Yamaha FZR1000 - kopen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij de 50k moet je al snel de nokkenasketting vervangen...dat kost gewoon ff 500eurotjes...

ik zou het niet doen....uit eigen ervaring heb ik geleerd dat dit soort motoren erg veel onderhoud vergen....(als je dus veel rijdt....)

kijk naar een bike met een lagere stand....is mijn advies :)
 
Iedereen bedankt voor de adviesen, ik denk dat ik hem maar niet koop.

De genoemde nadelen zijn me toch iets te groot (veel km\'s en qua leeftijd ga ik er amper op vooruit).

Ik denk dat ik maar even doorspaar voor een andere leuke fiets, zoals een GSX-R of een ZX6R/ZX7R. :)
 
bij de 50k moet je al snel de nokkenasketting vervangen...dat kost gewoon ff 500eurotjes...

ik zou het niet doen....uit eigen ervaring heb ik geleerd dat dit soort motoren erg veel onderhoud vergen....(als je dus veel rijdt....)

kijk naar een bike met een lagere stand....is mijn advies :)


FZR 1000 is echt super betrouwbaar. Vriend van me heeft er 105.000 km mee gereden zonder problemen. Kleppen stellen om de 45.000 km, af en toe nieuwe olie, bougies en filters, maar verder niets. (yamaha maakt wel goede nokkenaskettingspanners itt honda)

Het blok verbruikte wel wat olie, maar dit was bij 100.000 km net zoveel als bij 30.000 km.

Blok ging ten onder aan vastgerotte exup-kabels (pekel) waardoor de exup-klep niet meer helemaal open ging en de kleppen verbrandden.
 
Een hoge kilometerstand kan die makkelijk aan. Zolang die maar gewoon op tijd z'n olie en verdere onderhoud heeft gehad zou die best wel het dubbele kunnen draaien.

Maar de prijs is wel aan de hoge kant.

Ik adviseer je om er een uit Duitsland te halen waar de prijs veel lager is.

Groetjes
 
Hele ouwe
k.gif
 
Voor dat geld koop je ook een '97 fireblade. Die zuipen geen olie en zijn ook super betrouwbaar. Gewoon even rustig om je heen kijken wat er te koop staat.
Gr.
 
is het niet handig om standaard onder topics die ouder dan zeg 3 weken zijn een melding te zetten van let op dit topic is al meer dan 3 weken oud oid
??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan