Wordt wel een heel ander beeld geschetst als in de meeste andere reviews.
Hallo allemaal
Mijn naam is Robin 23jaar oud en ben nu al meer dan 1 jaar in me bezit van mijn yzf r3
Ik heb deze motor bij termaat in nijmegen nieuw besteld dit zou eigenlijk het show model worden een zwarte maar toen hebben ze hem voor mij verandert naar een blauwe ik heb altijd iets zwarts gehad en wou nou keer iets anders en de blauwe vond ik toch wel het mooist kijken
Toen ik de motor had gelijk een andere kentekenplaat houder gemonteerd deze lag al paar weken op de schap te wachten kwam uit Amerika hier in Nederland kon ik nergens iets vinden
Maandje later is er een yoshimura uitlaat opgekomen met gelijk andere knipperlichten
En nu zitter en al aardig wat anders spul op zoals andere remhendels ,tankpads dingetje hier en daar maar nog niet af
Kwa vermogen is het een leuke beginnersmotor
Je kunt er leuke wheelies mee maken en je kunt leuk meekomen met andere 600 750cc
moet wel zeggen dat ik na een kleine 1,5 maand wel meer vermogen wou maja dan moeten we nog ma heel even wachten
wegrijden bij stoplichten met andere motor met meer cc is goed te doen gaat altijd wel gelijk op totdat je doorschakelt en dan is het altijd over
Het is ook een vrij lichte motor dus bocht na bocht gaat vrij gemakkelijk (ben wel niks zwaarders gewent ) ook het meekomen gaat altijd wel goed op een gegeven moment lopen ze wel uit als ze over de 200 gaan ofso maar dat is ook niet vaak
Kan soms ook wel paar uur op de motor zitten zonder echt last te krijgen van iets het is een soort half toer motor en half sport erg comfortabel zithouding is ook gewoon goed
De abs vind ik zelf heel fijn slijten je band minder hard en heeft me al wel is goed geholpen
Verder heb ik nog nergens een andere r3 gezien wel een keer een groene kawa en 2x rc390 (spug lelijk da ding ) heb zelf op de ktm duke 390 gelest erg fijne motor was dat ook erg leuk onder in goede koppel daar voor een 1cilimder dat heeft de r3 dan weer niet zo
Tijdens lessen voor avd als je dan een wheelie maakte kreeg je als commentaar dat je ook een stopie moes maken met de r3 heb ik nog geen stopie gemaakt vind de positie van het stuur daar niet erg fijn voor kan natuurlijk wel maar doe het liever niet raad het ook niet aan zonde van de motor als het mis gaat (ben wel all riks verzekerd plus 3jaar lang nieuwwaarde bij Total los )
Dit was het wel zoon beetje denk ik ff kijken hoe ik foto's kan plaatsen van me r3
En hoop op paar leuke reacties
Mvgr Robin
Hallo mikepannekoek,
Wat kostte zo'n volledig uitlaat systeem ongeveer ? Ik zag dat alleen een slip-on van akrapovich al rond de 400-500 euro zat. Daarnaast is mij verteld dat bij een 1000km beurt alles gecontroleerd wordt en ook of de originele delen nog naar behoren werken. Als dat niet het geval is krijgen deze een recall o.i.d. en worden deze vervangen met originele producten. Ook kijken ze of er geen slijpsel in de motor zit geloof ik, olie vervangen en dat soort dingetjes. Bijna hetzelfde als een kleine beurt geloof ik.
Bij mij zeiden ze dat dit 120 euro kostte.
Mvg.
Als je garantie hebt op de motor zou ik het niet zelf doen, kan dan namelijk zijn dat je garantie vervalt(verschilt wel per casus). Zo niet, zou je het prima zelf kunnen lijkt me, olie wisselen, even dingetjes bij langs lopen e.d. is niet zo lastig opzich. 't is gewoon een kleine beurt + paar extra checks. Slijt delen als remmen e.d. zijn toch nog niet af na 1000km (hoop ikMaar ik moet nu dus de 1000km beurt laten doen, wat gebeurt er allemaal bij die beurt en is het zelf te doen? heb de motor nieuw gekocht bij motorport maar ze rekenen rond de 130 euro, wat ik nog aardig wat vindt voor een eerste beurt.
Heb jij al wel met de Ninja 400 gereden?Die voorvork is nice, de lampen van het huidige model vind ik mooier. Deze kleurstelling vind ik ook niets hebben.Maar misschien moet ik 'm in het echt zien.
Ik ben dan ook echt een zwart/geel-man. Ik snap alleen niet dat Yamaha niet met een R4 komt. Leuk hoor, 8km/u meer topsnelheid, maar heb je al op een Ninja 400 gereden? Wat een heerlijk apparaat is dat! Yamaha zal net als de vorige keer wel langer wachten, om met iets te komen wat de Ninja 400 gaat overtreffen qua cc's.
Heb jij al wel met de Ninja 400 gereden?
Zo ja ... vertel!ik ben benieuwd!
Waarom? Ik denk eraan een nieuwe motor te kopen, een lichtere dan mijn huidige, maar voor zover ik al gekeken heb is de Ninja 400 2019* de enige in die klasse die in mijn smaak valt.
* leuke is ook dat er voor het 2019 model geen meerprijs meer gevraagd wordt voor de KRT kleurstelling! En in 2019 krijgen ze een symetrische full LED dubbele koplamp mee. (Al had die van 2018 dat mogelijk ook al, de 300 had het niet als ik het juist heb ...)
Over de Yamaha R3, begrijp ook niet dat er nog geen R4 is. Maar evengoed begrijp ik niet de de Ninja 300 niet gewoon in productie blijft naast de 400. Al kan dat op de Belgische markt wel een logische verklaring hebben. 300'tjes verkopen hier slecht, want knip er maar 50cc vanaf, en je rijdt taksvrij. Dus ja, de 250 (maar weet niet of die in België nog verkrijgbaar is), en dan ga je rechtstreeks naar de 400.
Maar wist je trouwens dat er wel een Yamaha R15 bestaat?
Wel niet verkrijgbaar in de BeNeLux, en wellicht in heel Europa niet.