Oh ik heb nog genoeg grut gezien aan de onderzijde onder de achterbrug en in een hoek onder bij de schokdemper.Die WD40 hoef je dan niet te kopen hoor. Als ie nu lekker schoon is, is het ook makkelijker om m schoon te houden. Die WD40 had ik ooit ergens bij gekregen ;-) .
Dat is het planEn dan netjes zo houden. (ook origineel houden)
Klopt, beetje bonkig bij lage toeren staat de TRX wel om bekend.
Ik vind de motor nog wat onwillig in de lage snelheden. Kan ook een eigenschap zijn van de motor, wellicht dat jullie mij daar wat over kunnen vertellen. Zo onder de 3000 toeren vind ze niet zo lekker geloof ik. Is ook wat onrustig als je met 2000-2500 toeren kalm door de woonwijk wil. Een delicate hand om het gas te doseren en dan gaat het wel.
Dat is nog wel iets wat moet gebeuren. Verse bougies heb ik liggen, kabels en doppen ga ik ook nakijken zodra ik tijd heb. Dat van die weerstand las ik ergens op het TDM-TRX-Tracer forum ook. Er zit blijkbaar een weerstand in de dop welke tegenwoordig niet meer nodig is omdat de meeste bougies (types eindigend op letter R) die er al in hebben zitten?Zorgen voor perfect schone en gesynchroniseerde carbs. Goeie bougies, weerstanden uit de bougiedoppen halen.
Leuk dat je 'm hier ook plaatst. Fascinerend project hoor!Zoals wellicht bekend bij sommigen, zijn wij (3States)bezig met het modificeren van een TRX.
Het duurt allemaal wat langer dan vooraf gedacht of gehoopt, maar nu lijkt het er toch op dat spoedig een eerste rollende test kan worden gemaakt
Hier staat meer over dit projectje
Bekijk bijlage 1418606Bekijk bijlage 1418607
Haha ik zie het voor me...Gisteren aan het einde van de dag nog maar eens een stom klusje gedaan. Ventilatiegaten van de remschijf zitten schoonmaken met in de remreiniger gedipte wattenstaafjes. 1 staafje per gaat. Kwam uit elk gaatje een lekker klodder zwarte vettige meuk wat waarschijnlijk ooit vorkolie was. Loopt die in de toekomst mooi niet meer op mijn schijf.
Dat is niet wat rijk maar heul rijk. Ik snap dat je liever rijdt maar 'k zou er wel naar kijken hoor. Zo'n overdaad aan brandstof spoelt nl. ook de oliefilm van de cilinderwand weg en dat is zonde!Ook wezen tanken, eerste keer dat ik het verbruik kon bepalen want nu voor de tweede keer vol gegoten met peut: 7,5L/100km (1 L op 13,3 km).
Ze loopt dus wat rijk, maar dat was al bekend. Gelukkig niet meer zo erg dat het zwarte rook spugen is, maar dat moet beter kunnen.
Gasnaald een bekijken? Ben ook benieuwd of de carbs helemaal origineel zijn of dat er een modificatiesetje in is gegaan ooit. Geen idee op dit moment. Even weinig tijd en in de beetjes tijd die ik vind ga ik liever een stukkie rijden.
Ja, is niet goed inderdaad. Het is meer dat ik op het moment eigenlijk geen tijd heb voor beide. Afentoe een loos uurtje tussendoor maar dat is het wel, al die sociale verplichtingen in het weekend...Dat is niet wat rijk maar heul rijk. Ik snap dat je liever rijdt maar 'k zou er wel naar kijken hoor. Zo'n overdaad aan brandstof spoelt nl. ook de oliefilm van de cilinderwand weg en dat is zonde!
Niet de naalden zelf maar de gasbuizen waar je in gaan, staan er om bekend om uit te slijten. Daardoor gaat ie ook te rijk lopen.
Ja, is niet goed inderdaad. Het is meer dat ik op het moment eigenlijk geen tijd heb voor beide. Afentoe een loos uurtje tussendoor maar dat is het wel, al die sociale verplichtingen in het weekend...
Ik ga dit tankje eens wat leger rijden, dan pak ik hem er binnenkort ook wat makkelijker af. Dan geef ik de tank en de spullenboel er onder een goede schoonmaakbeurt en kan ik mooi bij luchtfilter en vervolgens de carburateurs. Ga ik er van boven naar onder doorheen.
Misschien ook wel wat slangetjes vernieuwen als ik er toch ben. Benieuwd dat ik tegenkom en nodig ga hebben.
Nog advies waar een goed revisiesetje voor de gasbuizen vandaan te halen? En dan maar meteen de nodige rubbertjes in de carburateur meepakken lijkt me.
En ik las nog iets over een kunststofring om de gasnaald recht te geleiden? Postema mod? Als iemand daar een goede bron voor heeft houd ik mij aanbevolen.
Kwam dit nog tegen met wat info: Benzine verbruik
Ja, is niet goed inderdaad. Het is meer dat ik op het moment eigenlijk geen tijd heb voor beide. Afentoe een loos uurtje tussendoor maar dat is het wel, al die sociale verplichtingen in het weekend...
Ik ga dit tankje eens wat leger rijden, dan pak ik hem er binnenkort ook wat makkelijker af. Dan geef ik de tank en de spullenboel er onder een goede schoonmaakbeurt en kan ik mooi bij luchtfilter en vervolgens de carburateurs. Ga ik er van boven naar onder doorheen.
Misschien ook wel wat slangetjes vernieuwen als ik er toch ben. Benieuwd dat ik tegenkom en nodig ga hebben.
Nog advies waar een goed revisiesetje voor de gasbuizen vandaan te halen? En dan maar meteen de nodige rubbertjes in de carburateur meepakken lijkt me.
En ik las nog iets over een kunststofring om de gasnaald recht te geleiden? Postema mod? Als iemand daar een goede bron voor heeft houd ik mij aanbevolen.
Kwam dit nog tegen met wat info: Benzine verbruik
Haha, had je een paar maandjes eerder mogen doen dan was ik langsgekomen
Had mij waarschijnlijk geld bespaard.
Ik ben vorige week eens verder gegaan met de mijne:
Bekijk bijlage 1424009Bekijk bijlage 1424010Bekijk bijlage 1424011Bekijk bijlage 1424012Bekijk bijlage 1424013Bekijk bijlage 1424014Bekijk bijlage 1424015Bekijk bijlage 1424017Bekijk bijlage 1424018Bekijk bijlage 1424019Bekijk bijlage 1424020
De boel open gemaakt. Hey dat is handig deze tank kan scharnieren, net een kinderzitje zo
Benzinekraan lekte, soort van manneke pis, maar even afgedopt.
Eerst dat (ik gok minstens 5 jaar) oude luchtfilter eens bekeken: yup die is goed vies en het is geen K&N. Die kan ik niet schoonmaken buiten wat uitkloppen. Dus ik ga een K&N bestellen.
Toen viel mij ook op dat de luchtbox licht bewerkt lijkt. Iemand is er met een vijl op los gegaan? Allemaal schaven e.d.? Iemand hier die dit wat zegt? Is de luchtbox zo nog wel compleet en enigszins origineel of is er iets wezenlijks aangepast?
Rubbers er onder zijn nog heel aardig. De lijmrand is wel vergaan, maar ik heb niet het idee dat dat een probleem is. Rubbers schoongemaakt en een pufje siliconenspray op gedaan voor de bescherming. Next.
Carburateurs voorzien van een stukkie doek en eens aan de poets gegaan met tandenborstel. Kwam aardig wat stof van maar verder ziet het er redelijk uit.
Daarna de gasschuiven voorzichtig geopend om de naalden een beetje te kunnen bekijken. Op eentje zie ik duidelijk wat krassen zitten, de ander valt mee vanuit dit perspectief. Maar ik kan er zo niet onder kijken. Hoe vinden jullie het er uit zien?
Carburateurs verder gelaten voor wat ze zijn. Even jullie mening afwachten voordat ik daar mogelijk dingen los ga maken. Tevens op zoek naar wat transparante benzineslang zodat ik het vlotterniveau kan controleren. Ik kon zo snel niet de indicatie van het niveau vinden op de deksel van de vlotterkamer. Kijk ik er langs?
Daarna op zoek gegaan naar een revisiesetje rubbers voor de benzinekraan. Bij een motorzaak in de buurt een geschikte set gevonden, incl. de membramen voor het vacuumdeel. De kraan gedemonteerd, schoongemaakt en van elke demontage-stap zo'n beetje een foto geschoten. AVoor mijn gevoel had ik de achterkant beter kunnen laten zitten. Wat een gepriegel is het om daar zo'n huidje door het oog van het middelste plastic deel te jagen... Afrader voor wie zijn benzinekraan wil reviseren, begin met de voorzijde en laat de achterkant even voor wat het is.
Goed.. alles schoongemaakt met doekjes en wattenstaafjes. Was gelukkig niet zo vies van binnen. Daarna weer in elkaar gezet. Is het nou pissen nou opgelost? Mwa... Nu is het elke seconde een druppel benzine ipv een lopende stroom. Heb al de golvende ring die de kraan op het rubber druk voorzichtig wat uitgebogen opdat hij wat harder zou drukken. Dat hielp, hij drupte wat minder frequent en soms kwam er ook even niks uit. Wel een verbetering.
Binnenkort maak ik de slang na de vacuumpomp een keer los. Ben benieuwd of hij er door drupt richting de carburateurs. Er zal nu in ieder geval minder druk vanuit de tank op staan dan voorheen.
Heb er verder nog niet op gereden, ik wacht de komst van een nieuw luchtfilter af. Dan merk ik vanzelf of de kraan weer correct werkt op vacuum.
Dan ga ik ook weer eens tanken. Ben benieuwd hoe het verbruik dan is nadat de tank minder lekt en de boel ook weer wat beter ademt.
Als jullie een gevoel hebben hoe verder te gaan met de carbs dan ben ik benieuwd. Zo slecht zien de naalden er nou ook weer niet uit.
Een Dynojet kit bestellen lijkt mij wel wat, al hoeft het niet acuut. Die komen die zo te zien niet met gasbuis?