yamaha r1 zwakke punten

31 mrt 2010
3
0
aalten
hallo mensen ik heb een vraag.ik wil een yamaha r1 kopen..bouwjaar 1999 0f 2002..
maar moet ik op letten als ik hem koop wat zijn de zwakke punten van een r1..alvast bedankt... groetjes Black Dynamite
 
zwakke punt van dergelijke motoren is dat ze snel gejat geworden.

Nouuuu... Ik denk het '99 model niet meer zo snel hoor :).

Dat gezegd hebbende, mijn Fireblade uit '97 staat ook steevast met een schijfslot en tandwielslot vast, en ik hang hem ook nog eens met een dikke ketting aan een muuranker vast. Hij zal vast nog wel interessant zijn voor een dief, maar de motoren verderop in de straat zijn een stuk makkelijker te stelen. :)
 
Nouuuu... Ik denk het '99 model niet meer zo snel hoor :).

Dat gezegd hebbende, mijn Fireblade uit '97 staat ook steevast met een schijfslot en tandwielslot vast, en ik hang hem ook nog eens met een dikke ketting aan een muuranker vast. Hij zal vast nog wel interessant zijn voor een dief, maar de motoren verderop in de straat zijn een stuk makkelijker te stelen. :)

Nouuuuu heb je het dominator verhaal gelezen op mf ? :X
 
Het uit de 2 schieten kan simpel worden verholpen door de veer te vervangen die de bak in de versnelling houdt. Er is een update van waar de veer uit een ander materiaal is gemaakt. Kosten: 10,- en 2 uurtjes prutsen.

Sorry maar je praat hier onzin....
Als hij in geen enkele versnelling blijft staan is inderdaad de veer gebroken.
Schiet hij tijdens vol accelereren uit zijn versnelling zijn de "dogs" op de tandwielen versleten (rond geworden). Kost iets meer dan € 10,- en 2 uur....
 
Sorry maar je praat hier onzin....
Als hij in geen enkele versnelling blijft staan is inderdaad de veer gebroken.
Schiet hij tijdens vol accelereren uit zijn versnelling zijn de "dogs" op de tandwielen versleten (rond geworden). Kost iets meer dan € 10,- en 2 uur....

Ik ben het er mee eens.

Bij mijn Fireblade kostte het me iets van 1800 euro om de bak te reviseren. Maar die is nu wel weer helemaal goed :). Je kan ook alleen de tandwielen van 2 en 5, de schakelwals en de schakelvork vervangen, maar of dat genoeg is hangt af van de schade aan de overige tandwielen.

Overigens is de grootste oorzaak hiervan te lang doorrijden met oude olie, of zelfs totaal verkeerde olie gebruiken.
 
ten eerste: goede keus.

ten tweede
ff luisteren naar harde ratels rond de 3000 t/min. controleren of het contactslot goed werkt. en de bak heb ik idd ook vaker van gehoord.
 
hallo,

heeft u onderhand al een R1 gekocht?

Als dat niet zo is dan is mijn advies: Meteen zonder twijfel een R1 kopen!!!

Merk zelf is een van de beste en de blok is superieur geworden door de lange traditie ( thunderace) vanaf bouwjaar 2000 heb je minder last van de zwakke puntjes.

Succes verder,
 
Terug
Bovenaan Onderaan