Yamaha TRX850 topic deel 10

Ik heb beide liggen,maar kan niet garanderen dat ze 100% zijn.
Werkten wel bij demontage maar liggen al een paar jaar in een doos.
Voor de benzinekraan zijn goeie revisie setjes te krijgen. FCK44 uit mijn hoofd. Dan zit het membraan er ook bij.
 
Is het dan zo lastig om nog aan nieuwe onderdelen te komen voor de trx?
Ik wil nog steeds gaan kijken/proefrijden maar ben nog op vakantie. Heeeel vervelend natuurlijk. :+
 
Hallo Tarwetijger
Heb inderdaad de revisie set besteld voor de kraan
En voor wat de benzine betreft dij de dealer kost die 185 euro dit vond ik te gek
Ben op zoek gegaan op ebay vond een nieuwe origineel pomp in Polen voor 47 euro
Moet het nog wel binnen krijgen en monteren
Hoop wel dat alles weer werkt voor de TT
Maar bedankt voor de reactie
 
Toch wel voor erbij hoop ik, Laxe? Straks ben ik de laatste TRIX-er in Groningen...

Nee, niet de laatste... 😇
Zeer zeker niet de laatste.
20230614_122130.jpg
 
Hallo, Is er nog iemand die belang heeft bij een mooie TRX? (zie foto) Ik gebruikt hem echt veel te weinig. Bij serieuze interesse kan ik wel alle informatie geven.

Banden zijn vrijwel nieuw (vorig jaar vervangen)
De originele dempers zitten erbij (bijna nooit gebruikt)
Inclusief paddock stand
KM stand: 47140
Op het linkerachterkapje zit een kleine beschadiging

Ik heb de motor persoonlijk een top end revisie gegeven zodat alles weer netjes binnen nieuwbouw waarde ligt (was niet echt nodig maar ik heb een hekel aan olieverbruik) . Sindsdien is er circa e1500 km mee gereden (zonder olieverbruik). Ik heb alle documenten en eventueel foto's hiervan.

Als er interesse is hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • IMG_9195.JPG
    IMG_9195.JPG
    549,7 KB · Weergaven: 50
Hallo, Is er nog iemand die belang heeft bij een mooie TRX? (zie foto) Ik gebruikt hem echt veel te weinig. Bij serieuze interesse kan ik wel alle informatie geven.

Banden zijn vrijwel nieuw (vorig jaar vervangen)
De originele dempers zitten erbij (bijna nooit gebruikt)
Inclusief paddock stand
KM stand: 47140
Op het linkerachterkapje zit een kleine beschadiging

Ik heb de motor persoonlijk een top end revisie gegeven zodat alles weer netjes binnen nieuwbouw waarde ligt (was niet echt nodig maar ik heb een hekel aan olieverbruik) . Sindsdien is er circa e1500 km mee gereden (zonder olieverbruik). Ik heb alle documenten en eventueel foto's hiervan.

Als er interesse is hoor ik het graag.
mooi origineel exemplaar 🤩
 
Hallo, Is er nog iemand die belang heeft bij een mooie TRX? (zie foto) Ik gebruikt hem echt veel te weinig. Bij serieuze interesse kan ik wel alle informatie geven.

Banden zijn vrijwel nieuw (vorig jaar vervangen)
De originele dempers zitten erbij (bijna nooit gebruikt)
Inclusief paddock stand
KM stand: 47140
Op het linkerachterkapje zit een kleine beschadiging

Ik heb de motor persoonlijk een top end revisie gegeven zodat alles weer netjes binnen nieuwbouw waarde ligt (was niet echt nodig maar ik heb een hekel aan olieverbruik) . Sindsdien is er circa e1500 km mee gereden (zonder olieverbruik). Ik heb alle documenten en eventueel foto's hiervan.

Als er interesse is hoor ik het graag.
Volgens mij heb jij jou PM uitstaan en kan dus geen berichten ontvangen.
 
Trx liefhebbers,

Een ´Race’ radiator beschermer van de Aprilia Rsv4,
is makkelijk aan te passen,
en je verliest tijdens het rijden vanaf 50kmh,
5graden watertemp 😊.
Watertempmeter blijft op 62–65 graden hangen.
Je kan altijd afplakken, als het frisser is.

Andere vraag,

Heeft iemand ervaring met de oliedruk vd primaire oliepomp te verhogen,
Door de veervoorspanning, in de relief valve (4) te verhogen?
Na...20jaar zou die veer verslijten???

Heeft iemand ervaring met het plaatsen ve oliekoeler?
Wat belangrijk is volgens mij, is dat die lager moet,
dan het oliereservoir?

Tegen de stank...oud k&n luchtfilter (zo oud, geen zin om te kuisen en weer in te olieën),
Vervangen droge nwe luchtfilter,

En de carterontluchting, gaat naar een waterafscheider en die gassen,
dan weer naar een EVAP filter = Piaggio charcoal filter voor benzinedampen.
(Waarschijnlijk...Enkel nodig bij olieverbuikende, opgefokte Trx’en)

Luchtfilter aansluiting dicht gemaakt...en,
Geen stank meer!
Ik heb geen idee hoe lang het gaat werken...

Greetz 🍀
J.
12C07F44-3BBB-4C15-A4E7-34FD44D81F0B.jpeg
53D352B1-3E45-41EB-B77A-6D1FB8D3A92E.jpeg
 

Bijlagen

  • DD9F7CBC-AA1D-4DC1-B372-9B81D33CFBD3.jpeg
    DD9F7CBC-AA1D-4DC1-B372-9B81D33CFBD3.jpeg
    122,1 KB · Weergaven: 18
  • D0026155-82D8-426E-856F-ACB104659EC3.jpeg
    D0026155-82D8-426E-856F-ACB104659EC3.jpeg
    250,1 KB · Weergaven: 15
  • E343D7E3-356F-422D-9802-6838C78FCF9A.jpeg
    E343D7E3-356F-422D-9802-6838C78FCF9A.jpeg
    200,7 KB · Weergaven: 16
  • AA80813C-4874-48EE-B9E9-B447D8CCF5C7.jpeg
    AA80813C-4874-48EE-B9E9-B447D8CCF5C7.jpeg
    269,2 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee van die veer, staat er niets van ik het wpb?
En waarschijnlijk heb ik nog wel oliepompjes liggen met weinig km van gedemonteerde motorblokken.
 
Trx liefhebbers,

Een ´Race’ radiator beschermer van de Aprilia Rsv4,
is makkelijk aan te passen,
en je verliest tijdens het rijden vanaf 50kmh,
5graden watertemp 😊.
Watertempmeter blijft op 62–65 graden hangen.
Je kan altijd afplakken, als het frisser is.

Andere vraag,

Heeft iemand ervaring met de oliedruk vd primaire oliepomp te verhogen,
Door de veervoorspanning, in de relief valve (4) te verhogen?
Na...20jaar zou die veer verslijten???

Heeft iemand ervaring met het plaatsen ve oliekoeler?
Wat belangrijk is volgens mij, is dat die lager moet,
dan het oliereservoir?

Tegen de stank...oud k&n luchtfilter (zo oud, geen zin om te kuisen en weer in te olieën),
Vervangen droge nwe luchtfilter,

En de carterontluchting, gaat naar een waterafscheider en die gassen,
dan weer naar een EVAP filter = Piaggio charcoal filter voor benzinedampen.
(Waarschijnlijk...Enkel nodig bij olieverbuikende, opgefokte Trx’en)

Luchtfilter aansluiting dicht gemaakt...en,
Geen stank meer!
Ik heb geen idee hoe lang het gaat werken...

Greetz 🍀
J.
Bekijk bijlage 1907135Bekijk bijlage 1907136
Toch je belofte gebroken... Een foto met tankbescherming. :(
 
Ik heb geen idee van die veer, staat er niets van ik het wpb?
En waarschijnlijk heb ik nog wel oliepompjes liggen met weinig km van gedemonteerde motorblokken.
Dag Luc,
Beide pompen zijn goed, M6 in cilinderkop na 30sec olie, en reservoir blijft ook ok.

tegen revisie de toleranties vd pompen eens opmeten, geg staan in wph,
De veervoorspanning is een idee van oude yamaha dealer hpmotoren Turnhout.
Als de primaire pomp goed is...beetje meer tegendruk geven??
Het zou kunnen helpen tegen het uitlopen v. Big end drijfstang??
Daar staat niets van in wph.

Grtjes j.
 
Vorig jaar bij de beurt zeiden ze al dat mijn big-end hoorbaar was.
Heb niet het idee dat het minder is geworden sindsdien.

Wat vinden de experts hiervan? (is bij ongeveer 4500-5000 toeren).
 

Bijlagen

  • VID_20230816_182355282.mp4
    9,5 MB
Terug
Bovenaan Onderaan