Yamaha MT-10

En met een bijna volle tank tank rijden en als hij stottert even de tankdop los doen en dan verder rijden ? Dan weet je vrij snel of be/ontluchting het probleem is.
Ga ik vandaag doen, afgelopen dagen was het drama met het weer. Hoop dat er iets meer uitkomt,....

Anders zal ik m toch weg moeten gaan brengen....
 
Deze gebruik ik ook sinds dit jaar. Bij m’n vorige motor smeerde ik dat dikke vet met een kwastje. Werkte perfect, maar het vet zat echt o-ver-al..
Ik heb effe gekeken. Nu gebruik ik Vroaaam transparante spray. Ik vindt een optisch schone ketting mooier dan met witte spray, die ik in het verleden ook gebruikt heb. Verder heeft de Vroaaam een goede hechting wat voorkomt dat het overal zit, behalve op je ketting.
 
Helaas geen verbetering in het stotteren,.... maar wel weer iets anders "gevonden"

Geen idee of het normaal gedrag is, als hebben mijn beide honda's het niet.

Gisters was ik de ketting aan het schoonmaken en had de MT op de paddock staan. Even flink geborsteld en ingevet.
Uiteindelijk, zet ik altijd even de motor in zijn 1 om overtollige lampenolie eraf te gooien. Daarna weer in zijn vrij om de ketting etc, droog te maken. Invetten uiteraard in zijn vrij met de motor uit.

Echter toen ik de motor met de koppelingshendel in, in zijn 1 zetten begon het achterwiel enthousiast mee te draaien. KM tellen liep op tot 12 tot 17 km per uur. Achterwiel was lastig tegen te houden, bijna niet. Uiteraard wel met de achter-rem.

Als ik de motor in zijn 1 zet op de weg kruipt hij niet vooruit dus was me niet bewust dat dit eventueel een issue is.
Het lijkt erop dat de koppeling dus niet geheel ontkoppeld of de platen ruk zijn.

1. Is het normaal dat het wiel "zo" hard mee gaat draaien? ( ik denk van niet, maar ken de MT-10 niet zo goed als mijn honda's)
2. Zou dit kunnen verklaren dat hij lelijk doet bij wegrijden en het vast toerental rond de 5 - 6 toeren. waar wellicht het meeste koppel zit, en het schokken dus de koppeling is.

Wat me tijdens het rijden opviel is dat zodra hij schokt - mijn ECO ook knippert. ECO is puur een indicatie en geen actief component wat ik begreep, maar het valt op. Bijvoorbeeld 80km/u in zijn 4 met 5000 tpm is ECO maar af en toe stottert hij wel. Vooral als ik kleine gashendel aanpassingen doe.

Hoor graag van jullie, zal proberen een filmpje te maken.
 
Helaas geen verbetering in het stotteren,.... maar wel weer iets anders "gevonden"

Geen idee of het normaal gedrag is, als hebben mijn beide honda's het niet.

Gisters was ik de ketting aan het schoonmaken en had de MT op de paddock staan. Even flink geborsteld en ingevet.
Uiteindelijk, zet ik altijd even de motor in zijn 1 om overtollige lampenolie eraf te gooien. Daarna weer in zijn vrij om de ketting etc, droog te maken. Invetten uiteraard in zijn vrij met de motor uit.

Echter toen ik de motor met de koppelingshendel in, in zijn 1 zetten begon het achterwiel enthousiast mee te draaien. KM tellen liep op tot 12 tot 17 km per uur. Achterwiel was lastig tegen te houden, bijna niet. Uiteraard wel met de achter-rem.

Als ik de motor in zijn 1 zet op de weg kruipt hij niet vooruit dus was me niet bewust dat dit eventueel een issue is.
Het lijkt erop dat de koppeling dus niet geheel ontkoppeld of de platen ruk zijn.

1. Is het normaal dat het wiel "zo" hard mee gaat draaien? ( ik denk van niet, maar ken de MT-10 niet zo goed als mijn honda's)
2. Zou dit kunnen verklaren dat hij lelijk doet bij wegrijden en het vast toerental rond de 5 - 6 toeren. waar wellicht het meeste koppel zit, en het schokken dus de koppeling is.

Wat me tijdens het rijden opviel is dat zodra hij schokt - mijn ECO ook knippert. ECO is puur een indicatie en geen actief component wat ik begreep, maar het valt op. Bijvoorbeeld 80km/u in zijn 4 met 5000 tpm is ECO maar af en toe stottert hij wel. Vooral als ik kleine gashendel aanpassingen doe.

