YZF-R1 versus 1098s

280 km/h R-6

Die hard MF'er
19 jan 2004
761
2
LIEREN
Kan iemand mij misschien vertellen of er al een test is geweest tussen deze twee mastodonten ?
Tussen de niet s en de R1 ben ik al wel tegen gekomen maar met de S nog niet. Ben R zeer benieuwd naar.
 
bedankt voor je reactie maar in die test staat een 1098, en niety de s. toch bedankt voor je reactie
 
bedankt voor je reactie maar in die test staat een 1098, en niety de s. toch bedankt voor je reactie

In die test staat wel een 1098S:

"Zodra de nieuwe R1 en vooral de eveneens nieuwe 1098S ergens in zicht komen,..." (blz. 27)

"Worden de bochten wat langer en het asfalt wat beter, dan laat de 1098S zien waarvoor..." (blz. 33)

Conclusie is trouwens de volgende:

"1. YAMAHA YZF-R1
Duidelijke overwinning op punten. Maar het is niet al goud wat blinkt. Comfort, handelbaarheid en rijwielgedeelte zijn top. Daarentegen vallen de magere acceleratie vanuit lage toerentallen en de middelmatige feedback tegen.

2. DUCATI 1098S
De Ducati draagt de tweede plek met waardigheid. Het is een race-ijzer, basta! Edel, de bruutste twin aller tijden en bombastische remmen. Wie heeft het dan nog over comfort?"
 
Tja... die testen allemaal zeggen meestal niet zoveel. Het ene jaar zeggen ze hele andere dingen als ze een motor testen dan het jaar erna. En dat terwijl er niks veranderd is. Bovendien is het hun (eigen?) mening en niet jouw eigen mening. Iemand kan wel de R1 kopen omdat die het beste uit de test komt maar kan die persoon die hele fiets aan? Ik gok van niet.

Net nog een 1098 tegengekomen hier in de stad (ben die gast al vaker tegengekomen) klinkt goed als ie optrekt, beter dan de 999. Maar weet niet of het geluid mooier is dan de 916-familie...
 
Laatst bewerkt:
Dure 30 kilo :W :W.

Volgende x wel met de bike komen he :X

Mojs kiek'n heej is d'r ok nog.

Ja dat leek weer nergens op, ben nog met de auto 120 km/h 8-) het kb op geweest maar jullie dosten niet denk ik ;)
Jullie hebben een rondje Bussloo gedaan of nie?

Maak ook nie uit maar ik verheug me wel op de test om maar ff ontoppic te blijven. *O*
 
full
 
In
"1. YAMAHA YZF-R1
Duidelijke overwinning op punten. Maar het is niet al goud wat blinkt. Comfort, handelbaarheid en rijwielgedeelte zijn top. Daarentegen vallen de magere acceleratie vanuit lage toerentallen en de middelmatige feedback tegen.


hmmm waarschijnlijk komt het door dit sooort commentaren dat er nog steeds mensen zijn die en R1 een opstapmotor vinden.
 
hmmm waarschijnlijk komt het door dit sooort commentaren dat er nog steeds mensen zijn die en R1 een opstapmotor vinden.

Haha, had net hetzelfde gevoel toen ik dat las, en dat gevoel spreekt echt uit heel het artikel! Net alsof die 180pk voor gelijk welke beginner ook perfect handelbaar is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan