Heeft nog carbs? Dan zou ik in ieder geval de rubber spruitstukken eens de deodorant-proef geven, te simpel om over te slaan.
Ook: checken dat de choke goed terugsluit.
Is 2000 toeren stationair niet erg veel?
Indien instelbaar, altijd doen aan warmGEREDEN motor.
Hallo,
Ik heb een Yamaha R6 uit 2003.
Als de motor koud is en ik start hem loopt deze 2000 toeren stationaire.
Als ik een goede 15 minuten heb gereden en de motor is ongeveer 75 graden.
En ik sta voor een stoplicht schommelt het stationaire toeren tal heel erg dan weer 1500 en dan weer 1000 en kan ook maar zo weer in een keer 2000 toeren stationaire lopen.
Nou heb ik gehoord dat dit eventueel wel de TPS sensor kan zijn maar wil hier toch graag meer info over hebben en dit kon ik niet goed vinden in de search.
Groet,
Martijn
O, ja; nu beter opgespoord op internet: 2002 had nog carbs, 2003 injectie.Is met injectie
Wellicht is dit interessant voor je, mijn topic destijds: Motor slaat af wanneer hij eenmaal op temperatuur is
Was sowieso een duur beurtje want m'n m'n remschijven waren ook aan vervanging toe en heb ze toen ook maar 't olie en filter laten vervangen als ze toch bezig waren.
Totaalscore: 603.95 euro.
Dat is inderdaad lekker prijskaartje
Ik zal hem maar wel bestellen heb hem toch nodig.
bedankt voor de info.
Hou er wel rekening mee dat er twee inzitten, ééntje voor de kleppen en ééntje voor de positiebepaling van de gaskabel.(ECU meet ook het verschil tussen die twee)
Ik zit net even door het werkplaatshandboek van deze motor te bladeren.
Er zit echt maar één gaskleppositiesensor in.
De positie van de gaskabel wordt echt niet gemeten. Daar kan de computer helemaal niks mee. Met de stand van de gasklep(pen) natuurlijk wel!
In dit geval begin je eerst eens met het vacuüm controleren.
Stationair toerental is een regeling waarbij vacuüm erg belangrijk is!
Je kunt met een oscilloscoop ook een diagnose op de inkomende signalen van de computer uit laten voeren. Half uurtje tijd en je weet wat er aan de hand is.
Gr, J@SE