Yamaha NMAX 125 / 155

Vandaag even het nieuwe model bekeken waar ik lang op gewacht heb! En hij is schitterend in de grijze kleur!

Nu wil ik er net als Gerdien ook trips mee maken wel naar hotels en niet kamperen. Vraag me af of ik dit met een tunnel tas zou kunnen redden qua spullen, eventueel heb ik nog zijtassen. Wilde eerst een topkoffer meebestellen maar ik vind hem daar echt niet mooier van worden.

Iemand enig idee of een tunneltas en wat rommel in de buddy zou kunnen voldoen bij een grote reis?
Net wat ze hierboven zeggen: ligt eraan hoeveel je meesleept en hoelang je gaat.
Als ik alleen 2 weken naar hotels ga, dan heb ik ruim voldoende aan de buddybak en een topkoffer. Gewoon een kwestie van uitproberen.
Tunneltas is niet handig bij tanken en je zult vaak aan de pomp staan.
 
Laatst bewerkt:
jup is ook zo! Maar nieuwe model haar
Net wat ze hierboven zeggen: ligt eraan hoeveel je meesleept en hoelang je gaat.
Als ik alleen 2 weken naar hotels ga, dan heb ik ruim voldoende aan de buddybak en een topkoffer. Gewoon een kwestie van uitproberen.
Tunneltas is niet handig bij tanken en je zult vaak aan de pomp staan.
Bedankt Gerdien! Dat van die tunnel tas is wel interessant! Hoe groot is jouw topkoffer?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de originele Yamaha topkoffer van 39 liter.
Bedenk dat als je gaat touren, dat je dan soms de scooter ergens kort parkeert omdat je iets gaat bekijken. Alles in de topkoffer en buddybak zit dan mooi achter slot.
 
Heb mijn PCX ingeruild op een nieuwe Nmax.
Eerste bevindingen:
Sportiever,en betere zitpositie en uiteraard wat sneller.
Verbruik hoger dan de PCX.(niets is zuiniger dan een PCX).
Bluetooth connectie met scooter is waardeloos.
Na het downloaden van de app en het inlezen van de vincode krijg je een verbinding met het display.
Volgens het instructieboekje verbindt ie automatisch iedere keer als je de scooter gebruikt,doet ie echter niet en moet je iedere keer voor de rit handmatig met je telefoon verbinden,waardeloos dus.
daarnaast als ik mijn 9 km naar het werk ga zegt ie mij dat ik 1,2 km gereden heb........
Hier heb je dus niets aan.
Hoog windscherm van Yamaha veroorzaakt verschrikkelijke turbulenties,ik rij dus voorlopig met het originele scherm.
Heb bij Alie voor 62 euro de topcasedrager besteld,scheelt iets van 90 euro met Yamaha drager.
wordt vervolgt.
 
Heb mijn PCX ingeruild op een nieuwe Nmax.
Eerste bevindingen:
Sportiever,en betere zitpositie en uiteraard wat sneller.
Verbruik hoger dan de PCX.(niets is zuiniger dan een PCX).
Bluetooth connectie met scooter is waardeloos.
Na het downloaden van de app en het inlezen van de vincode krijg je een verbinding met het display.
Volgens het instructieboekje verbindt ie automatisch iedere keer als je de scooter gebruikt,doet ie echter niet en moet je iedere keer voor de rit handmatig met je telefoon verbinden,waardeloos dus.
daarnaast als ik mijn 9 km naar het werk ga zegt ie mij dat ik 1,2 km gereden heb........
Hier heb je dus niets aan.
Hoog windscherm van Yamaha veroorzaakt verschrikkelijke turbulenties,ik rij dus voorlopig met het originele scherm.
Heb bij Alie voor 62 euro de topcasedrager besteld,scheelt iets van 90 euro met Yamaha drager.
wordt vervolgt.

Wat is je verbruik nou als je start-stop gebruikt op de NMAX?

