yamaha r1 07 injectie probleem? help me please

plumber robin

Rookie
4 aug 2018
17
0
voorschoten
hallo allemaal,

gisteren na een stuk gereden te hebben begon mijn motor voor mijn gevoel op drie cilinders te lopen. Meteen motor aan de kant want het gele olie lampje ging branden en daarbij gaf het display code 39 aan. eerste wat ik deed is me olie pijl gecheckt maar die was goed. motor weer aan gedaan en gevoeld aan de bochten of er een cilinder niet mee doet. het was cilinder drie die niet mee deed. toen even wat onderzoek gedaan op het internet en kwam uit op dat het iets met de injectie is. toen heb ik injectie cleaner erin gedaan en dit maakte verschil. zo heel af en toe (niet echt te zeggen wanneer precies)schoot die er weer bij. maar heel kort en echt een paar keer maar zag wel meteen de code weg gaan en olie lampje ging uit. levens gevaarlijk rijden btw. ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven om te doen. of het bijvoorbeeld ook een slecht werkende bougie kan zijn of dat die dan andere storing aan moet geven. hulp via de app of email alles is mogelijk.

met vriendelijke groeten Robin
 
code 39 zou staan voor storing injectie. als de computer dat kan weten is de injector niet vervuild maar is er iets elektrisch mis. de injectie reiniger gaat dus niks doen ook al lijkt het misschien zo omdat hij het soms weer doet maar dat kan ook komen door een draadbreuk of een losse stekker die weer even contact maakt. en omdat de computer het registreert is het hoogst waarschijnlijk een elektrisch probleem en niet mechanisch want dat kan de computer niet zien. controleer dus of alle stekkers van de injectors nog goed vast zitten en niet gecorrodeerd zijn en anders de injector doormeten.
suc6
 
code 39 zou staan voor storing injectie. als de computer dat kan weten is de injector niet vervuild maar is er iets elektrisch mis. de injectie reiniger gaat dus niks doen ook al lijkt het misschien zo omdat hij het soms weer doet maar dat kan ook komen door een draadbreuk of een losse stekker die weer even contact maakt. en omdat de computer het registreert is het hoogst waarschijnlijk een elektrisch probleem en niet mechanisch want dat kan de computer niet zien. controleer dus of alle stekkers van de injectors nog goed vast zitten en niet gecorrodeerd zijn en anders de injector doormeten.
suc6

Storing van wat in de injectie?
 
hoe kan een foutcode over een injector liggen aan een bougie ?
en waardes van bekabeling ? als je dat vraagt denk ik dat je beter hulp zoekt maar allee : iedere kabel op het schema moet tussen al zijn "eindes" dezelfde waarde (of nauwelijks hoger) hebben dan dat je je meetpennen tegen mekaar houdt, en oneindig zijn naar massa (buiten massa-draden uiteraard) en oneindig naar alle andere draden (als alle stekkers los zijn).
 
Ik hen er dus een ejk module opzitten die de benzine regelt en nu heb ik die dus even los gekoppeld en de originele connectoren weer verbonden en nu rijd hij weer. Het zat hem dus in de ejk module. De r1 heeft dus een diagnose menu ook handig om te weten.

Bed Anky voor meedenken allemaal
 
Ik hen er dus een ejk module opzitten die de benzine regelt en nu heb ik die dus even los gekoppeld en de originele connectoren weer verbonden en nu rijd hij weer. Het zat hem dus in de ejk module. De r1 heeft dus een diagnose menu ook handig om te weten.

Bed Anky voor meedenken allemaal
als je dat soort aanpassingen nu in het begin vermeld dan wordt het storing zoeken een stuk makkelijker. het is namelijk niet de eerste keer dat een fopmodule kapot gaat en rare storingen veroorzaakt. en de kans dat dat soort aftermarket dingen kapot gaat is een stuk groter als dat het origine producten van de injectie zijn. heeft wat te maken met het ontwikkelingsbudget.
 
Terug
Bovenaan Onderaan