Yamaha TRX850 topic deel 10

Mijn TRX staat sinds eind oktober in de garage op de paddockstand. Nu trok ik in het voorbijgaan eens even de koppelingshendel in en die blijkt vrijwel los te hangen, alsof de koppeling is ingetrokken en vast zit. Ik kan het hefboompje op het koppelingshuis ook met de hand bewegen.
Als ik hem in een versnelling zet kan ik achterwiel niet even draaien met de hand, dus erg vrij lijkt de koppeling niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Mogelijk komt het mede doordat ik voor het laatste ritje per ongeluk te veel olie heb bijgevuld. Hopelijk komt de boel vrij als ik hem straks eerst warm laat draaien.
 
Mijn TRX staat sinds eind oktober in de garage op de paddockstand. Nu trok ik in het voorbijgaan eens even de koppelingshendel in en die blijkt vrijwel los te hangen, alsof de koppeling is ingetrokken en vast zit. Ik kan het hefboompje op het koppelingshuis ook met de hand bewegen.
Als ik hem in een versnelling zet kan ik achterwiel niet even draaien met de hand, dus erg vrij lijkt de koppeling niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb ik 2 jaar geleden ook gehad.
Draai de oliereservoirdop er even af, mocht je vervolgens een benzinelucht ruiken dan loopt je benzinekraan door.
Dit is een veel voorkomend probleem met de "constant vacuum" benzinekranen.
Mocht dit het probleem zijn, kun je je bestaande benzinekraan reviseren, echter ik heb hem na 2 maal hetzelfde euvel vervangen door een kraan die gewoon een "On-, Off- en Reservestand" heeft.
Bijv. een kraan van een Yamaha Raptor 660.
Succes ermee!
 
Heb ik 2 jaar geleden ook gehad.
Draai de oliereservoirdop er even af, mocht je vervolgens een benzinelucht ruiken dan loopt je benzinekraan door.
Dit is een veel voorkomend probleem met de "constant vacuum" benzinekranen.
Mocht dit het probleem zijn, kun je je bestaande benzinekraan reviseren, echter ik heb hem na 2 maal hetzelfde euvel vervangen door een kraan die gewoon een "On-, Off- en Reservestand" heeft.
Bijv. een kraan van een Yamaha Raptor 660.
Succes ermee!
Hier zelfde verhaal voor wat betreft de kraan. Ik heb er een universele tussen gezet die je aan en uit kunt zetten.
 
Hier zelfde verhaal voor wat betreft de kraan. Ik heb er een universele tussen gezet die je aan en uit kunt zetten.
Als je die na de standaard kraan hebt zitten moet je nog opletten.
Soms lekken de standaard kranen intern,waardoor de benzine in de vacuumleiding loopt en zo het inlaatkanaal in.
Dus beter de hele kraan vervangen dan.
 
trx-ers,

Wat betreft benzine (naft B) gebruik enkel E5, en zonder ethanol voor de motor weg te zetten...
En een benzine stabilisator als toevoeging tijdens winterstop, doe je ook niks mis mee.

Grtjes J.
 
Het is hier 12 graden zon schijnt.
Dus gewoon een ritje maken. Zeker met die Trix van jullie is dat geen straf
Groetjes een ex-trix .
Heb nu een yamaha xtz 750. Da's een betere zit voor deze oude knar. 8-)
 
Ik zou de kraan vervangen.
De eerste maal nadat ik hetzelfde euvel had, heb ik de benzinekraan gereviseerd.
Dit heeft 2 seizoenen gewerkt.
Daarna weer hetzelfde euvel.
Vervolgens de gehele kraan vervangen en tot nu toe nog steeds feilloos.
Onderstaand een lijst met benzinekranen, die één op één over te zetten zijn op de TRX

Deze info heb ik van www.trx850.com:


This is NOT a definitive list but I believe that these bikes all use the same base and tap assembly as they all have the same part number for the internal diaphragm.
The complete tap assembly may have different length Pri/Res assembly but the rest of the parts seems to be the same.
The complete fuel tap assembly is ridiculously expensive, far cheaper (and better) alternatives are available on eBay.

YAMAHA YZF600R 1996
YAMAHA YZF600R 1997
YAMAHA YZF600R 1998

YAMAHA YZF-R6 1999
YAMAHA YZF-R6 2000
YAMAHA YZF-R6 2001
YAMAHA YZF-R6 2002

YAMAHA TRX850 1996
YAMAHA TRX850 1997
YAMAHA TRX850 1999

YAMAHA XJR1200 1996
YAMAHA XJR1200 1998

YAMAHA XJR1300 1999
YAMAHA XJR1300 2000
YAMAHA XJR1300SP 2000
YAMAHA XJR1300 2001
YAMAHA XJR1300SP 2001
YAMAHA XJR1300P (BLACK/BLUE 2002
YAMAHA XJR1300P (SILVER 2002
YAMAHA XJR1300R (YELLOW 2003
YAMAHA XJR1300R (BLACK/BLUE 2003
YAMAHA XJR1300 2004
YAMAHA XJR1300 2005
YAMAHA XJR1300 2006
 
Let wel: sommige van de benzinekranen op voorgaand overzicht hebben géén "Reserve"-stand.
Dus altijd van tevoren even checken: "Google is your friend"!
 
Die van een TRX is ook uitwisselbaar, je gelooft het niet!

Ook maar eens gaan kijken voor een andere dan...die van mij heeft het na revisie niet eens een jaar volgehouden. :(
 
Dat probleem met de benzine kraan heb ik ook gehad. Verder viel bij mij de aansluitnippel op de benzinekraan uit de behuizing, die zit er blijkbaar los in gedrukt.

Ik heb hierop een nieuwe gekocht, alles werkt nu weer probleemloos.
 
Zeg jongens, LEVEN de TRX'en nog wel een beetje? Ik ga die van mij uit de garage halen volgende week.

Heb de winter op de Kawasjakie doorgereden, die ga ik dinsdag eens even verwennen met anti pekel beurt en nieuwe kettingset.
Zelf een kettingbreek- en klinkt tool van Kellermann gekocht, zal toch niet de laatste keer zijn dat ik dat ga doen. Scheelt weer pegels en leuk om te doen!
 
Dat probleem met de benzine kraan heb ik ook gehad. Verder viel bij mij de aansluitnippel op de benzinekraan uit de behuizing, die zit er blijkbaar los in gedrukt.

Ik heb hierop een nieuwe gekocht, alles werkt nu weer probleemloos.
Dat is een veel voorkomend probleem inderdaad.
Ik heb de mijne gefixed met twee-componenten spulletje, vloeibaar metaal, hoe heet het...
Kan kennelijk goed tegen benzine want blijft al jaren zitten.

Zeg jongens, LEVEN de TRX'en nog wel een beetje? Ik ga die van mij uit de garage halen volgende week.
Zeker, laatst voor het eerst dit jaar :$ even gereden. Lekker hoor al was het wel onmeunig druk overal.
Moet er nog even nieuwe olie ingooien en zo maar verder good to go.
 
Zeg jongens, LEVEN de TRX'en nog wel een beetje
Zeker, vorige week al een rondje gereden. Na 5 maanden winterstop met 1 druk op de knop weer tot leven gewekt, wat is de TRX een geweldige motor. Ik heb die van mij al sinds 2006 en wil hem ook niet meer kwijt. Had alleen eerst veel olie verbruik, na plaatsen van nieuwe klephoedjes en nieuwe zuigers + zuigerveren is is verbruik nu weer zo goed als weg.
 
Het ziet er een (polyester) monozit uit,want ik zie geen naad van een seatcover bovenaan.
En inderdaad met ingekort spatbord zo te zien.
 
Hallo, Ik heb een vraag waar iemand van jullie allicht een antwoordt heeft. Weet iemand waar ik een benzine tank (rood model '99) zou kunnen vinden. Ik zou er wel graag een zonder schade willen. Ik kom er best wel wat tegen maar die hebben allemaal al schade of de verkeerde kleur.

alvast bedankt.
 
HP motoren al geprobeerd?

Reparatie geen optie?
Ik heb een heel vervelende lekkage in het onderste deel van de tank, hier zit een vrij klein plekje waar de tank is door geroest. Ik heb al van alles geprobeerd (tank cure) maar het probleem komt telkens na een tijdje weer terug. De tank is verder nog wel prima maar met die lekkage heb ik het nu wel wat gehad. vandaar dat ik nu aan een vervanging zit te denken.
 
Ik heb een heel vervelende lekkage in het onderste deel van de tank, hier zit een vrij klein plekje waar de tank is door geroest. Ik heb al van alles geprobeerd (tank cure) maar het probleem komt telkens na een tijdje weer terug. De tank is verder nog wel prima maar met die lekkage heb ik het nu wel wat gehad. vandaar dat ik nu aan een vervanging zit te denken.
als het buiten het zicht zit, zou je ‘m kun laten lassen. Zonder te spuiten bedoel ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan