²How is your English ? How-To - Float Level Adjustment
Ik verdenk in eerste instantie de vlotternaald/zitting of o-ring (als deze om de zitting zit).
How is your English ? How-To - Float Level Adjustment
Ik verdenk in eerste instantie de vlotternaald/zitting of o-ring (als deze om de zitting zit).
"Vlotternaald "ziet er goed uit"" ...... kun je alleen onder een microscoop enigszins bekijken.
Wat voor type naaldje is het, kort/dik met kunstrubber sluittipje? Als dat tipje niet meer zuiver conisch is, gedonder dat kan uitpakken en zelfs wisselen tussen verzuipen en droogvallen.
Nu naar de crossbaan geweest. Elke keer het kraantje dichtgezet. Ik had wel steeds startproblemen dus hij verzuipt volgens mij nog wel.
Als ik hem start met choke open en zonder gas start hij wel bijna iedere keer!!!
Het zal waarschijnlijk die naald wel zijn ofniet ? die ga ik vervangen en dan laat ik wel weten of hij het hierna goed doet.
Crossbaan was iig supervet. Echt helemaal uit kunnen leven. Knippen waren wel wat moeilijk. Springen ging wel aardig, is ook het leukste van crossen vind ik. En de knippen in bochten zijn al helemaal irritant
Totaal misschien iets van 15 rondjes gereden in Eersel, 5 op de strandzand-baan en 10 op de harde baan.
Voorvorkeerring was nu lek en ik moet een nieuw kappenset kopen. Maarja, zijn weer moeilijk te krijgen.
Als hij wel beter start met de choke,betekend dat hij niet te rijk staat,maar eerder te arm,
als de vlotternaald niet goed afdicht ,dan staat hij eerder te rijk dan te arm,
Bij mijn Yamaha,start hij nooit meer als ik de choke gebruik als de kraan open gestaan heeft,ik had met m,n domme kop pas weer de kraan open laten staan,ik ben een uur bezig geweest om hem weer aan de praat te krijgen,iedere keer sloeg de bougie weer vet,uiteindelijk na een heel lang trappen starte hij weer,er kwam toen een wolk van
benzine druppels uit de uitlaat,het kan bij jou ook een combinatie zijn van een slechte
vlotternaald en dat hij te arm staat,dat te arm staan komt dan waarschijnlijk doordat
je het vlotterniveau heb veranderd.
Dus zet die eerst maar weer terug zoals hij stond,en vervang de naald.
Nu het rubbertje vervangen waar de naald in moet.
De naald heb ik helaas niet kunnen vervangen aangezien de motorzaak deze niet had.
De carburateur loopt nu een beetje over uit de overloop. En gelukkig niet intern.
Dus toch nog even vlotter bijstellen. Als het probleem helemaal is opgelost laat ik het wel weten
Bedankt
Als hij eerst wel goed liep zou ik niet met het vlotter niveau gaan klooien. Bij mijn wr 250 (yz blok) was het de vlotternaald waardoor hij compleet volliep met benzine, mede doordat de kraan ook niet 100% dicht was.
'vollopen' is altijd te voorkomen door na het rijden de benzine kraan netjes dicht te zetten.