Yamaha XS500 caferacer

Emile72

Rookie
1 mei 2015
4
0
NL
Beste forumgangers. Ik heb een vraagje over een distributieketting van een XS500. Weet iemand van jullie waar ik aan een schakeltje of desnoods een hele ketting kan komen. Het gaat om een dubbele ketting. Type 94862-09104-00 of alleen de schakel 94962-09001.
 
Bij cmsnl niet meer leverbaar.
Via E-bay inderdaad nog wel. Had gehoopt hem ergens uit NL te kunnen halen zodat ik snel weer wat kilometers zou kunnen maken.
 
De distributieketting (enkelrijige ketting tussen krukas en nokkenassen) is van een vrij normale maat, ook voor andere modellen en merken.
Ik kan deze gewoon bij de plaatselijke Motoport per schakel kopen, ze knippen hem op maat van een rol..
Schakeltje hebben ze ook, nooit een probleem mee gehad.
De HYVO of primaire ketting (tussen krukas en koppeling) is een niet-nastelbare dubbelrijige tandketting.
Je kunt een nieuwe bestellen via eBay, maar met een tig-duizend kilometer hangt het onding weer slap en vreet je blok van binnen weg.
Beter is dus een kettingspannertje maken; blokje Delrin halfrond zagen/ vijlen en eventueel onder veerspanning aan de onderkant monteren.
Is niet moeilijk en goed te doen, gaat je ketting nog héél lang mee.
Zie ook > triple r1 in "xs 750 bak en braad" en verder
 
Laatst bewerkt:
De distributieketting (enkelrijige ketting tussen krukas en nokkenassen) is van een vrij normale maat, ook voor andere modellen en merken.
Ik kan deze gewoon bij de plaatselijke Motoport per schakel kopen, ze knippen hem op maat van een rol..
Schakeltje hebben ze ook, nooit een probleem mee gehad.
De HYVO of primaire ketting (tussen krukas en koppeling) is een niet-nastelbare dubbelrijige tandketting.
Je kunt een nieuwe bestellen via eBay, maar met een tig-duizend kilometer hangt het onding weer slap en vreet je blok van binnen weg.
Beter is dus een kettingspannertje maken; blokje Delrin halfrond zagen/ vijlen en eventueel onder veerspanning aan de onderkant monteren.
Is niet moeilijk en goed te doen, gaat je ketting nog héél lang mee.
Zie ook > triple r1 in "xs 750 bak en braad" en verder
De XS500 heeft een dubbelrijig distributie ketting en een tandwiel aangedreven koppeling de motor heeft weinig tot niets met de 750 gemeen.
 
Klopt. Het blok van een 500 is anders. Dit is ook zo'n beetje het enige blok met een dubbele distributieketting.
Als iemand nog een compleet XS500 blok weet te liggen met een goede cilinderkop hoor ik het graag. Altijd handig en hoef ik nooit meer een tourtochtje af te zeggen.
 
Ik heb op zich ook nog wel het één en ander aan xs500 spullen hier liggen wat wel weg mag. Met vriendelijke groet Jelke Aalders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan