Yamaha TRX850 topic deel 10

Met welke argumenten is de TRX niet de juiste keuze? Althans dat verteld het verhaal volgens mij niet. (wij willen ook iets leren)
Ja, nee, sorry, is gewoon mijn eigen gevoel. Gasnaalden/buisjes, olieverbruik, matige remmen.... genoeg om je aan te gaan irriteren, maar ... eenmaal in goede staat lijkt het me op zich wel iets voor mij. Maar eigenlijk is het wel een beetje een odd-ball in 't speelveld. Ook dat oliepeilen is weer anders dan je gewend bent. En als je pech hebt kan er veel aan gedaan moeten worden voordat je 'm helemaal goed hebt. Vandaar even goed nadenken en verder kijken. Geen haast....
 
Het is soms irritant maar als je per 100.000km je zuigerveren en klepseals (laat) vernieuwen heb je echt geen last van dat olieverhaal. En naaldbuisjes is makkie makkie om te vernieuwen zelf.
En w/b remmen en voorvork: ik merkte pas dat ze matig waren toen ik alles geupgrade had. Kortom je gaat je er pas aan storen als je weet hoe het anders kan. Ik remde prima voorheen en was heus niet instabiel en geërgerd in de bochten voordat ik mijn R1 voorvork erin gelepeld had...

Dus een beetje dit:
Met geanticipeerde spijt worden gevoelens van spijt of schuld bedoeld die mensen verwachten te ervaren als ze nalaten een bepaald gedrag uit te voeren. Als mensen verwachten dat ze zich achteraf schuldig voelen en/of spijt hebben als men het gewenst gedrag nalaat (of ongewenst gedrag juist wel uitvoert), zal de kans groter zijn dat men het gewenste gedrag zal uitvoeren.

Kortom niet al te veel nadenken en gewoon lekker rijden.

Doei!
 
Die heeft Dirkie zelfs ook al in het assortiment dus ik neem aan dat ie dat al weet.
Ik heb zelf wel eens een F800ST gehuurd, rijdt behoorlijk goed hoor. Het motorkarakter vond ik wel wat... vlak.
Maar als er dan een nieuwe sportieve 2-cilinder mocht komen, dan wist ik het wel...
Klopt, de F is vlak, dat ligt aan het feit dat het een 360graden twin is, en de TRX is een 270graden (v-twin simulatie), zelf ook een F800s gehad, Trx gehuurd, maar vond de Yamaha by far meer karakter hebben. Husqvarna had daarentegen een F blok, met 270 graden en 10pk plus, met de KTM genen, doen ze daar met wat meer cc’s en power een schep erbovenop. De BMW was wel snel en zuinig. MZ heeft ooit eens de 1000s gehad, ook een kopie, maar die had wel veel in zich, doch geen succes. Ben bang dat de RS660 een toerenfiets gaat worden, onderin weinig in huis, en dat is volgens mij nou nèt wat je wel wil in n Twin. Mogelijk iets voor Yamaha een return te maken met de 750 crossplane-twin? TR750RX???
 
De beste wensen mannen!

Zijn we nog wat aan het sleutelen deze winter boys? Mijn TRX staat nog heerlijk aan de druppellader bij mijn tante in de garage. Heerlijk idee dat de elementen daar deze seizoenen nauwelijks invloed op gaan hebben!

Raden jullie aan om hem iedere maand even 5 minuten te laten lopen? Kan me weinig redenen bedenken..?

Groeten
 
De beste wensen mannen!

Zijn we nog wat aan het sleutelen deze winter boys? Mijn TRX staat nog heerlijk aan de druppellader bij mijn tante in de garage. Heerlijk idee dat de elementen daar deze seizoenen nauwelijks invloed op gaan hebben!

Raden jullie aan om hem iedere maand even 5 minuten te laten lopen? Kan me weinig redenen bedenken..?

Groeten
Zou het absoluut niet doen! Blok wordt kletsnat van binnen, pas bij 60 graden olietemp dampt condens uit je olie. Chemische slijtage bij koude motor is funest.
 
Zou het absoluut niet doen! Blok wordt kletsnat van binnen, pas bij 60 graden olietemp dampt condens uit je olie. Chemische slijtage bij koude motor is funest.
Dank je wel! Had ik me kunnen bedenken.

Zodra ik het diertje weer in gebruik ga nemen, wat raad je dan aan? Aanzetten, tot 70 graden laten verwarmen en dan pas gaan rijden? Mild revven zodra beetje warm? Voor het eerst dat hij zo lang stil gestaan heeft...
 
Dank je wel! Had ik me kunnen bedenken.

Zodra ik het diertje weer in gebruik ga nemen, wat raad je dan aan? Aanzetten, tot 70 graden laten verwarmen en dan pas gaan rijden? Mild revven zodra beetje warm? Voor het eerst dat hij zo lang stil gestaan heeft...
Joh, starten dat ding, helm op en rijden! Eerst wel een beetje kalm aan natuurlijk, maar dan gewoon gaan. Die TRX van jouw weet niet of ie een uur of 3 maand stilgestaan heeft.... Het is geen paard, het is maar ijzer O-)
 
Joh, starten dat ding, helm op en rijden! Eerst wel een beetje kalm aan natuurlijk, maar dan gewoon gaan. Die TRX van jouw weet niet of ie een uur of 3 maand stilgestaan heeft.... Het is geen paard, het is maar ijzer O-)
:^
Gewoon rustig warm rijden en dan gas d'r op.
Wat voor mij wel gebruikelijk is; hoe langer stil gestaan des te meer aandacht ik heb voor BRAVOK.
 
Precies. Starten, tien seconden choke - deze weer uit en dan easy going op temperatuur laten komen. Wisten jullie dat een regulier vloeistofgekoelde 4-takt pas na zo’n 25km echt op temperatuur is met de huidige buitentemp? Ook als je nog eens n liter of wat apart in een tankje (dry-sump) meeneemt. Olie dampt condens pas af vanaf 60gr.C, daaronder is je blok van binnen dus gewoon kletsnat. Koel- Vloeistof warmtewisselaar in het oliecircuit opgenomen is het meest effectief. Ik weet niet of Trix/Tdm dit heeft?
 
En de vlotterkamers leeg laten lopen voor je hem weg zet voor een lange tijd.
Er zijn schroefjes voorzien dus het is heel simpel.
 
Hou vol jongens! Nog maar een paar maandjes..

IMG_20200625_213432.jpg
leukopdefoto_1268083promo.jpg
 
'( M'n TRX staat niet eens thuis i.v.m. verbouwing van het huis. Gelukkig is die bijna afgerond. Ben wel toe aan een lekker ritje. :/
Mijne ook niet. Staat (gelukkig) deze maanden in een garage van mijn tante in de buurt. Fijn gevoel! Ook fijn dat ik zowat alle upgrades nu af heb en gewoon volop kan genieten komend seizoen.
 
Wie weet of ik de startmotor kan demonteren zonder de olie af te tappen. Ik heb het idee dat de starmotor óf vervuild is, óf dat de koolborstels op beginnen te raken. Er komen soms van die twijfelende geluiden tijdens starten, terwijl de accu in orde is, en asn de Ctek ligt. Mn Transit had dezelfde symptomen, daar bracht een andere startmotor de oplossing. Nou is een TRX beslist geen Transit, maar techniek is techniek
 
Wie weet of ik de startmotor kan demonteren zonder de olie af te tappen. Ik heb het idee dat de starmotor óf vervuild is, óf dat de koolborstels op beginnen te raken. Er komen soms van die twijfelende geluiden tijdens starten, terwijl de accu in orde is, en asn de Ctek ligt. Mn Transit had dezelfde symptomen, daar bracht een andere startmotor de oplossing. Nou is een TRX beslist geen Transit, maar techniek is techniek
Die zit vrij hoog achterop het blok, met een tandwiel het blok in dacht ik. Volgens mij kan je ‘m er inderdaad zonder geklieder :P afhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan