij heeft een probleempje waar ik toch van wil weten wat het is.
Het volgende gebeurt:
De motor loopt stationair alleen goed op de voorste cilinder.
De achterste cilinder doet dan niet echt mee.
Geef ik iets gas (open pijpen, , lekker geluidje ! ) gaat de achterste cilinder direkt weer mee doen.
Dan "ploft" het af en toe tussen de carburateur en de cilinder, net of de inlaatklep niet goed sluit en de uitlaatgassen terug komen.
Maaaaaaar............ bij normaal rijden (gas open) rijdt de motor goed.
Reageert goed op het gas en lijkt normaal te lopen, en klinkt goed.
Wel erg felle klappen bij gas dicht draaien, dat klinkt als brandstof tekort, en komt ook voornamelijke van de achterste cilinder af.)
Dit "terug ploffen" in de carburateur gebeurt ook niet constant in hetzelfde toerental van de motor. (niet bij elke omwenteling van de motor)
Wat eigenlijk wel het geval zou moeten zijn als het inderdaad een slecht sluitende klep of versleten nokkenas zou zijn.
Ik heb de carbs gereinigd en de interne onderdelen gewisseld tussen de twee carburateurs.
Geen merkbaar verschil.
Iemand een suggestie ?
Laatst bewerkt: