Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Z750.
Na enige tijd zoeken bleek dat de signaaldraad tussen de 1 van de bobines en de ECU kortsluiting maakte naar massa, doordat deze doorgeschuurd was.
De bobines worden allen aan 1 zijde continue voorzien van 12V door 1 gezamelijke voedingsdraad. Vervolgens loopt er per bobine een eigen signaaldraad naar de ECU.
Simpel gezegd legt de ECU intern deze signaaldraden 1 voor 1 zeer kort aan massa, om een vonk te creëren.
In mijn geval lag de kabelboom tegen de brandstoftank aan, waardoor de isolatie van een signaaldraad doorgeschuurd was en contact maakte aan de onderzijde van de brandstoftank. Het gevolg is dat er continue stroom gaat lopen door de desbetreffende bobine, wat er voor zorgde dat deze uiteindelijk doorbrandde.
De desbetreffende cilinder liep dus niet/ zeer slecht. De overige cilinders vonkten ook minder goed, doordat deze minder stroom krijgen.
Bij het doorbranden van de zekering (goed mogelijk na een doorgebrande bobine) zal er geen van de cilinders meer vonken.
De FI-code kan je meer informatie geven, deze kun je zelf uitlezen.
FI-code 51 t/m 54 zijn van de stick-coils.