Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee. Je ziet niks over het hoofd. Wat is het toch maar lastig om een fatsoenlijke fjr te vinden zonder daar vraagtekens bij te hebben. Bovenstaande roept mij ook al vragen op....Ik zou wel even doorvragen op hoe dat zit met die ene eigenaar die de motor volgens RDW heeft gehad, want afgifte kenteken in 2006 snap ik, maar laatste tenaamstelling in 2010…?
Bekijk bijlage 1734597
Dat zou betekenen dat de motor ofwel van 2006 tot 2010 in de winkel heeft gestaan (maar waarom is er dan al in 2006 een kenteken op aangevraagd?), ofwel staat het ding al 12 jaar waar-ie nu staat. Of zie ik iets over het hoofd?
Apart dat dat bij RDW niet is geregistreerd, want daar staat particulier/zakelijk = 1/0Hij heeft 2 particulieren en waarvan 4 bedrijven gehad, en is Nederlands model.Finnik.nl
Finnik gelooft er in dat niemand onzeker hoeft te zijn over een beslissing rondom zijn/haar auto.finnik.nl
Nouja, daar kan best een logische verklaring voor zijn, ik zou het gewoon vragen. Sowieso denk ik dat er met iedere motor van 10+ jaar oud wel wat na te vragen is, dus om nou aan elk exemplaar om die reden voorbij te gaan… zou ik niet doen, want dan hou je geen aanbod meer over.Nee. Je ziet niks over het hoofd. Wat is het toch maar lastig om een fatsoenlijke fjr te vinden zonder daar vraagtekens bij te hebben. Bovenstaande roept mij ook al vragen op....
Inderdaad apart, ik heb het vaker gezien. Je zou verwachten dat het hier ook zichtbaar was.Apart dat dat bij RDW niet is geregistreerd, want daar staat particulier/zakelijk = 1/0
Geduld hebben en zoals ik al schreef, niet meteen verliefd worden. Je komt op bepaalt moment een leuke tegen.Wat is het toch maar lastig om een fatsoenlijke fjr te vinden zonder daar vraagtekens bij te hebben.
ter info, de uitzetting van de was opent m, de veerdruk sluit m weer.Die rubber ring om de thermostaat zelf is waarschijnlijk niet de afdichting naar buiten. Meestal is het de inwendige afdichting voor de zitting van thermostaatklep zelf. Deze klep staat dicht bij koude motor. Thermostaatklep opent langzaam bij 70 graden en is bij 85 graden volledig open, zie servicemanual. Dit werkt met veerdruk. Normaal zit er een pakking op het thermostaathuis zelf, meestal van soort papier. Zit er helemaal niks tussen? Het kan mogelijk een andere constructie zijn? Trouwens, nu je het toch open hebt liggen zou ik er een nieuwe thermostaat in doen. Het is een slijtage onderdeel waarbij op bepaalt moment de klep inwendig blijft doorlekken. Hierdoor duurt het lang voordat motor op temperatuur komt of hij komt helemaal niet meer goed op temperatuur.
Bij rdw even opletten dat het alleen het aantal eigenaren van de afgelopen 9 jaar wordt vermeld (klik eens op het vraagtekentje erbij).Nouja, daar kan best een logische verklaring voor zijn, ik zou het gewoon vragen. Sowieso denk ik dat er met iedere motor van 10+ jaar oud wel wat na te vragen is, dus om nou aan elk exemplaar om die reden voorbij te gaan… zou ik niet doen, want dan hou je geen aanbod meer over.
Overzichtje op de website van @Klikoo. geeft wel een logischer beeld:
Bekijk bijlage 1734614
Kennelijk klopt rdw.ovi niet meer…
Trek eerst het kenteken na. Finnik.nl
Ben echt heel voorzichtig met import. Ik heb het niet gedurfd, trieste gevallen gezien.
Ga het verleden goed na, papieren, (Nederlandse) boekjes en 3 sleutels. 2 zwarte en 1 rode mastersleutel. Heb je die 3 sleutels niet, dan zou ik persoonlijk hem laten staan. Kijk of het link systeem onderhouden is. Zit de bout van de middenbok nog van buiten naar binnen, dan kan je doorgaans ervan uitgaan dat het niet onderhouden is. De middenbok moet eronder uit om het veersysteem helemaal goed te kunnen onderhouden. En goe d kijken naar schaafwonden. Kijk ook naar de kleur van de remolie en koppeling olie. Moet helder lichtgeel zijn en niet donkerbruin of zwart.
Luister even goed naar het motorblok, als dit circa 3000 t/min continue draait: als je dan tikkende geluiden (net iets luider als “geritsel”) vanuit de kop hoort, dan laten staan. Eerste modelreeks FJR (de RP04, waar je naar gaat kijken) had soms last van versnelde slijtage klepzetels, net als een bepaalde reeks R1 uit die periode. De kans dat je nog zo’n exemplaar treft is klein, maar als je er eentje treft dan zijn de herstelkosten (koprevisie) erg hoog.Finnik en rdw gekeken.
Is geen import.
Bedankt voor de tips
Dat geluid was vooral hoorbaar bij motor op bedrijfstemperatuur als ik me niet vergis. Het is al weer even geleden dat ik een dergelijk exemplaar in mijn bezit had.Luister even goed naar het motorblok, als dit circa 3000 t/min continue draait: als je dan tikkende geluiden (net iets luider als “geritsel”) vanuit de kop hoort, dan laten staan. Eerste modelreeks FJR (de RP04, waar je naar gaat kijken) had soms last van versnelde slijtage klepzetels, net als een bepaalde reeks R1 uit die periode. De kans dat je nog zo’n exemplaar treft is klein, maar als je er eentje treft dan zijn de herstelkosten (koprevisie) erg hoog.
Klopt je hebt gelijk, de motor moet wel op bedrijfstemperatuur zijn.Dat geluid was vooral hoorbaar bij motor op bedrijfstemperatuur als ik me niet vergis. Het is al weer even geleden dat ik een dergelijk exemplaar in mijn bezit had.