YESS ik heb een Thundercat gevonden die voldeed aan al mijn wensen en een deal kunnen sluiten met Marcel bij Roké Woerden!
Ik ben geweldig geholpen daar, fijne proefrit en volgende week ophalen incl. nieuwe remvloeistof en olie + filter wissel, écht, écht superblij mee.
En wat een weer om te proefrijden was het vandaag, héérlijk om weer motor te hebben gereden en met nog meer km's in het vooruitzicht.
Het is er één van 2000, 34d km op de klok, in mijn gewenste kleurstelling, origineel op de slip-on na (die subtiel klinkt zonder db-killer trouwens).
Ik wordt de 4e eigenaar, de eerste 3 jaar in het buitenland (is import), daarna 15jr in bezit 2e eigenaar en de 3e bijna 1,5 jaar in bezit die hem ingeruild heeft op een Duc bij Roké. Het originele gereedschapsetje zit er ook nog in.
Hij ziet er uit als nieuw, voelt héél solide aan in alles en het voelde vanaf de eerste meters gelijk goed. Je ziet er gewoonweg aan af dat er liefde aan gegeven is al die jaren! De zit, houding en het originele ruitje werkt perfect bij mijn postuur, voelt als vanouds als op de TRX voorheen.
Ik had in de ochtend eerst op een andere gereden, één uit 2002 met 51d km er op, iets minder mooie staat dan deze, maar nog steeds netjes met een lijst aan recent onderhoud er op, ook toffe eigenaar. Op deze had ik dus mijn eerste km's weer gereden en mijn 1e ervaring met de Thundercat gehad.
Ik hoefde niet echt te wennen merkte ik, maar deed het rustig aan met een hagelnieuwe achterband en nog geen direct vertrouwen, ook niet zo gek na 10 jaar niet gereden te hebben. Ongelofelijk, die 11.5000 tpm zijn méér dan zat in vergelijking met mijn 2 cilinder TRX en Honda SP1 racer ooit. En ook relaxed te rijden met een iets bredere tank dan op de TRX om te klemmen, de eerste rijervaring was een feit en die was tof!
Maar eenmaal op deze Thundercat bij Roké, WOW, wát een verschil toch wel en waar het nu precies aan ligt....
Na een paar meter zat ik al met een BIG smile, prijsafspraak was er al en hij reed nóg beter dan de vorige, juiste kleur, what more can I wish for.
Tijdens de proefrit hem warm gereden en het testen kon beginnen. Een paar keer flink doorgetrokken in de versnellingen zonder problemen.
Bochten gepakt, noodstop gedaan, handen los en remmen met de achterrem, etc. maar alles ging gewoon perfect. Dus done deal daarna.
Dit seizoen kan ik in ieder geval door, ook met de banden. Het zijn Michelin's, ik ben zelf een Bridgestone liefhebber, maar ze gaven mij nu al vertrouwen op het droge. Ik vind dat een band vooral in het nat moet presteren en feedback moet geven, dus dat is nog afwachten. Anders volgend seizoen nieuwe er op, maar ze kunnen m.i. nog zéker 2 seizoenen mee.
Het viel mij op dat er een 180 achterband gemonteerd is i.p.v. de 160, why? Alleen voor de looks? Dat beetje meer rubber?
Hij 'valt' hierdoor wel sneller de bocht in maar dat vind ik niet heel erg.
Op zich had ik graag een originele uitlaatdemper gezien, maar ik vind deze dan toch wel een +, zeker in het echt. De sound is subtiel en 'huilt' mooi aan als de naald de toerenschaal door gaat. Ik had expres nu geen oor bescherming in gedaan.
Als ik de Cat hier heb, zal ik er nog wel een db-killer bij bestellen voor als ik weer naar het buitenland kan. Ik wil geen gedonder daar.
What more to say, I'm beyond exitement!