Yamaha NMAX 125 / 155

Ik zie een handeltje voor je, Gerdien! Telefoons en tablets repareren en consoles ombouwen. :+
En service on-site, gewoon op de NMAX. :]
 
Van het weekend de NMAX eens een beetje schoongemaakt, die zat er aardig onder van het vieze weer de afgelopen weken.
Meteen nog even voor het voorspatbord gekeken welke van de drie verlengers zou passen. Uiterindelijk is dat de smalste van de drie geworden.
Binnenkort maar eens monteren, al moet ik nog wel even goed kijken hoe ver deze mag uitsteken ivm dat je bij het inveren niet de boel wil raken.
Gaat wel veel meuk schelen die het voorwiel naar achter gooit. Dat komt echt overal achter de kappen terecht.
 
Plaats je een fotootje als de spatlap erop zit?
Mijn Nmax is nog niet binnen, duurt nog een keer een week of twee, denkt de dealer. En dan kan ik straks mooi rondjes in huis rijden als er een ophokplicht komt. :+
 
Als ie er op zit, maak ik een foto. Ik heb geen haast, zat andere dingen te doen. Hoop niet dat er een ophokplicht komt, het mooie weer komt er net aan!
 
Mogen jullie in Nederland nog rijden? In Belgie mogen plezierritjes voorlopig niet meer. Er wordt zelfs gecontroleerd.

Jazeker. Mensen gaan hier zelfs nog graag shoppen, nu ze toch niet op het werk mogen zijn. Dus gaat de hele familie naar de stad of het winkelcentrum.
Afstand houden? Nergens voor nodig. Populair is ook het leegroven van de winkels, zo dat zorgpersoneel een pot bruine bonen mag eten in plaats van vers brood en vers vlees. Echt te schofterig voor woorden hoe mensen hier hamsteren. Ik had verwacht dat het na 2 dagen op orde was, maar het begint nu een beetje terug te keren naar normaal, geloof ik.

Maar met een snelle motor moet een plezierritje toch nog wel kunnen? :+ Over één a twee weken verwachten ze hier de piek. Dan wil je niet onderuit gaan op de motor. Maar je wil ook niet onderuit gaan van de trap in huis.
 
Ik ben vooral thuis en werk ook thuis. Iedere dag ga ik een half uur naar buiten om te wandelen. Of een eindje motorrijden. Ik heb met niemand contact. Gelukkig mag het nog.

Hamsteren valt reuze mee hier. Het is vooral in de Randstad en grote steden erg. Ik woon in een dorp in het Oosten en hier was het gelukkig maar 1 dag hamsteren (vorige week vrijdag).
 
We kunnen nog motorrijden, straks ook mogelijk tijdelijk niet meer. Ja, naar winkel en werk. Dan zeg ik dat ik naar mijn werk moet. :+
Wandelen doe ik ook graag, maar dat deden we al. Zeker nu ik ook thuis werk en minder beweeg.

Hamsteren in de randstad is niet normaal, men gaat ook door als er duidelijk is gezegd dat er voldoende op voorraad is.
Maar goed, als alles elke keer leeg is, nemen de mensen die niet hamsteren toch wat extra mee en zo hamsteren ze ook.
En die drukte in de winkels zorgt dat het virus ook makkelijk kan worden doorgegeven en die piek zien we dus volgend weekend in de ziekenhuizen.
 
Hmm, ik heb ook al een paar leuke tochtjes in de regio achter de rug, heerlijk toch? Ik rij alleen en heb verder met niemand contact. Hoe veilig wil je het hebben!
 
Goedemorgen, na 3 jaar afwezigheid van een motorscooter (Aprilia Scarabeo 300/9 jaar gehad) heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb een Yamaha NMAX 155 gekocht en ga die binnenkort (in april) ophalen. Door wijziging van werklocatie kan ik nu weer met de motorscooter woon/werkverkeer doen. Het is een witte, model 2019 met 2020 kenteken dus nog een vrij recente! Sterkte allemaal met de corona toestanden!
 
Gefeliciteerd jatmoos, en veel veilige km toegewenst. De Nmax zal je vast goed bevallen, minder krachtig dan de Scarabeo 300, maar genoeg kracht om goed overal met het overige verkeer mee te komen. Nmax is lekker licht en wendbaar, betrouwbare wegligging en heel zuinig in verbruik. Hierbij ook iedereen sterkte en gezondheid toegewenst met deze vervelende Coronavirus tijden. Hou je aan RIVM adviezen, hoe eerder het virus voorbij gaat hoe beter!😷
 
Gefeliciteerd Jatmoos, hopelijk niet gejat.
Veel plezier ermee, mijn scarabeo 300 wordt nu 10 jaar oud.
28000 km.
Op mijn werk hebben we de eerste met corona.
 
Gefeliciteerd, Jatmoos! *O*

Ik heb mijne opgehaald. :)
Rijdt fantastisch, ben er super blij mee. :Y

photostudio_1584806674776.jpg


Het is verbazingwekkend hoeveel motorrijders voor hun plezier naar de motorzaak gaan om een bakkie koffie te halen. En gewoon dichtbij elkaar gaan staan.
 
Ik vond het behoorlijk waaien vandaag. Ook nog even een rondje gedaan, gewoon even zien hoeveel mensen nog op pad zijn.
Dat zijn er behoorlijk wat. Het is wel rustiger voor een zaterdag, maar voor een semi-lockdown veel te druk. Nu doe ik daar natuurlijk ook zelf aan mee, als ik mij in het verkeer begeef. :+

Ziet er mooi uit, Gerdien! Veel plezier er mee!
 
Mogen jullie in Nederland nog rijden? In Belgie mogen plezierritjes voorlopig niet meer. Er wordt zelfs gecontroleerd.
Is dat zo?
Voor zover mij bekend mag je nog altijd een wandeling maken of een fietstocht, wordt zelfs eerder gepromoot dan afgeraden, kwestie van buiten te komen, maar natuurlijk niet in groep. De kern is: vermijd elk contact met anderen.
En je moet in de eigen omgeving blijven, je mag niet de wagen nemen om dan vb aan zee te gaan wandelen of fietsen.
Over tochtjes met scooter of motorfiets wordt volgens mij niets specifieks gezegd.
Ik ga ervan uit dat als je een fietstochtje mag maken dat een scootertochtje dan toch ook mag. Dat komt toch op hetzelfde neer.
Ik heb verleden woensdag en ook vandaag een tochtje gemaakt. Alleen. Geen contact met niemand. Niet lang, een uurtje, meer niet. Over de kleinere wegen hier in de streek.
Vond ik zeer ontspannend.
 
Is dat zo?
Voor zover mij bekend mag je nog altijd een wandeling maken of een fietstocht, wordt zelfs eerder gepromoot dan afgeraden, kwestie van buiten te komen, maar natuurlijk niet in groep. De kern is: vermijd elk contact met anderen.
En je moet in de eigen omgeving blijven, je mag niet de wagen nemen om dan vb aan zee te gaan wandelen of fietsen.
Over tochtjes met scooter of motorfiets wordt volgens mij niets specifieks gezegd.
Ik ga ervan uit dat als je een fietstochtje mag maken dat een scootertochtje dan toch ook mag. Dat komt toch op hetzelfde neer.
Ik heb verleden woensdag en ook vandaag een tochtje gemaakt. Alleen. Geen contact met niemand. Niet lang, een uurtje, meer niet. Over de kleinere wegen hier in de streek.
Vond ik zeer ontspannend.
Op de website van de Nationale omroep staat het duidelijk. Recreatief rijden mag niet meer.
 
Op de website van de Nationale omroep staat het duidelijk. Recreatief rijden mag niet meer.
(...)
OK, maar de nationale omroep is niet de wetgever. De nationale omroep heeft een interpretatie gemaakt van wat de wetgever voorschrijft.
De nationale omroep heeft het over "voor je plezier een lange tocht maken". Dat is niet waar het hier over gaat.

Dit is wat de wetgever voorschrijft: Moniteur Belge - Belgisch Staatsblad en dan Artikel 5:
Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;
- de schooluitstappen en de activiteiten in het kader van jeugdbewegingen, op en vanaf het nationaal grondgebied;
- de activiteiten van de erediensten.
In afwijking van het eerste lid, worden toegestaan:
- activiteiten in intieme of familiale kring en begrafenisceremonies;
- Een buitenwandeling met de leden van de familie die onder hetzelfde dak wonen vergezeld met een andere persoon, de beoefening van een individuele fysieke activiteit of met de familieleden die onder hetzelfde dak wonen of telkens een zelfde vriend, dit alles met respect van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon.
Het artikel stelt dat toegelaten is: "de beoefening van een individuele fysieke activiteit of met de familieleden die onder hetzelfde dak wonen of telkens een zelfde vriend, dit alles met respect van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon".

Een tochtje met fiets of elektrische fiets of scooter voldoet volgens mij aan deze definitie:
- is het een individuele fysieke activiteit? Dat is het, dus OK.
- met de familieleden die onder hetzelfde dak wonen of telkens een zelfde vriend? Ik rij alleen, dus OK.
- dit alles met respect van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon? Ik rij alleen en zonder duopassagier, dus OK.

Goed, als ik een controle zou tegenkomen dan zullen die wellicht wat moeilijk doen maar je kan volgens mij niet stellen dat ik met mijn lokale tochtjes de letter en al zeker niet de geest van de wet overtreed.
 
Het is verbazingwekkend hoeveel motorrijders voor hun plezier naar de motorzaak gaan om een bakkie koffie te halen. En gewoon dichtbij elkaar gaan staan.

Klopt, was vorige week nog bij Motoport Zelhem. Wel in de zaak afstand kunnen houden, grote zaak en zo druk was het nu ook weer niet.

Als je ergens koffie wil, moet je wel naar een motorzaak, want de horeca ligt op tilt..:')

Maar mooie scoot Gerdien, veel plezier ermee! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan