Yamaha NMAX 125 / 155

Nou, ik had mijn cockpit niet hoeven vervangen onder garantie, deze heeft inmiddels ook vocht en nog erger ook dan die er origineel op zat. Nu geen garantie meer. Hoop dat het er een beetje uit gaat met warmer weer.
 
Jawel hoor, ik heb alleen wat pech met de cockpit. Maar hij staat ook in een niet-verwarmde schuur, dat helpt ook niet mee. Ik verwacht als het warmer weer gaat worden, dat het dan wel verdwijnt. Warme lucht kan immers meer vocht dragen dan koude lucht. Maar goed, in diezelfde schuur staat ook mijn Kawasaki ER-6N en die zegt zelf nergens last van te hebben.

Ik vermaak me verder prima op de NMAX, maar stiekem verlang ik ook wel eens naar iets van 300cc+. Enige nadeel is dat je er dan zo 60 kilo bij mag rekenen en juist die 127 kg rijklaar en de korte draaicirkel maken de NMAX 155 een hele fijne motorscooter.
 
Jawel hoor, ik heb alleen wat pech met de cockpit. Maar hij staat ook in een niet-verwarmde schuur, dat helpt ook niet mee. Ik verwacht als het warmer weer gaat worden, dat het dan wel verdwijnt. Warme lucht kan immers meer vocht dragen dan koude lucht. Maar goed, in diezelfde schuur staat ook mijn Kawasaki ER-6N en die zegt zelf nergens last van te hebben.

Ik vermaak me verder prima op de NMAX, maar stiekem verlang ik ook wel eens naar iets van 300cc+. Enige nadeel is dat je er dan zo 60 kilo bij mag rekenen en juist die 127 kg rijklaar en de korte draaicirkel maken de NMAX 155 een hele fijne motorscooter.
Ik heb een Honda ADV 350 (184kg) en ik overweeg, vanwege het gewicht, om een kleinere scoot te gaan rijden.
 
Ik overweeg een Piaggio Medley als alternatief voor de NMAX?
doen?
Lijkt me een prima alternatief.
De Medley is technisch heel goed vergelijkbaar met de NMax maar heeft iets meer vermogen (11kW tov 9kW) en is een fractie goedkoper (3800 tov 4099) (Belgische prijzen).
De Medley is heel verwant met de Beverly maar dan met een 125cc motor.
 
Ik overweeg een Piaggio Medley als alternatief voor de NMAX?
doen?

De 125 of 150? Zou vooral kijken naar onderhoudsinterval. Piaggio is verder prima. De Beverly (350) luisterde wel heel nauw naar specifieke olie, weet niet hoe dat met de Medley zit.

Dat klopt maar ik rijd zelden op de snelweg.

Binnendoor heb je nog wel het voordeel dat je meer pk's en koppel hebt, dus even inhalen gaat vele malen makkelijker dan de NMAX 155. Maar met de NMAX kom je er ook wel. Tot 80 km/u is het gewoon vlot zat, inhalen wel even over nadenken. Het is gewoon jammer dat er geen 300cc'er oid is bij 130 kg. Of je moet weer elektrisch gaan rijden, Zero SR7.2 weegt iets van 130kg en heeft 106 Nm koppel. Dus de trekkracht van een 1000 cc'er bij het gewicht van een NMAX. Alleen geen opbergruimte en kleine actieradius en je zit met laadtijd. Maar goed, zelf zou ik dus nog wel een keer een Beverly 350 of 400 willen hebben of zo'n X-ADV350. Maar dan mis ik het lichte en speelse van de NMAX.
 
De 125 of 150? Zou vooral kijken naar onderhoudsinterval. Piaggio is verder prima. De Beverly (350) luisterde wel heel nauw naar specifieke olie, weet niet hoe dat met de Medley zit.



Binnendoor heb je nog wel het voordeel dat je meer pk's en koppel hebt, dus even inhalen gaat vele malen makkelijker dan de NMAX 155. Maar met de NMAX kom je er ook wel. Tot 80 km/u is het gewoon vlot zat, inhalen wel even over nadenken. Het is gewoon jammer dat er geen 300cc'er oid is bij 130 kg. Of je moet weer elektrisch gaan rijden, Zero SR7.2 weegt iets van 130kg en heeft 106 Nm koppel. Dus de trekkracht van een 1000 cc'er bij het gewicht van een NMAX. Alleen geen opbergruimte en kleine actieradius en je zit met laadtijd. Maar goed, zelf zou ik dus nog wel een keer een Beverly 350 of 400 willen hebben of zo'n X-ADV350. Maar dan mis ik het lichte en speelse van de NMAX.
Ik wil een keer proefrijden op een 155cc scooter maar dat valt niet mee. Ik zeur al een jaar bij mijn Honda dealer om een proefrit maar er is nooit iets beschikbaar. Vroeger waren er ook 200cc modellen maar die klasse Bestaat niet meer.
 
Ik wil een keer proefrijden op een 155cc scooter maar dat valt niet mee. Ik zeur al een jaar bij mijn Honda dealer om een proefrit maar er is nooit iets beschikbaar. Vroeger waren er ook 200cc modellen maar die klasse Bestaat niet meer.
Misschien is de nieuwe Aprilia 200 wat voor jou? Machtig mooi ding.


En dan is er ook nog de veel duurdere Italjet Dragster 200.
 
@Bathman met mijn SH150 (2018) kun je altijd ff een proefrondje maken. Regio Eindhoven.

Mijn ervaring met een SH 150 t.o.v. de ADV 350 is dat de SH hem behoorlijk goed bij kan houden. Boven de 90 km/h is het feest over.

Ik heb er zelf meerdere keren op gereden en ik heb al meerdere ritjes samen met een ADV 350 gemaakt en wij verbazen ons regelmatig over de mogelijkheden van de 150 t.o.v. een 350.

Het is weliswaar geen Nmax maar komt natuurlijk aardig in de buurt.
 
Misschien is de nieuwe Aprilia 200 wat voor jou? Machtig mooi ding.


En dan is er ook nog de veel duurdere Italjet Dragster 200.
Ja, die wil ik ook eens een keer in het echt zien. In de folder zie ie er goed uit,
 
@Bathman met mijn SH150 (2018) kun je altijd ff een proefrondje maken. Regio Eindhoven.

Mijn ervaring met een SH 150 t.o.v. de ADV 350 is dat de SH hem behoorlijk goed bij kan houden. Boven de 90 km/h is het feest over.

Ik heb er zelf meerdere keren op gereden en ik heb al meerdere ritjes samen met een ADV 350 gemaakt en wij verbazen ons regelmatig over de mogelijkheden van de 150 t.o.v. een 350.

Het is weliswaar geen Nmax maar komt natuurlijk aardig in de buurt.
Dat vermoeden had ik al, ik ga in het voorjaar echt een proefrit maken op de SH.
 
Ja, die wil ik ook eens een keer in het echt zien. In de folder zie ie er goed uit,

In het echt ziet ie er ook goed uit. Fijne motorscooter, maar tov mijn NMAX 155 eigenlijk weinig verschil qua vermogen. Het is dan ook naar 19cc meer en euro5 ipv euro4. Als ik tussen beide zou twijfelen, zou ik kijken naar onderhoudsintervallen.
Ik blijf het zeggen; het blijft jammer dat ze bij Piaggio niet gewoon een 199cc'er erin hadden kunnen drukken. Dan duw je de concurrentie (NMAX 155, SH150, PCX150 etc.) meteen de hoek in.

edit; Vorig jaar heb ik 'm trouwens een week gereden. Mocht je interesse hebben, dan is hier mijn mening te lezen;
 
Laatst bewerkt:
In het echt ziet ie er ook goed uit. Fijne motorscooter, maar tov mijn NMAX 155 eigenlijk weinig verschil qua vermogen. Het is dan ook naar 19cc meer en euro5 ipv euro4. Als ik tussen beide zou twijfelen, zou ik kijken naar onderhoudsintervallen.
Ik blijf het zeggen; het blijft jammer dat ze bij Piaggio niet gewoon een 199cc'er erin hadden kunnen drukken. Dan duw je de concurrentie (NMAX 155, SH150, PCX150 etc.) meteen de hoek in.

edit; Vorig jaar heb ik 'm trouwens een week gereden. Mocht je interesse hebben, dan is hier mijn mening te lezen;
Hartelijk dank voor het artikel. Ik had ‘m eerder al gelezen maar ik heb de informatie nu weer opgefrist. Ik vind het een aantrekkelijke scoot maar de motor komt van Vespa en daarvan lees je veel over excessief olievebruik. Ik moet de ST GT gaan volgen op het forum.
 
Ik heb nog eens geïnformeerd naar de levertijd van een grijze Nmax 155: oktober, pffff

oof-old-man.gif


Oef! En andere kleuren? Al andere Yamaha-dealers gebeld wat ze hebben staan?
Op MotorOccasion zie ik ook geen echte foto's van het 2023 model.
 
Ja, maar wat?
> 5000€ (nieuw)
gelijkaardig qua power en gewicht

Enige wat in de buurt nieuw komt, is de Aprilia SR GT 200. Maar die weegt 148 kg rijklaar, een NMAX 155 weegt 131 kg (was 127 kg bij oude model). Honda heeft geen PCX150 meer in het gamma voor NL. Ik kom even niet op andere motorscooters die vergelijkbaar zijn met de NMAX 155. Piaggio verkoopt hier ook geen Medley 150 bijv.
 
Terug
Bovenaan Onderaan