Yamaha X-Max 400, ervaringen!!!!

Het is een 300 tech max geworden in de kleur grijs/groen met goudkleurige velgen.
Vind hem toch mooier dan de Forza, die mijn dealer ook had staan.
Motor van de Yamaha is ook wat sterker dan de Honda, top ligt 10 km hoger.
Verbruik van de 400 is ook niet de hoofdreden geweest om hem weg te doen,het rauwe motorblok wel.
Gelijk het hoge Givi scherm er bij besteld ,topkofferdrager en 50 liter topcase zet ik uiteraard over.
Moet helaas wachten tot half maart voordat ie er is.
goede keuze!
 
Thanx.

Over het rauwe blok.
Zover als ik kan nagaan ligt in de 400 het oude majesty blok.
Dit is al 15 jaar oud,zal ongetwijfeld wel iets verbetert zijn de afgelopen jaren maar ik heb in 2004 en 2006 2 Majesty"s gehad en ik kan me niet herinneren dat die zo liepen als de X-Max.
Verbruik van die dingen was trouwens 1:27 gemiddeld.
Mijn dealer heeft de afgelopen 4 maanden 3 X-Max 400"s verkocht en die zijn alle 3 binnen enkele weken weer terug ingeruild....
De eerste op een gewone motor,de 2e op een T-Max en de derde dus op een 300.
Vreemd toch?

Ik heb alleen ervaringen met proefritten.
Het viel mij op dat de x max 400 heel koersvast en stabiel is. Je moet m ook redelijk een bocht inzetten.
Hij voelt wat zwaarder.

Vreemd genoeg voelt een tmax kompleet anders! Die is zo wendbaar!
Die kan je in n bocht makkelijk bijsturen. Ook lopen die zijdezacht....veel smoother dan n xmax 400.
 
Ik heb alleen ervaringen met proefritten.
Het viel mij op dat de x max 400 heel koersvast en stabiel is. Je moet m ook redelijk een bocht inzetten.
Hij voelt wat zwaarder.

Vreemd genoeg voelt een tmax kompleet anders! Die is zo wendbaar!
Die kan je in n bocht makkelijk bijsturen. Ook lopen die zijdezacht....veel smoother dan n xmax 400.
Tuurlijk loopt die zijdezacht,is ook een 2 pitter;)
De 300 loopt al veel rustiger dan de 400.
 
Tuurlijk loopt die zijdezacht,is ook een 2 pitter;)
De 300 loopt al veel rustiger dan de 400.
De xmax 300 heeft een 'echte motorfiets voorvork'.
Heeft de 400 dat ook? De 300 is daar wel heel stabiel door. Tot 100 p/u kan ik zonder handen aan het stuur rijden zonder dat het gaat trillen.
 
Theunie nog gefeliciteerd met je nieuwe aankoop , het is dus toch de X-Max 300 geworden. Hoop dat je hier veel meer plezier aan gaat beleven. Je vind de Forza 300 niet mooi , nou ja smaken verschillen nu eenmaal en dat is maar goed ook.
Wat ik ook al op het Honda Sh300i forum had geschreven geldt ook voor deze Yamaha’s ; ben wel benieuwd of ze deze modellen nog dit jaar gaan vernieuwen omdat zowel de X-Max 300 als de 400 nog allebei Euro 4 zijn en dus volgend jaar niet meer verkocht mogen worden.
De T-Max is wel al Euro 5 geworden.
 
Hoi allemaal. Ik ben nieuw hier en blije eigenaar van een xmax 400 uit 2014. Ik heb wel een vraagje over de xmax. Weet iemand wat het normale toerental is bij het stationair lopen van de motor? Die van mij zit rond de 1300 - 1400 en lijkt me vrij hoog. Kan er niks over terugvinden in de handleiding. Ook geen idee of het instelbaar is..

Alvast dank voor evt reacties:)
Gr Lessszzz
 
Hoi allemaal. Ik ben nieuw hier en blije eigenaar van een xmax 400 uit 2014. Ik heb wel een vraagje over de xmax. Weet iemand wat het normale toerental is bij het stationair lopen van de motor? Die van mij zit rond de 1300 - 1400 en lijkt me vrij hoog. Kan er niks over terugvinden in de handleiding. Ook geen idee of het instelbaar is..

Alvast dank voor evt reacties:)
Gr Lessszzz
Mijn xmax 300 draait ook altijd 1500 rpm soms 1600 -1700 toeren. En dat doet ie al van nieuw af aan, hij heeft nu zo,n 22.400km gelopen.

Groeten.
 
Oh, ik heb eigenlijk nog een vraag. Als ik vanuit stilstand accelereer, dan schiet ‘ie soms weg als een raket en soms duurt het echt even voordat ‘ie op snelheid komt. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Alvast bedankt weer:)
 
Ik zie dat de XMAX 300-400 een toestaan gewicht mag dragen van 161 kg.
Dus rijder, passagier accessoires en bagage mogen samen de 161 kg niet overschrijden.
Normaal lijkt mij boven de 200 kg, en 161 kg lijkt mij extreem weinig.
Navraag bij de importeur geeft als reactie vraag maar bij de dealer na. De dealer weet het niet zo goed, en je krijgt geen bevredigend antwoord.
Kan hier iemand hier iets zinnigs uit ver zeggen???
 
161kg is inderdaad weinig. 2 mensen op de scooter van 80kg elk is niets uitzonderlijks.
Bij mijn Beverly is dat 194kg.
In de handleiding staat: massa van de scooter 171kg en maximaal toegelaten massa 365kg. Lijkt me eenvoudig om dat te interpreteren.
 
Ik sta op het punt een Xmax aan te schaffen alleen twijfel ik tussen een 300 en een 400. Ik ga hem gebruiken voor woon werk, 50 km per dag. Wat adviseren jullie en waarom?
 
Daar werd hier al eerder meerdere keren over gediscussiëerd.
Eerste vraag is: welk soort wegen gebruik je voor je woon-werkverkeer?
Het komt ongeveer hierop neer: is dat hoofdzakelijk autoweg, dan is de 400 wellicht de betere keuze, zijn dat gewone wegen, dan zal de 300 de betere keuze zijn want lichter en wendbaarder en zuiniger.
Ben je NL'er met die onnozele 100 op de autowegen dan kan zelfs bij gebruik op autowegen mogelijk de 300 nog de betere keuze zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan