Je weet wel zeker dat de toerenteller geen foutmelding geeft? Dan slaat ie met een tussenpauze van enkele seconden naar een bepaald toerental, gaat naar 0 en weer terug naar dat toerental.
Shit wat is hier gebeurd? Een kapotte klep of iets in de cilinder?
Heb je recent nog onderhoud uit laten voeren?
Ik ook niet, maar ik weet één ding zeker. Het is zowat financiële zelfmoord om een R6 uit '99/'02 te kopen. Allemachtig, wat zie ik veel R6'en met cilinderschade.Een van de zovele schroot r6en, ik zie alleen geen verband met de toerenteller.
Maar geeft Yamaha dat ook toe?
Vraag me echt af waar dat nou door komt...
Hopelijk heb je hem snel weer aan de praat! T zijn natuurlijk de mooiste r6jes
Die beschadiging aan de cylinderwand heeft niets maar dan ook hélemaal niets met je klacht te maken
Éérst moet de oorzaak gezocht worden waardoor de toerenteller op hol slaat, mocht er na dit opgelost te hebben nóg een probleem zijn, dan moet daar gericht naar gezocht worden...
Het lijkt erop dat er "maar wat gedaan is" .
Klachten die je krijgt met een defecte cylinderwand zoals bij een R6 weleens voorkomt, zijn nog niet eens bij benadering gelijk aan de klacht die jij hebt.
Dat daarmee je cylinderwand ineens weer perfect is, dat hoor je mij niet zeggen, maar ik denk dat de kans weleens groot kan zijn dat je nog jaren plezier van je motorblokje kunt hebben als je 'm zo weer terug in elkaar zet.
Eerste stuk ben ik helemaal met je eens maar het laatste stuk.......
Ik heb ook het cilinder probleem gehad,1e cilinder stuk uit en 3e cilinder een scheur.
1e cilinder was dus 0 bar en de 3e had maar 3 bar.
Wat denk je dus wat er zou gebeuren als ze het blok weer dicht maakt en verder zou gaan rijden ?
Als er een scheur in zit zal het niet lang duren voordat de scheur verder gaat.
@ MissTR46:
Een 2003 blok is injectie hé,volgens mij past dat niet in een carburateur R6.
Of jij moet zeker weten dat het wel past natuurlijk.
Hmm... ik kan niet zo goed zien hoe diep die diagonale krasjes zijn. Als je de krasjes met een nagel kan voelen dan zou compressieverlies maar zo kunnen. Die 'grote' kras lijkt me te ver naar boven zitten om roet in het eten te kunnen gooien.Een verlies van compressie is momenteel door deze beschadiging dus uitgesloten, wat er in de toekomst mee gaat gebeuren is vooralsnog giswerk, maar om een blok te vervangen om een niet actueel defect vind ik niet terecht.
Maar geeft Yamaha dat ook toe?
Vraag me echt af waar dat nou door komt...
Hopelijk heb je hem snel weer aan de praat! T zijn natuurlijk de mooiste r6jes