Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lees gewoon het topic even door zou ik zeggen.Ik overweeg evt een TRX 850 aan te schaffen, na jarenlang een XS650, lijkt me dit wel een passend vervolg. Ik ben echt een 2 cylinder enthousiast en de TRX lijkt precies het goede geluid te maken met de juiste uitlaten....
Wat zijn de zaken waar ik op moet letten bij deze modellen (anders dan lekkages, banden/ketting conditie etc)? Zijn er specifieke zwakke punten of bekende problemen? Hoe zijn de onderhouds ervaringen, kostbaar? Dat soort dingen. Een algemeen beeld van de do's en dont's, sterke en zwakke punten..... Alle input/tips zijn welkom.
Lees gewoon het topic even door zou ik zeggen.
Yamaha TRX850 topic deel 10
Ik hoor ze nog gaan op spa-francorchamps tijdens bikersclassics :9~ :9~ :9~ Zweer bij een roffel van een single of een twin maar wouw wat een ongelooflijk geluid komt daar uit. Net f1.... Nou ja ietsje minder dan :+www.motor-forum.nlYamaha TRX850 topic deel 10
Ik hoor ze nog gaan op spa-francorchamps tijdens bikersclassics :9~ :9~ :9~ Zweer bij een roffel van een single of een twin maar wouw wat een ongelooflijk geluid komt daar uit. Net f1.... Nou ja ietsje minder dan :+www.motor-forum.nlYamaha TRX850 topic deel 10
Kijk daar kan ik ff mee verder. Al is her wel zo dat dit ineens begon en daarvoor ca 20 km vol open. .www.motor-forum.nlYamaha TRX850 topic deel 10
Kijk daar kan ik ff mee verder. Al is her wel zo dat dit ineens begon en daarvoor ca 20 km vol open. .www.motor-forum.nl
Dat snap ik natuurlijk wel maar het een en ander is al best vaak besproken. Maar desondanks niet heel makkelijk terug te vinden merkte ik zelf al.
Bij een toch wat oudere fiets is het sowieso goed om alle slijtagedelen goed te checken. Is het nog fris of is alles net zo'n beetje aan vervanging toe? Dat scheelt al snel enkele honderden euro's (banden, remmen, ketting/tandwielen, onderhoudsbeurt olie/filters/kleppen stellen).
De TRX staat -helaas- bekend om olieverbruik. De ene heeft het erger dan andere. 1 liter per 1.000 km vond ik zelf echt te irritant worden. Een (kop)revisie verhelpt dat maar dat is wel een kleine investering. Verder slijten de naaldbuizen in de carburateurs ovaal uit zodat ie nogal gaat zuipen, in het middengebied staat ie dan veel te rijk. Een goed afgestelde TRX loopt vrij makkelijk 1 op 20 (en pakt dan mooi op).
Gezien de leeftijd van 20+ komen er langzamerhand 'nieuwe' kwaaltjes aan het licht, bijvoorbeeld door verdroogd rubber of verhard kunststof. De benzinekraan wil wel eens gaan lekken, dit is vrij makkelijk op te lossen.
De TRX is makkelijk te upgraden, vering (vorkveren) en remmen (bluespots, stalen remleidingen) en uitlaten worden heel veel gedaan. Buiten het bovenstaande is de TRX een betrouwbare motor (het enige wat stuk gaat aan de mijne zijn de dingen die ik er zelf heb opgeknutseld ) en ik vind het een echte alleskunner - toeren, woon-werk, circuitdagen, km's vreten.. hij kan het allemaal!
Och, dat hangt er vanaf; hoe goed is er onderhoud gepleegd in die 60.000 km. Ik ken een rijschoolhouder die onderhand ruim boven de 500.000 km zal zitten met zijn TRX. Opzich vind ik het niet duur, motor ziet er redelijk netjes uit - zo op de foto's dan - maar alles is nog origineel tot de remleidingen aan toe. Hmm.Juist, dat soort dingen dus. Ik zal hier maar voorzichtig in zijn dan:
1800 euri, 60.000km en zonder het mooie zwart/rood kontje.
Bekijk bijlage 1565653 Bekijk bijlage 1565652
De eerste TDM850 (3VD) hebben een iets ander blok, de latere 4TX is inderdaad hetzelfde en dus ook de issues.Heeft de TDM850 ook niet vaak last van dezelfde issues? Zelfde blok?
Wat is trouwens de gangbare prijs voor een "goeie"? En is er een beter of slechter bouwjaar?
Dit is een '96,volledig rood.Juist, dat soort dingen dus. Ik zal hier maar voorzichtig in zijn dan:
1800 euri, 60.000km en zonder het mooie zwart/rood kontje.
Bekijk bijlage 1565653 Bekijk bijlage 1565652
Precies, voor je het weet ben je alle rubbers en rubberen leidingen, remleidingen en ga zo maar door aan het vervangen.... Al met al kan je zo op 3000 uitkomen, en dan kan ik misschien beter verder kijken, deze bijvoorbeeld:Och, dat hangt er vanaf; hoe goed is er onderhoud gepleegd in die 60.000 km. Ik ken een rijschoolhouder die onderhand ruim boven de 500.000 km zal zitten met zijn TRX. Opzich vind ik het niet duur, motor ziet er redelijk netjes uit - zo op de foto's dan - maar alles is nog origineel tot de remleidingen aan toe. Hmm.
Och, dat hangt er vanaf; hoe goed is er onderhoud gepleegd in die 60.000 km. Ik ken een rijschoolhouder die onderhand ruim boven de 500.000 km zal zitten met zijn TRX. Opzich vind ik het niet duur, motor ziet er redelijk netjes uit - zo op de foto's dan - maar alles is nog origineel tot de remleidingen aan toe. Hmm.
Ja zeg wel gloeiende...Bedankt allemaal voor de info en tips , misschien is de TRX achteraf toch niet de juiste keus voor mij.... maar eens verder kijken. SV650/1000 misschien... Kweet nog niet.
Ja zeg wel gloeiende...
Gewoon wel de voorrijdkosten in rekening brengen hoor Robert!Ja zeg wel gloeiende...
Ligt hier nog wel een zakje drop...Gewoon wel de voorrijdkosten in rekening brengen hoor Robert!
:D
haha hey grapje toch.Sorry man, wilde je niet boos maken of teleurstellen. Maar troost je met de gedachte dat met alle info (ben vanmiddag ook nog even ergens wezen kijken en praten), jullie me misschien wel voor een teleurstelling hebben behoed...
ech wel!Gewoon wel de voorrijdkosten in rekening brengen hoor Robert!
:D
Yep, maar de XJ6 gaat eruit. E.v.t in ruilen voor een SV1000s... Ben er nog niet echt uit. As. donderdag proefritje...haha hey grapje toch.
Heb je momenteel die 4 motoren in bezit in je signature?
Gooi m dr effe in: f800 is een BMW-trxYep, maar de XJ6 gaat eruit. E.v.t in ruilen voor een SV1000s... Ben er nog niet echt uit. As. donderdag proefritje...
De Duc staat voor kosten... Groot onderhoud en lekke tank...
BMW's voor de vakantie naar de NOORD () in 2021, de XJ6 is van "Mw. Dirk", maar die wilde een BMW F800GT...
Die heeft Dirkie zelfs ook al in het assortiment dus ik neem aan dat ie dat al weet.Gooi m dr effe in: f800 is een BMW-trx
Met welke argumenten is de TRX niet de juiste keuze? Althans dat verteld het verhaal volgens mij niet. (wij willen ook iets leren)Bedankt allemaal voor de info en tips , misschien is de TRX achteraf toch niet de juiste keus voor mij.... maar eens verder kijken. SV650/1000 misschien... Kweet nog niet.