Ben benieuwd of dat Ali-topkofferrek goed past.
Ik had eerst een originele gekocht maar toen bleek dat ik moest gaan zagen in onderdelen (belachelijk voor een origineel product!), heb ik 'm weggedaan en eentje van Givi gekocht. Maar die van Givi gaf trillingen in het stuur vanaf 105 km/u (al ben ik er niet zeker van of het alleen het rek was of ook nog iets met de banden, maar toen het er af was, was het in elk geval bijna niet aanwezig meer). Mogelijk dat bij dat spul van Ali het niet nodig is om te zagen.

Goed, dat onderdeel waarin je moet zagen is niet zo duur, maar bij een origineel product ben ik heel stellig en vind ik het te idioot voor woorden dat je dan moet gaan zagen. Lever dan een vervangend onderdeel welke past in combinatie met de topkofferdrager. Kleine moeite, grote service. Dat zou een reden zijn om origineel te kopen en niet 3rd party.

Nu heb ik er niets op zitten, maar ik rijd dan ook geen grote afstanden met de NMAX en met name nu meer voor plezier.
 
Op dit moment is het verbruik 1:36 volgens verbruiksmeter.
Ga het de komende weken eens goed bijhouden.
Het rek van Alie is in 3 types te krijgen en er hoeft nergens in gezaagd te worden.
Mijn X-Max verbruikt trouwens met rustig toeren 1:39.....
 

Bijlagen

  • 20220312_154730.jpg
    20220312_154730.jpg
    281,1 KB · Weergaven: 40
Zelfde blok toch? Beste verbruik met de cub was 1 op 62 trouwens. Maar gemiddeld altijd 1 op 58 ongeveer.


geen echte scooters
Hoewel bijna iedereen het als een scooter ziet heb je gelijk. Heeft ook echt niet het gebruiksgemak van een scooter zegge oa bagageruimte.


zou 's werelds meest verkochte motorfiets zijn. Maar ik heb er nog nooit één gezien.
Alleen de jubileumuitgave (60 jaar) is als luxe versie verkocht meest in de 'welvarende' landen.

Die andere bijna 100 miljoen echte gebruiksfietsen als standaardvervoer in armere landen.
 
Op dit moment is het verbruik 1:36 volgens verbruiksmeter.
Ga het de komende weken eens goed bijhouden.
Het rek van Alie is in 3 types te krijgen en er hoeft nergens in gezaagd te worden.
Mijn X-Max verbruikt trouwens met rustig toeren 1:39.....

Ben benieuwd wat het bij de pomp is. Ik zit op 1 op 35 ofzo met rustiger rijden, 1 op 32 met overal het gas tegen de stuit.
Maar goed, ik weeg dan ook 100 kg zonder motorkleding (de coronakilo's mogen er binnenkort wel af, maar dat komt wel goed als ik niet meer 100% thuiswerk). Die X-Max is dan erg zuinig! Maar goed, grotere cilinder, minder toeren hoeven maken... ik kan zelf alleen relatief rustig in de auto rijden, met de motor en motorscooter moet ik me dan echt inhouden om netjes te blijven rijden ook.

Mooi dat je bij dat rek van Ali niet hoeft te zagen.
 
Dat is wel vreemd. Lijkt wel Google Maps, die is soms ook heel erg grof met totale afstand en soms zie je dan ook een driehoek ipv hoe je gereden bent. Dat is tenminste als je gewoon locatie aan zet en geen route volgt, maar zelf ergens heen gaat.

De eco-meter op mijn oude Nmax zegt 1 op 40 bij 80 km/u constant, al moet dan nog blijken achteraf met andere snelheden waar je op uit komt. Ik betrap mezelf erop toch nog wel eens een stuk snelweg te pakken. Gister had ik 1 op 33,1 en dan doe ik niet rustig aan. Moet eens kijken of ik een tankje leeg kan rijden door me netjes aan de snelheden te houden, rustig op te trekken en geen snelweg te pakken.
 
Ik heb sinds vorige week het oude model NMAX 155. Een zo goed als nieuwe met een paar honderd kilometer op de teller. Wat een fijne scooter is dit. Ik kom van een Honda Dylan 150 en deze NMAX rijdt echt zoveel stabieler en fijner. Remt ook een stuk beter uiteraard.
 
Ik heb sinds vorige week het oude model NMAX 155. Een zo goed als nieuwe met een paar honderd kilometer op de teller. Wat een fijne scooter is dit. Ik kom van een Honda Dylan 150 en deze NMAX rijdt echt zoveel stabieler en fijner. Remt ook een stuk beter uiteraard.

Gefeliciteerd! Niet zo gek ook he, de techniek staat ook niet stil. :)
 
Ik heb sinds vorige week het oude model NMAX 155. Een zo goed als nieuwe met een paar honderd kilometer op de teller. Wat een fijne scooter is dit. Ik kom van een Honda Dylan 150 en deze NMAX rijdt echt zoveel stabieler en fijner. Remt ook een stuk beter uiteraard.
Gefeliciteerd! *O*
Zeker een fijne scooter, daar ga je plezier van hebben.
 
Ik heb sinds vorige week het oude model NMAX 155. Een zo goed als nieuwe met een paar honderd kilometer op de teller. Wat een fijne scooter is dit. Ik kom van een Honda Dylan 150 en deze NMAX rijdt echt zoveel stabieler en fijner. Remt ook een stuk beter uiteraard.
Een oud model NMAX 155 met maar een paar honderd kilometer op de teller. Ken je de geschiedenis van de scooter? Zoals waarom maar een paar honderd kilometer?
 
Gefeliciteerd! Niet zo gek ook he, de techniek staat ook niet stil. :)
Bedankt! Uiteraard, ongeveer 20 jaar verschil. Ik heb trouwens veel aan jouw website gehad bij bij mijn zoektocht. :t
Gefeliciteerd! *O*
Zeker een fijne scooter, daar ga je plezier van hebben.
Bedankt!
Een oud model NMAX 155 met maar een paar honderd kilometer op de teller. Ken je de geschiedenis van de scooter? Zoals waarom maar een paar honderd kilometer?
Klinkt spannender dan het is. Het is gewoon een Nederlandse scooter van 2021, maar dan zonder het keyless-systeem en de start/stop die de nieuwe NMAX heeft. Op de nieuwe paste ik trouwens niet goed, omdat de kappen rondom het stuur breder zijn.
 
Ik wist niet dat het nieuwe model een andere zit had.
Ik begrijp niet wat jij zegt over bredere kappen. Wat was er anders aan als je erop zat?

20 jaar nieuwer is een mega verschil. De Dylan zit je meer op en bij de Nmax zit je meer in de scooter.
 
Bedankt! Uiteraard, ongeveer 20 jaar verschil. Ik heb trouwens veel aan jouw website gehad bij bij mijn zoektocht. :t

Leuk om te horen, fijn dat het heeft geholpen! Heb dit jaar helaas nog niets kunnen testen, maar komt wel. Hoop volgende maand de draad weer op te pakken, al ben ik ook nog druk met klussen hier in huis en dat zal de komende maanden nog doorgaan.

Ik wist niet dat het nieuwe model een andere zit had.
Ik begrijp niet wat jij zegt over bredere kappen. Wat was er anders aan als je erop zat?

20 jaar nieuwer is een mega verschil. De Dylan zit je meer op en bij de Nmax zit je meer in de scooter.

De voorkant is wel anders bij je benen, want er zit nu ook een bergvakje bij. Ik heb op de nieuwe NMAX 125 gereden, maar kon zelf geen grote veranderingen vinden voor mijn knieen. Ik denk dat Barend waarschijnlijk 1.90m of langer is?
 
(...)
Klinkt spannender dan het is. Het is gewoon een Nederlandse scooter van 2021, maar dan zonder het keyless-systeem en de start/stop die de nieuwe NMAX heeft. Op de nieuwe paste ik trouwens niet goed, omdat de kappen rondom het stuur breder zijn.
OK, die "oud" model NMAX is van 2021. Veel plezier ermee.
 
De voorkant is wel anders bij je benen, want er zit nu ook een bergvakje bij. Ik heb op de nieuwe NMAX 125 gereden, maar kon zelf geen grote veranderingen vinden voor mijn knieen. Ik denk dat Barend waarschijnlijk 1.90m of langer is?
Dit inderdaad. Ik ben lang en qua beenruimte was het 2022 NMAX-model duidelijk minder voor mij, door de grotere kappen rondom het stuur. Op de foto's zie je bijna geen verschil, maar als je erop zit merk je het meteen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan