Eerf
MF veteraan
Bij mij waren de filters ook (bijna) weg.Ik heb die slangen ook op mijn TDM, ik zal er ook eens naar kijken, heb de boel nu toch openliggen.
De consensus is dus dat die filtertjes leuk zijn maar dat het ook prima zonder kan ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij mij waren de filters ook (bijna) weg.Ik heb die slangen ook op mijn TDM, ik zal er ook eens naar kijken, heb de boel nu toch openliggen.
De consensus is dus dat die filtertjes leuk zijn maar dat het ook prima zonder kan ?
En wat heb jij er toen aangedaan.Bij mij waren de filters ook (bijna) weg.
Als er kvs in de verbrandingsruimte komt, is of de koppakking lek, of de kop krom of een scheurtje in blok of kop. Volgens mij is het dat wel.Nou toch maar even stapje verder gegaan, want ondanks het afkoppelen van de KVS van de carbs en de klepdekselpakking nagaan op lekkage (m.n. bij het banaanpijpje) kon ik niet verklaren waarom er nog steeds KVS via de klepdekselontluchting in mn airbox gehoest wordt. Ook na de laatste trackday zag ik het weer.
Resume: de symptomen zijn: slecht starten, alleen na lang stilstaan, en hakkelen op 3K RPM. Als ie warm is/kort geleden gereden geen probleem. KVS peil in radiateur na een tijdje duidelijk wat lager.
Top eraf:
Bekijk bijlage 1996520
Koppen:
Bekijk bijlage 1996521
Duidelijk dus dat er ergens zuivere KVS in de verbrandingskamer lekt. Toen ik de top optilde kwam er een plasje uit de rechtercilinder. Had systeem natuurlijk al gedraind.
Alleen ik kan nog steeds niet verklaren waarom dit gebeurt. Pakking is heel, ik zie alleen die wat bruine viezige drek omdat ik ooit per ongeluk twee soorten KVS door elkaar gebruikt heb. De rechthoekige gaatjes aan de achterkant zijn in de pakking grotendeels afgesloten, dat hoort blijkbaar? Lijkt me dat de KVS dan minder makkelijk kan circuleren. Zie nergens barsten in de het blok. Zie ook nergens sporen van doorlekken van een kanaaltje naar de verbrandingskamers. Heb destijds alles op de Nm uit het handboek aangedraaid, volgens het juiste kriskraspatroon.
Ik denk niet dat alleen schoonmaken en pakkingen vervangen genoeg zal zijn. Wat denken jullie?
Hieronder nog zonder pakking:
Bekijk bijlage 1996522Bekijk bijlage 1996523
Cil.kop nauwkeurig checken en de cilinders er nog even af om die goed te kunnen bekijken.En heb ik alles voldoende ontleed om dat te kunnen uitsluiten denken jullie?
Bij een automaterialenzaak hebben ze spul dat speciaal gemaakt is om koelsysteem te flushen.Goed. Systeem doorspoelen doen we met gedemineraliseerd water toch? Is daar nog ergens een how to van
Allemaal nog pico bello zo lijkt. Nergens kapotte pakkingen, barsten of krassen. Kop was 20k geleden nog gevlakt met de revisie, dus dat lijkt me geen issue.Cil.kop nauwkeurig checken en de cilinders er nog even af om die goed te kunnen bekijken.
Cil.kop op een glasplaat om kromming te checken.
Verder weet ik het ook niet.
Dat zou kunnen, heb er twee van Smoos die ik altijd ontspan na het werk. Waar kun je zoiets laten doen?Is je momentsleutel nog wel op moment?
Misschien dat als je een goedkopere hebt dat hij niet meer juist gekalibreerd is?
Dat kun je zelf controleren met een bankschroef en een unster.Dat zou kunnen, heb er twee van Smoos die ik altijd ontspan na het werk. Waar kun je zoiets laten doen?
20k. En je hebt kvs boven de zuiger. En je gaat blindelings ervan uit dat de kop in die 20k niks meegemaakt heeft? Ik zou gewoon ALLES checken totdat ik wist waar die kvs vandaan kwam.Allemaal nog pico bello zo lijkt. Nergens kapotte pakkingen, barsten of krassen. Kop was 20k geleden nog gevlakt met de revisie, dus dat lijkt me geen issue.
Dus nieuwe koppakking, alles keurig monteren en fingers crossed dan maar..
Bekijk bijlage 1996756
Heb je er nu gelijk nieuwe zuigers in gezet? Die dingen glimmen als nieuw!Allemaal nog pico bello zo lijkt. Nergens kapotte pakkingen, barsten of krassen. Kop was 20k geleden nog gevlakt met de revisie, dus dat lijkt me geen issue.
Dus nieuwe koppakking, alles keurig monteren en fingers crossed dan maar..
Bekijk bijlage 1996756
Ik wist niet dat je kwaad werd!20k. En je hebt kvs boven de zuiger. En je gaat blindelings ervan uit dat de kop in die 20k niks meegemaakt heeft? Ik zou gewoon ALLES checken totdat ik wist waar die kvs vandaan kwam.
Behalve als je bestaande koppakking een Athena is, dan weet je genoeg....
Zijn grotere JE pistons ja, dus nu 880cc, maar daar heb ik nu geen hol aan met KVS in het blok lol, de zuigerveren doen het iig goed hahaHeb je er nu gelijk nieuwe zuigers in gezet? Die dingen glimmen als nieuw!
Howhowhow. Ik ben helemaal niet kwaad, ik verwonder me over je aannames en dat je dingen niet probeert uit te sluitenIk wist niet dat je kwaad werd!
Maar zijn ze nieuw of had je die er al in zitten?Zijn grotere JE pistons ja, dus nu 880cc, maar daar heb ik nu geen hol aan met KVS in het blok lol, de zuigerveren doen het iig goed haha
Nieuw erin na revisie op 100k km.Maar zijn ze nieuw of had je die er al in zitten?
Is de standaard koppakking bruikbaar met deze grotere zuigers ? Of is daarvoor een speciale koppakking noodzakelijk ?Allemaal nog pico bello zo lijkt. Nergens kapotte pakkingen, barsten of krassen. Kop was 20k geleden nog gevlakt met de revisie, dus dat lijkt me geen issue.
Dus nieuwe koppakking, alles keurig monteren en fingers crossed dan m
IZijn grotere JE pistons ja, dus nu 880cc, maar daar heb ik nu geen hol aan met KVS in het blok lol, de zuigerveren doen het iig goed haha