Hoor graag van jullie, zal proberen een filmpje te maken.
Koude olie?
 
Helaas geen verbetering in het stotteren,.... maar wel weer iets anders "gevonden"

Geen idee of het normaal gedrag is, als hebben mijn beide honda's het niet.

Gisters was ik de ketting aan het schoonmaken en had de MT op de paddock staan. Even flink geborsteld en ingevet.
Uiteindelijk, zet ik altijd even de motor in zijn 1 om overtollige lampenolie eraf te gooien. Daarna weer in zijn vrij om de ketting etc, droog te maken. Invetten uiteraard in zijn vrij met de motor uit.

Echter toen ik de motor met de koppelingshendel in, in zijn 1 zetten begon het achterwiel enthousiast mee te draaien. KM tellen liep op tot 12 tot 17 km per uur. Achterwiel was lastig tegen te houden, bijna niet. Uiteraard wel met de achter-rem.

Als ik de motor in zijn 1 zet op de weg kruipt hij niet vooruit dus was me niet bewust dat dit eventueel een issue is.
Het lijkt erop dat de koppeling dus niet geheel ontkoppeld of de platen ruk zijn.

1. Is het normaal dat het wiel "zo" hard mee gaat draaien? ( ik denk van niet, maar ken de MT-10 niet zo goed als mijn honda's)
2. Zou dit kunnen verklaren dat hij lelijk doet bij wegrijden en het vast toerental rond de 5 - 6 toeren. waar wellicht het meeste koppel zit, en het schokken dus de koppeling is.

Wat me tijdens het rijden opviel is dat zodra hij schokt - mijn ECO ook knippert. ECO is puur een indicatie en geen actief component wat ik begreep, maar het valt op. Bijvoorbeeld 80km/u in zijn 4 met 5000 tpm is ECO maar af en toe stottert hij wel. Vooral als ik kleine gashendel aanpassingen doe.

Hoor graag van jullie, zal proberen een filmpje te maken.
Dat mee draaien is vrij normaal, de olie is nog koud de de koppelings platen plakken al wat meer plus de MT-10 heeft een grip/slip koppeling met gas geven worden de platen wat naar elkaar toe gedrukt en bij gas los van elkaar af maar dat in combinatie met koude plakkerige olie en een wat hoger stationair toerental zorgen ervoor dat je wiel gaat draaien op de paddock.

Meteen even een waarschuwing, bij de nieuwe Yamaha is het geen goed idee om überhaupt je achterwiel te draaien op de paddock met de motor op contact aangezien je daarmee het ABS en TCS systeem over de zeik kan helpen en voor je het weet heb je een motor storing lampje branden op je dash
 
Dat mee draaien is vrij normaal, de olie is nog koud de de koppelings platen plakken al wat meer plus de MT-10 heeft een grip/slip koppeling met gas geven worden de platen wat naar elkaar toe gedrukt en bij gas los van elkaar af maar dat in combinatie met koude plakkerige olie en een wat hoger stationair toerental zorgen ervoor dat je wiel gaat draaien op de paddock.

Meteen even een waarschuwing, bij de nieuwe Yamaha is het geen goed idee om überhaupt je achterwiel te draaien op de paddock met de motor op contact aangezien je daarmee het ABS en TCS systeem over de zeik kan helpen en voor je het weet heb je een motor storing lampje branden op je dash
Dat dus, je was me net voor. En dealers kunnen die fout niet verwijderen.
 
Helaas geen verbetering in het stotteren,.... maar wel weer iets anders "gevonden"

Geen idee of het normaal gedrag is, als hebben mijn beide honda's het niet.

Gisters was ik de ketting aan het schoonmaken en had de MT op de paddock staan. Even flink geborsteld en ingevet.
Uiteindelijk, zet ik altijd even de motor in zijn 1 om overtollige lampenolie eraf te gooien. Daarna weer in zijn vrij om de ketting etc, droog te maken. Invetten uiteraard in zijn vrij met de motor uit.

Echter toen ik de motor met de koppelingshendel in, in zijn 1 zetten begon het achterwiel enthousiast mee te draaien. KM tellen liep op tot 12 tot 17 km per uur. Achterwiel was lastig tegen te houden, bijna niet. Uiteraard wel met de achter-rem.

Als ik de motor in zijn 1 zet op de weg kruipt hij niet vooruit dus was me niet bewust dat dit eventueel een issue is.
Het lijkt erop dat de koppeling dus niet geheel ontkoppeld of de platen ruk zijn.

1. Is het normaal dat het wiel "zo" hard mee gaat draaien? ( ik denk van niet, maar ken de MT-10 niet zo goed als mijn honda's)
2. Zou dit kunnen verklaren dat hij lelijk doet bij wegrijden en het vast toerental rond de 5 - 6 toeren. waar wellicht het meeste koppel zit, en het schokken dus de koppeling is.

Wat me tijdens het rijden opviel is dat zodra hij schokt - mijn ECO ook knippert. ECO is puur een indicatie en geen actief component wat ik begreep, maar het valt op. Bijvoorbeeld 80km/u in zijn 4 met 5000 tpm is ECO maar af en toe stottert hij wel. Vooral als ik kleine gashendel aanpassingen doe.

Hoor graag van jullie, zal proberen een filmpje te maken.
Wat ik dan niet snap, is dat die kerel van Druijff racing hier niks van gezegd heeft? Als er een probleem is zou die dat gelijk moeten zien tijdens de ECU tune
 
Laatst bewerkt:
Helaas geen verbetering in het stotteren,.... maar wel weer iets anders "gevonden"

Geen idee of het normaal gedrag is, als hebben mijn beide honda's het niet.

Gisters was ik de ketting aan het schoonmaken en had de MT op de paddock staan. Even flink geborsteld en ingevet.
Uiteindelijk, zet ik altijd even de motor in zijn 1 om overtollige lampenolie eraf te gooien. Daarna weer in zijn vrij om de ketting etc, droog te maken. Invetten uiteraard in zijn vrij met de motor uit.

Echter toen ik de motor met de koppelingshendel in, in zijn 1 zetten begon het achterwiel enthousiast mee te draaien. KM tellen liep op tot 12 tot 17 km per uur. Achterwiel was lastig tegen te houden, bijna niet. Uiteraard wel met de achter-rem.

Als ik de motor in zijn 1 zet op de weg kruipt hij niet vooruit dus was me niet bewust dat dit eventueel een issue is.
Het lijkt erop dat de koppeling dus niet geheel ontkoppeld of de platen ruk zijn.

1. Is het normaal dat het wiel "zo" hard mee gaat draaien? ( ik denk van niet, maar ken de MT-10 niet zo goed als mijn honda's)
2. Zou dit kunnen verklaren dat hij lelijk doet bij wegrijden en het vast toerental rond de 5 - 6 toeren. waar wellicht het meeste koppel zit, en het schokken dus de koppeling is.

Wat me tijdens het rijden opviel is dat zodra hij schokt - mijn ECO ook knippert. ECO is puur een indicatie en geen actief component wat ik begreep, maar het valt op. Bijvoorbeeld 80km/u in zijn 4 met 5000 tpm is ECO maar af en toe stottert hij wel. Vooral als ik kleine gashendel aanpassingen doe.

Hoor graag van jullie, zal proberen een filmpje te maken.
Vreemd ,ik zou gewoon weer bij Erwin Druijf langs gaan , dat meedraaien zou ik me geen zorgen over maken lijkt me vrij normaal ,
als Erwin het niet meer weet kan je hem in de schredder dumpen.
 
Helaas geen verbetering in het stotteren,...
Dat stotteren heb ik ook gehad in 2017.
Bij de dealer (Gebbenmotoren) konden ze niets vinden.
Ze hebben toen het hele injectie systeem vervangen.
Daarna is het systeem opgestuurd naar Yamaha Europa,daar laten onderzoeken.
Wat het precies was weet ik niet meer, maar het was iets lulligst, wat de laptop niet aangaf.
Dus nu waarschijnlijk wel bekend bij de dealers.
Gelukkig had ik toen nog garantie, want voor dat ze de boel opstuurden hebben ze er veel tijd ingestoken
Ga het maar eens navragen bij een Yamaha dealer.
 
Dat stotteren heb ik ook gehad in 2017.
Bij de dealer (Gebbenmotoren) konden ze niets vinden.
Ze hebben toen het hele injectie systeem vervangen.
Daarna is het systeem opgestuurd naar Yamaha Europa,daar laten onderzoeken.
Wat het precies was weet ik niet meer, maar het was iets lulligst, wat de laptop niet aangaf.
Dus nu waarschijnlijk wel bekend bij de dealers.
Gelukkig had ik toen nog garantie, want voor dat ze de boel opstuurden hebben ze er veel tijd ingestoken
Ga het maar eens navragen bij een Yamaha dealer.
Hmm klinkt niet heel erg hoopgevend, maar denk dat er idd niet veel anders op zit. Weet je echt niet meer wat het was? Zou mooi zijn als ik een richting heb? Was het na de vervanging wel goed?

Weet iemand een betrouwbare yamaha dealer?
 
Hmm klinkt niet heel erg hoopgevend, maar denk dat er idd niet veel anders op zit. Weet je echt niet meer wat het was? Zou mooi zijn als ik een richting heb? Was het na de vervanging wel goed?

Weet iemand een betrouwbare yamaha dealer?
Ik kom al jaren bij Gebben Motoren in Rogat. Ik heb hier enkele nieuwe Yamaha motoren gekocht, ik ben zeer tevreden over de verkoop en onderhoudwerkzaamheden. M.i een zaak waar ik mij als klant welkom voel!
 
Hmm klinkt niet heel erg hoopgevend, maar denk dat er idd niet veel anders op zit. Weet je echt niet meer wat het was? Zou mooi zijn als ik een richting heb? Was het na de vervanging wel goed?

Weet iemand een betrouwbare yamaha dealer?
Je kunt Gebben toch gewoon bellen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Lijkt me sterk dat ze je niet willen zeggen waar het destijds aan lag. En anders kun je ook nog Yamaha Europe bellen. Die hebben het euvel gevonden, dus die moeten zeker weten waar je het moet zoeken.
 
Ik kom al jaren bij Gebben Motoren in Rogat. Ik heb hier enkele nieuwe Yamaha motoren gekocht, ik ben zeer tevreden over de verkoop en onderhoudwerkzaamheden. M.i een zaak waar ik mij als klant welkom voel!
Ik vind Gebben ook een geweldige zaak dus ik sluit me hier volledig bij aan.
 
hier het tegenovergestelde, Ik voel mij welkom in de winkel maar ben totaal geen fan van de werkplaats en daar voel ik mij ook totaal niet welkom. Na de aflever beurt van mijn huidige motor ook maar besloten om daar nooit meer te komen voor onder of een motor
 
Helaas geen verbetering in het stotteren,.... maar wel weer iets anders "gevonden"

Geen idee of het normaal gedrag is, als hebben mijn beide honda's het niet.

Gisters was ik de ketting aan het schoonmaken en had de MT op de paddock staan. Even flink geborsteld en ingevet.
Uiteindelijk, zet ik altijd even de motor in zijn 1 om overtollige lampenolie eraf te gooien. Daarna weer in zijn vrij om de ketting etc, droog te maken. Invetten uiteraard in zijn vrij met de motor uit.

Echter toen ik de motor met de koppelingshendel in, in zijn 1 zetten begon het achterwiel enthousiast mee te draaien. KM tellen liep op tot 12 tot 17 km per uur. Achterwiel was lastig tegen te houden, bijna niet. Uiteraard wel met de achter-rem.

Als ik de motor in zijn 1 zet op de weg kruipt hij niet vooruit dus was me niet bewust dat dit eventueel een issue is.
Het lijkt erop dat de koppeling dus niet geheel ontkoppeld of de platen ruk zijn.

1. Is het normaal dat het wiel "zo" hard mee gaat draaien? ( ik denk van niet, maar ken de MT-10 niet zo goed als mijn honda's)
2. Zou dit kunnen verklaren dat hij lelijk doet bij wegrijden en het vast toerental rond de 5 - 6 toeren. waar wellicht het meeste koppel zit, en het schokken dus de koppeling is.

Wat me tijdens het rijden opviel is dat zodra hij schokt - mijn ECO ook knippert. ECO is puur een indicatie en geen actief component wat ik begreep, maar het valt op. Bijvoorbeeld 80km/u in zijn 4 met 5000 tpm is ECO maar af en toe stottert hij wel. Vooral als ik kleine gashendel aanpassingen doe.

Hoor graag van jullie, zal proberen een filmpje te maken.
Was het stotteren er ook al toen je de motor had gekocht?
 
Hmm klinkt niet heel erg hoopgevend, maar denk dat er idd niet veel anders op zit. Weet je echt niet meer wat het was? Zou mooi zijn als ik een richting heb? Was het na de vervanging wel goed?

Weet iemand een betrouwbare yamaha dealer?
Na de vervanging liep de motor prima. Ik weet echt niet wat het is geweest. Maar je kunt het toch vragen aan Gebbenmotoren. Ze zijn het vast nog niet vergeten.
 
Hmm klinkt niet heel erg hoopgevend, maar denk dat er idd niet veel anders op zit. Weet je echt niet meer wat het was? Zou mooi zijn als ik een richting heb? Was het na de vervanging wel goed?

Weet iemand een betrouwbare yamaha dealer?
Mijn motor stotterde alleen, als ik langzaam reed. Vooral als ik een dorpje inreed. Als ik dan volgas weg weg reed dan deed hij het prima. Maarja je kunt niet overal volgas rijden.
 
  • Haha
Waarderingen: vino
Zoooo vandaag naar Erwin Druijf geweest en wat een gave dag!

DB killer eruit en goed af laten stellen, verschil tussen binnenkomst en weggaan was net geen 20pk.
Heb nu 154 en een beetje op het achterwiel,..... meer dan ik ooit ga gebruikten maar wel fijn. Hier en daar was hij was arm afgesteld en ook de PC5 is eruit gesloopt.

Nu is alleen het stotteren niet helemaal weg, helaas, al is het wel een stuk beter. Zelf denk ik dat het de bougies dan wel bougiekabels/bobines kunnen zijn. Is er een mogelijkheid om deze te controleren dan wel te meten. Wat ik volgens mij ooit ergens gelezen heb en meegemaakt heb bij een auto is dat de vonk naar het chassis/blok overspringt ipv naar de bougie. Daardoor lijkt het dat hij een slag overslaat in een cylinder en dus inhoud/schokt. Bij de auto kon ik het mooi zien als de auto stationair liep, maar dat is wat lastiger bij deze MT.

Wie o wie is er technisch en weet eventueel hoe ik dit kan meten/zien?

Alvast onwijs bedankt.
Ik snap persoonlijk niet zo goed hoe je je motorfiets kan laten 'perfectioneren' middels een ecu flash en vervolgens tot de conclusie komt dat je motorfiets niet helemaal lekker loopt? Je hebt hem net gekocht, maakt er allerlei kosten aan en bent eigenlijk niet tevreden? Ik zou toch eens met de vorige eigenaar gaan praten...
 
Ik snap persoonlijk niet zo goed hoe je je motorfiets kan laten 'perfectioneren' middels een ecu flash en vervolgens tot de conclusie komt dat je motorfiets niet helemaal lekker loopt? Je hebt hem net gekocht, maakt er allerlei kosten aan en bent eigenlijk niet tevreden? Ik zou toch eens met de vorige eigenaar gaan praten...
Ik snap uberhaupt niet waarom je een fiets koopt die niet lekker loopt. Het was toch niet de enige MT die te koop stond in NL?
 
Ik snap al jullie reacties hoor, denk dat het ook meer gevoel als verstand was, en zeer zeker een wijze en dure les. (shame on me).
De vorige eigenaar geeft aan dat er niks mis was maar ja dat was ook wel te verwachten, en ergens wil ik hem het voordeel van de twijfel geven. Mocht er echt iets uitkomen dan hebben we uiteraard een ander gesprek/zaak. Maar zo snel wil ik nog niet gaan.

Heb ondertussen niks meer gedaan aan de fiets, dus op een ECU flash en bougies - die toch moesten ivm grote beurt heb ik gelukkig geen extra kosten hoeven maken.

Plan is om de olie etc te verversen al denk ik dat dat niks op gaat lossen. Daarnaast injectorcleaner erin gegooit EN gisteren een stuk gereden.
Het lijkt minder te worden dus hopelijk was het wellicht wat bezinksel/vervuiling maar ik ben nog niet heel optimistisch.
 
Ik snap al jullie reacties hoor, denk dat het ook meer gevoel als verstand was, en zeer zeker een wijze en dure les. (shame on me).
De vorige eigenaar geeft aan dat er niks mis was maar ja dat was ook wel te verwachten, en ergens wil ik hem het voordeel van de twijfel geven. Mocht er echt iets uitkomen dan hebben we uiteraard een ander gesprek/zaak. Maar zo snel wil ik nog niet gaan.

Heb ondertussen niks meer gedaan aan de fiets, dus op een ECU flash en bougies - die toch moesten ivm grote beurt heb ik gelukkig geen extra kosten hoeven maken.

Plan is om de olie etc te verversen al denk ik dat dat niks op gaat lossen. Daarnaast injectorcleaner erin gegooit EN gisteren een stuk gereden.
Het lijkt minder te worden dus hopelijk was het wellicht wat bezinksel/vervuiling maar ik ben nog niet heel optimistisch.
Inderdaad een les om niet te vergeten. Ik heb er ook moeite mee en kies vaak ook voor het eerste. Ik neem nu altijd iemand mee die er dan verder vanaf staat en me dan wijst op de zaken die je anders zou kunnen “vergeten’.
 
ach,, ik had de MT10 gekocht zonder te zien en of test te rijden. en door de corona kon ik hem zelf niet eens ophalen, vaak ben je te bang, nog steeds geen spijt gehad hij rijd heerlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan