Vind ik nogal een statement gebaseerd op aannames! Hoe weet je zeker dat de eigenaar niet een hoop troep in zijn tank had? Hij geeft niet echt aan dat hij hem 30min idle heeft laten draaien of zo om dit uit te sluiten voordat hij naar de motorzaak ging.Met een goedlopende motor naar de motorzaak voor een kleine beurt, met een slechtlopende motor weer naar huis. Hoe slecht wil je het hebben?
Ik neem niets aan. Volgens TS deed zijn motor het goed voor de beurt, en na de beurt niet. Als hij de waarheid vertelt zijn dat gewoon feiten. Gespeculeer over eventuele vervuiling, dat zijn aannames. En zoals ik al eerder opmerkte, waarom kreeg hij een slecht lopende motor mee?Vind ik nogal een statement gebaseerd op aannames! Hoe weet je zeker dat de eigenaar niet een hoop troep in zijn tank had? Hij geeft niet echt aan dat hij hem 30min idle heeft laten draaien of zo om dit uit te sluiten voordat hij naar de motorzaak ging.
Daarnaast wordt er met een kleine beurt niet zomaar iets gedaan aan het brandstofsysteem, dus lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze ermee hebben lopen prutsen.
Ik zeg ook niet dat het vreemd is, maar ik zou dit niet aandragen als eerste optie voor het probleem. De beste man heeft rond de 1000km op jaarbasis gereden. Zoveel stilstaan kan ook voor problemen zorgen en mogelijk was dit ritje naar de dealer de druppel voor iets.Ik neem niets aan. Volgens TS deed zijn motor het goed voor de beurt, en na de beurt niet. Als hij de waarheid vertelt zijn dat gewoon feiten. Gespeculeer over eventuele vervuiling, dat zijn aannames. En zoals ik al eerder opmerkte, waarom kreeg hij een slecht lopende motor mee?
Oh ik wil zeker niet zeggen dat deze zaak slecht is. Sterker nog, staat goed bekend. Bovendien heb ik de naam en plaats ook niet genoemd. Ik ga zsm de tank leeg rijden en post de update natuurlijk.Voordat je mogelijk een goede zaak een slechte naam geeft, ga eerst de tank eens leegrijden. Stop er nieuwe brandstof in en rij nog wat meer.
Je brandstofsysteem heeft al een tijdje weinig te doen gehad met alle aanslag/rommel van dien.
Die 20km naar de dealer is meer dan genoeg om alle rommel onderin je tank aan te zuigen.
Overigens heb ik hem na de beurt meteen voorzien van nieuwe benzine plus een bekertje reiniger van de monteur.Oh ik wil zeker niet zeggen dat deze zaak slecht is. Sterker nog, staat goed bekend. Bovendien heb ik de naam en plaats ook niet genoemd. Ik ga zsm de tank leeg rijden en post de update natuurlijk.
Ja. heel netjes tussen min en max.oliepeil gecheckt ?
De meeste keren Euro 95 (is nu E10?), maar daar wil ik nu inderdaad mee gaan stoppen. Baat het niet, dan schaadt het niet...Welke benzine ? Ik tank enkel nog Esso supreme, BP ultimate of Shell V power, geen ethanol meuk.
IddHij loopt er ook prima op, ongeacht wat er allemaal bij mensen tussen de oren zit. Het is lang stilstaan waarbij de ethanol kut gaat doen.
Hallo allen,
Dit probleem is nooit helemaal weggeweest en kwam vorige zomer flink terug. Deze week daarom het luchtfilter eens bekeken. Ik schrok flink, want overal lagen zaden en nootjes. Waarschijnlijk door muizen daarheen vervoerd. Heb vorig jaar winter veel muizen in de schuur gehad helaas. Daar lag nog een setje vetbollen en voer voor vogelhuisjes. (Stom ja)
Nieuw filter erin gestoken en ging er eigenlijk vanuit dat hij direct veel beter zou lopen. Was niet meteen waar… heb hem even stationair laten lopen en het werd voor mijn gevoel wel iets beter. Kan het zijn dat door de motor lange tijd te weinig lucht heeft gehad en daardoor de boel vervuild kan zijn? Kan het ook zijn dat de ECU de nieuwe waardes van sensoren nog moet aanpassen, of zou dat secondenwerk moeten zijn?
Natuurlijk moet ik eerst even een uurtje gaan rijden om een goed oordeel te vellen, maar dat laat helaas het weer nog niet toe.
Bijgevoegd wat foto’s van het filter en een filmpje van hoe de motor nu loopt. De eerste tienden van de gasrespons ‘hikt’ hij toch nog even… volgens mij hoort dit niet. Heb daarnaast ook het idee dat bij stationair lopen soms heel even 1 cilinder niet meedoet.
Ben benieuwd wat jullie denken.
Dank voor je reactie. Die paar nootjes in de bak die zichtbaar zijn op de foto denk ik niet inderdaad, maar alle lamellen van het filter zaten vol met zaden en muizenkeutels (slecht zichtbaar op de foto).. Ik ging er even vanuit dat hij daardoor wel wat minder lekker ademhaalde..Die paar nootjes in je luchtfilter hebben 0,0 effect gehad jouw problemen, ik vind dat je motor stationair netjes draait en zo te horen op alle 4, de gasrespons lijkt me ook goed afgaand op de video maar ik kan jouw gashendel niet voelen en ben niet bekend met het karakter.
Ga een rit maken en kijk of de boel goed loopt eventueel een flesje wynn's injector cleaner er door heen gooien maar ik zie en hoor niets vreemds.
Best een tijd jah.Nou, ik denk zelf dat het de originele zijn uit 2011. Echter hoeven ze volgens Kawa pas vervangen te worden bij 40.000 km geloof ik en niet op leeftijd… motor heeft bijna 10k gelopen. Maar ik kan me voorstellen dat 10k km’s in 13 jaar ook niet heel fijn is voor de bougies, maar dat is een aanname.
Bougies altijd leuke discussie over hoe lang ze meegaan.Best een tijd jah.
Volgens mij slijten die dingen per vonk.
Dus een hoogtoerig blok is sneller door z’n vonkjes heen.
Maar ik dacht dat iedere koude start ook slijtage geeft.
Dus een tijdsinterval zit er volgens mij ook op?
In ieder geval mooi dat het nu goed is