Yamaha T-max 530 model 2017

Das is het veiligste Rob, Tmax4life laat de paardjes misschien wat meer los en dat vraagt wat meer rubber :) , ik heb er ondertussen 16.000 gereden met dezelfde band en ziet er nog netjes uit, van zodra ik begin te twijfelen een nieuwe erop, veiligheid boven alles.
Wat kost zo'n nieuwe band ??
 
Nou de voorband hield ook niet over, dus maar een nieuwe voor en achter. 30.000 op de teller en de tweede set voor en achter
 
Ik neem aan dat anderen ook de brief van Yamaha gekregen hebben over de terugroepactie ivm de middenstandaard.

Toen mijn 2e motor, een Honda CX-500 twaalf jaar oud was gleed hij zo uit mijn handen, van mij af, toen ik hem op de middenbok wilde zetten. Gebroken, was ook een bonk roest. Dat was het moment dat ik besloot het hele apparaat te vervangen, absoluut geen ketting dus het werd een BMW. Hier twintig jaar dagelijks op gereden, toen vijf jaar kwakkelen. Tijd voor wat nieuws, geen ketting! Het werd de T-MAX.

Goede zorg van Yamaha, het ding is ook alweer 2,5 jaar oud.
 
Ik heb zonet de brief ook ontvangen, netjes van Yamaha dat ze dit alsnog oplossen na de garantie periode, anderzijds mag het wel als je bovenaan de top wil blijven en het toch geen goedkope scooter is. 👍
 
Hier ook de brief ontvangen, over de midden standaard, maar even een afspraak maken, wederom netjes van Yamaha
 
Bij mij is de midden standaard ondertussen vervangen, er was met sommige de lasnaden niet goed en zou kunnen afbreken , mooi opgelost 👍
 
Hier maar weer even een mail gestuurd, want heb nog niets vernomen, van de dealer, die wel op 29 feb in kennis is gesteld
 
Hey Rob, heb jij je dealer niet gebeld om een afspraak te maken om dit te herstellen?? Nadat ik mijn brief had ontvangen heb ik een afspraak geregeld samen met een kleine beurt en dat is allemaal netjes verlopen.... nu heb ik wel geluk gehad dat ik mijn afspraak had op maandag 16 maart want op donderdag 19 maart is in BE de lockdown begonnen en zijn de garage's gesloten ...alleen prioritaire herstellingen worden nog uitgevoerd. 😉
 
Wat stickers geplakt
 

Bijlagen

  • EQTP4108.JPG
    EQTP4108.JPG
    380,8 KB · Weergaven: 17
Twee weken geleden is ook mijn middenstandaard vervangen en gelijk een jaarbeurt. Tevens is mijn accu vervangen, die was aan het einde van zijn latijn. Drie winters, ach, het is maar een heel klein accu'tje... die van de BMW vroeger was 2,5 keer zwaarder. Ruim een maand geleden bleek er na een paar weken stilstand niet genoeg prik te zijn voor de startmotor. Ik heb de accu opgeladen en een stuk gereden maar twee weken later was het weer mis.

In mijn garagebox heb ik geen elektra maar de afgelopen veertig jaar nooit eerder zonder stroom gestaan met starten. Ik reed vroeger wel dagelijks woon-werk op de motor, dat is natuurlijk een verschil. Verder was vroeger contact "uit" ook echt uit, tegenwoordig blijft er stroom lopen.

Enfin, vorig jaar heb ik tbv licht tijdens de donkere winterdagen een solar/accu/ledbalk verlichting gemaakt, daar is nu permanent 12V aanwezig. Hier heb ik een snoertje met stekker voor de laadaansluiting op de T-MAX op aangesloten. Deze kan ik inprikken bij een tijdje stilstand, dit zou de motoraccu op pijl moeten houden. Gaan we zien.

Verder zou ik dit voorjaar voor het eerst sinds ruim 25 jaar met een vriend waarmee in in Oude Tijden tijdens een vakantie de Alpen, Pyreneeën en het Central Massif doorkruiste met een tentje de grens overgaan. Dat feest gaat dus niet door.
 
Twee weken geleden is ook mijn middenstandaard vervangen en gelijk een jaarbeurt. Tevens is mijn accu vervangen, die was aan het einde van zijn latijn. Drie winters, ach, het is maar een heel klein accu'tje... die van de BMW vroeger was 2,5 keer zwaarder. Ruim een maand geleden bleek er na een paar weken stilstand niet genoeg prik te zijn voor de startmotor. Ik heb de accu opgeladen en een stuk gereden maar twee weken later was het weer mis.

In mijn garagebox heb ik geen elektra maar de afgelopen veertig jaar nooit eerder zonder stroom gestaan met starten. Ik reed vroeger wel dagelijks woon-werk op de motor, dat is natuurlijk een verschil. Verder was vroeger contact "uit" ook echt uit, tegenwoordig blijft er stroom lopen.

Enfin, vorig jaar heb ik tbv licht tijdens de donkere winterdagen een solar/accu/ledbalk verlichting gemaakt, daar is nu permanent 12V aanwezig. Hier heb ik een snoertje met stekker voor de laadaansluiting op de T-MAX op aangesloten. Deze kan ik inprikken bij een tijdje stilstand, dit zou de motoraccu op pijl moeten houden. Gaan we zien.

Verder zou ik dit voorjaar voor het eerst sinds ruim 25 jaar met een vriend waarmee in in Oude Tijden tijdens een vakantie de Alpen, Pyreneeën en het Central Massif doorkruiste met een tentje de grens overgaan. Dat feest gaat dus niet door.

Dirk...ik rij voorlopig nog met dezelfde accu maar nu met de Lockdown staat hij meer stil...economisch werkloos en we mogen geen plezier ritjes maken....ik gebruik hem nu enkel om kleine boodschappen....wat ik me af vroeg of je de batterij even mag losmaken om een kabel te monteren voor de druppellader ...of er wat veranderd in het geheugen ?? gaat alles verloren ?? waar ik ook wel op let dat ik de afstandsbediening afmeld zodat die geen onnodige stroom verbruikt...de ontvanger in motor kan je niet tijdelijk uitschakelen en dat is jammer ....zeker nu in deze periode.
Je zal je vakantie met de motor een jaartje moeten uitstellen vrees ik ....maar ja...uitstel is geen afstel....ik had ook op de planning voor een paar dagen naar de Eifel en Sauerland maar dit gaat ook niet meer door....geen gemor...we zijn nog gezond en dat telt ;) *D
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Dirk...ik rij voorlopig nog met dezelfde accu maar nu met de Lockdown staat hij meer stil...economisch werkloos en we mogen geen plezier ritjes maken....ik gebruik hem nu enkel om kleine boodschappen....wat ik me af vroeg of je de batterij even mag losmaken om een kabel te monteren voor de druppellader ...of er wat veranderd in het geheugen ?? gaat alles verloren ?? waar ik ook wel op let dat ik de afstandsbediening afmeld zodat die geen onnodige stroom verbruikt...de ontvanger in motor kan je niet tijdelijk uitschakelen en dat is jammer ....zeker nu in deze periode.
Je zal je vakantie met de motor een jaartje moeten uitstellen vrees ik ....maar ja...uitstel is geen afstel....ik had ook op de planning voor een paar dagen naar de Eifel en Sauerland maar dit gaat ook niet meer door....geen gemor...we zijn nog gezond en dat telt ;) *D

Bij het vernieuwen van mijn accu zijn alle instellingen bewaard gebleven, deze gegevens zullen dus wel los van de accu opgeslagen worden. Ik heb bij de aanschaf een Yahama acculaadaansluiting laten monteren, daar ben ik nu wel blij mee. Het is een CTEK stekkerdoosje onder de buddy waar je een lader in kunt prikken zonder verder iets los te halen. Ik heb bij Louis een kort snoertje gekocht met zo'n stekker en deze aan mijn Solar 'druppellaadsnoer' gemaakt. Als ik de TMAX wegzet sluit ik deze nu aan, gisteren gekeken en de accu is vol. De ritjes die ik maak zijn ook boodschappentochtjes waar ik geen auto voor nodig heb.

Plezierritjes komen wel weer.
 
hallo, even een vraagje, ik heb een blauwe Max, waar maken jullie het blauw mee schoon? Ik heb de max weer gewassen, maar ik hou vlekken op het blauwe gedeelte, waar kan je dit dan het beste mee wassen en of ontvetten?
bvd
 
Hee Rob, ik doe dat met een ruitenreiniger, even een beetje vernevelen en direct met zachte doek droog wrijven , ik doe dit al jaren zo, zelfs mijn vorige scooter had ook een matte kleur en ook mee gedaan, nooit achteraf iets negatiefs opgemerkt, trouwens ik heb ook de blauwe 😉😉 😁😁
 
Beste Rob,

Ik gebruik een ph neutrale foam 'neve' van Labocosmetica en was daarna de scooter met producten van chemical guys die specifiek bestemd zijn voor matte lakken:


De detailer gebruik ik bij het drogen of om naderhand alles nog eens op te poetsen


Een goedkope en goede foamgun vind je via AliExpress...

Na veel te lezen toch maar eens beslist om te reageren...

Ik ben sinds nieuwjaar de eigenaar van een blauwe 2018 DX die ik vooral gebruik voor woon werkverkeer... Heb reeds de Kymco xciting 400 en xmax 400 gereden maar de Tmax is gewoon op alle vlakken een pak beter...

Voorlopig meer dan tevreden met de (dure) aankoop en het rijgedrag...

Nog maar 2 aanpassingen... Ander ruitje en de korte nummerplaathouder...

De link voor de foamgun kan ik je ook nog bezorgen... Kost iets van een 20 euro...
 

Bijlagen

  • IMG-20200407-WA0008.jpeg
    IMG-20200407-WA0008.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 17
Wanneer ik Tmaxen bekijk zie ik soms kilometerstanden van bijvoorbeeld 3.000 kilometer in 5 jaar. De vraag is ( en ik begrijp dat alles mogelijk is in de wereld) ;

Zijn de tellerstanden van de 2017/2019 of later, te vertrouwen of (makkelijk) te manipuleren ? Twee eigenaren in 4 jaar en 2300 op de klok.....?
 
Terug
Bovenaan Onderaan