YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand zijn standaard ruitje al bijgesneden? In een facebook groep zie ik regelmatig iemand dit doen :).
 
Hoezo andere motor?...…………...……………. Je gaat toch niet een andere motor kopen als je de prefecte al hebt :+.

Droom al jaren van een S1000XR, er kwam nu een mooie deal op mijn weg .... kon het niet laten lopen
Tracer GT beviel zeker goed maar na twee x proefrijden op de S1000XR was ik verkocht :)
 
Droom al jaren van een S1000XR, er kwam nu een mooie deal op mijn weg .... kon het niet laten lopen
Tracer GT beviel zeker goed maar na twee x proefrijden op de S1000XR was ik verkocht :)

Begrijp ik helemaal, schitterende motor. Maar ook een heel andere prijsklasse lijkt me.
 
Tracer GT is idd een goede motor voor zijn geld en in zijn prijsklasse.
Ik heb van de Tracer GT erg genoten totdat ik kennismaakte met de KTM 1290 GT Super duke

Na het lezen van een vergelijkingstest heb ik op de bmw S1000XR, kawa z1000sx en ktm1290 gt gereden.

Ik heb gekozen, na mijn GT 2018, voor de ktm 1290 gt vanwege het sportieve rij gedeelte en de mogelijke instellingen.
Gewicht, actieradius, stabiliteit en elektronische instellingen zijn in mijn belevenis net iets beter.
De KTM GT is gewoon een toer race monster vanwege zijn koppel en zijn pk's.

Ook onderhoud interval is redelijk, helaas is de aanschafprijs stevig.
 
Begrijp ik helemaal, schitterende motor. Maar ook een heel andere prijsklasse lijkt me.

Je heb helemaal gelijk, maar zie de laatste tijd zoveel narigheid om mij heen dat ik zoiets heb van laat ik maar eens doen wat ik echt wil. En als je dan het geld heb liggen, je vrouw zegt wat een mooie kleurstelling dan moet je niet te lang wachten :) .

Ik heb gekozen, na mijn GT 2018, voor de ktm 1290 gt
Op de een of andere manier zit ik hier niet lekker op, wel een hele brute motor :t
 
Tracer GT is idd een goede motor voor zijn geld en in zijn prijsklasse.
Ik heb van de Tracer GT erg genoten totdat ik kennismaakte met de KTM 1290 GT Super duke

Na het lezen van een vergelijkingstest heb ik op de bmw S1000XR, kawa z1000sx en ktm1290 gt gereden.

Ik heb gekozen, na mijn GT 2018, voor de ktm 1290 gt vanwege het sportieve rij gedeelte en de mogelijke instellingen.
Gewicht, actieradius, stabiliteit en elektronische instellingen zijn in mijn belevenis net iets beter.
De KTM GT is gewoon een toer race monster vanwege zijn koppel en zijn pk's.

Ook onderhoud interval is redelijk, helaas is de aanschafprijs stevig.

foto!!

Je heb helemaal gelijk, maar zie de laatste tijd zoveel narigheid om mij heen dat ik zoiets heb van laat ik maar eens doen wat ik echt wil. En als je dan het geld heb liggen, je vrouw zegt wat een mooie kleurstelling dan moet je niet te lang wachten :) .


Op de een of andere manier zit ik hier niet lekker op, wel een hele brute motor :t

en foto!! 😃
 

Motoren_01.jpg

Bij deze .... net 150km erop gezet, wat een feestje
 
Het ruitje afgeplakt met papieren schilderstape en daarop afgetekend hoe ik het wilde.
Afgezaagd met een decoupeerzaag en dan de afgezaagde rand afgeschuurd met schuurpapier.
Eerst grof (+/-80) en dan steeds fijner,en de rand ook wat afgerond zoals origineel.
 
Er zit een accesoire-stekkertje op mijn motor, iemand een idee waar die op hoort? Wat voor apparaat?

Hij verdwijnt achter de voorkuip,dus ik ga er van uit dat hij daar ergens op zo'n accesoire-stekker aan gesloten zit (zal nog eens gaan graven in de kuip)
 

Bijlagen

  • stekkertje.JPG
    stekkertje.JPG
    76,4 KB · Weergaven: 24
Er zit een accesoire-stekkertje op mijn motor, iemand een idee waar die op hoort? Wat voor apparaat?

Hij verdwijnt achter de voorkuip,dus ik ga er van uit dat hij daar ergens op zo'n accesoire-stekker aan gesloten zit (zal nog eens gaan graven in de kuip)
Op mijn kerstboom lampjes zit ook zo'n stekkertje, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk dat je dat op je motor wilt hebben
 
Inmiddels zo’n 500 kilometer op de nieuwe Tracer gezet deze week, echt een feestje *O*

Maar zoals bij velen van jullie, begint nu ook mijn zoektocht naar een betere ruit. Ik ga de MRA Vario Tour met spoiler maar eens proberen, alleen al dat spoilertje maakte een wereld van verschil op het scherm van mijn vorige motor.
 
Laatst bewerkt:
Dames/heren,

Sinds 5 jaar heb ik een MT-09 en heb in die tijd ca. 55.000 [km] ermee gemaakt. Nu begint het toch wel te kriebelen om eens naar een opvolger te kijken. Wie van hier heeft zijn naked MT-09 op een Tracer ingeruild en hoe is dat bevallen? Heb altijd nakeds gereden, maar zou nu wellicht voor de meer praktische Tracer (model 2019) gaan... overigens gisteren proefgereden met een 2019 model. Voelde allemaal wat minder direct dan mijn MT-09 (met RSIII, Hyperpro Streetbox!), ook qua acceleratie... De MT is kort en gedrongen en het voelt in vergelijking met de Tracer een beetje alsof je het voorwiel in je handen hebt...

De eventuele nieuwe Tracer gaat dan ook andere vering krijgen (Streetbox o.i.d.), en uiteraard andere banden dan de 222's waar ik mee gereden heb.

Iemand?

Gr. Kees
 
Laatst bewerkt:
Heb de MT09 een aantal malen gereden. Deze is inderdaad veel speelser! Met de Tracer heb je veel meer een speelse toermotor.
Bij de 2019 Tracer niet meteen de hele vering veranderen. De standaard vering is goed verstelbaar. Ik heb puur vanwege duo gebruik gekozen voor alleen het vervangen van de achterveer. De rest standaard gelaten. Banden wel meteen eraf pleuren. Ik vind het onbegrijpelijk dat deze standaard gemonteerd worden. Met goede passend bij jouw rijstel banden stuurt de Tracer al veel beter dan de standaard uitvoering.
 
Ik heb na mijn 2014 MT-09 een 2016 Tracer gehad en nu een 2018 Tracer GT,en ik heb er geen spijt van.
De gasrespons van de Tracer is inderdaad is inderdaad milder,A stand op Tracer is ongeveer zoals STD op MT-09 vind ik,maar de on-off reactie is veel beter geworden.
Maar de Tracer onthoud de "mode" stand na het uitzetten van het contact,terwijl die bij de MT steeds weer op STD sprong.
De standaard vering van de GT is veel beter dan wat standaard op een MT zat.
De zithouding op de Tracer vind ik persoonlijk veel beter,de wat grotere tank is ook handiger.
In elk geval zou ik een GT aanraden,en niet de gewone voor het kleine prijsverschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan