zelf grondanker maken

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
De afgelopen weken zijn hier inde buurt(omg.San Sebastian)de fietesen van twee kennissen van me (2002 r1 en 2000 Blade)op klaarlichte dag op brutale manier gejat,ondanks stevige sloten maar nergens aan vast gemaakt.
Men (o.a. politie)vermoed dat het oost-europeanen betreft die de fietsen volgen en dan met sloten en al in een busje tillen, en zo gauw het busje vol is verdwijnen. :(
Om toch wat rustiger te slapen wil ik nu een grondanker maken.
Hiervoor heb ik nu een plaatje dik staal (ong.300x300x20)en een errug dikke ketting, waar we o.a. in de haven granietblokken van 40 ton mee lossen.
Deze ketting wil ik met beide uiteinden aan de stalen plaat laten lassen en de stalen plaat daarna aan de betonnen vloer van m'n garage bevestigen.
Iemand nuttig advies mbt het plaatsen van dit anker? :?
Advies mbt het wat te doen met de dieven hebben we niet nodig. })

Piccies van het geheel volgen nog.
 
als je piccies hebt, ben benieuwd.

Ik zou t geheel in beton ofzo storten en anders vastzetten met chemische ankers.


succes


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Gewoon met keilbouten, of met chemische ankers.
Chemische ankers zijn volgens mij moeilijk tot niet meet los te draaien, heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd...

edit: Speedy doet zijn naam eer aan... :)
 
Ik heb zo'n fietsenrek
ffietsenvri3.jpg


Bij de gemeentewerf gratis meegekregen. Er zit een blok beton van 30x30 aan. Het geheel half ingegraven zodat het metalen gedeelte nog zover boven de grond uitsteekt dat je ketting er doorheen kan.

Hoppa een kant-en-klare verankering


edit: zie net dat je een betonnen vloer hebt.. dat maakt het ingraven wel wat lastig
 
Ik heb een plaat met een u-beugel met chemische ankers aan de grond vastgemaakt. Vervolgens alles aan elkaar gelast. Mocht ik ooit gaan verhuizen dan hebben de volgende bewoners vast een mooi beugeltje om hun fietsen mee vast te zetten :) Verder goede sloten gebruiken (zowel voor je fiets als voor de deur) en last but not least een alarm op je motor en op je schuur / garage.
Pff ben nog langer bezig met mijn fietsje te pakken dan dit stukje te typen.
 
als je piccies hebt, ben benieuwd.
Ik zou t geheel in beton ofzo storten en anders vastzetten met chemische ankers.
Om het geheel in het beton te storten zou ik eigenlijk eerst een groot gat in de vloer moeten maken en dat doe ik liever niet.
Dus maar met keilbouten of chemisch anker aan de vloer vastmaken, is wel zo "schoon".
De bouten daarna vastlassen en klaar.

Zo'n fietsenrek heeft ook niet mijn voorkeur, aangezien je daar a)idd een gat voor moet maken in de betonnen vloer b)er maar moeilijk meerdere motoren aan kunnen (belangrijk voor als er M-Fers langskomen ;) ) c)ze hier in Baskenland niet van die dingen hebben bij de gemeente, en als ze ze zouden hebben krijg je ze niet mee.

Heb er ook nog aan gedacht om een olievat met een ketting erdoor vol te storten met beton en in de garage te zetten, maar dan staat dat vat daar maar in de weg, dus dat wordt 'm ook niet.
Ik kan me nog een oud topic herinneren over grondankers maar heb'm na veel zoeken niet kunnen vinden. :z

piccies van het uiteindelijke resultaat volgen uiteraard nog.
 
Om toch wat rustiger te slapen wil ik nu een grondanker maken.

Als de situatie het toelaat, gebruik dan bij voorkeur een muuranker. Monteer het de maximaal haalbare hoogte (e.e.a. afhankelijk van de lengte van je kabelslot). De ervaring heeft geleerd dat je het de potentiële dief veel moeilijker maakt als hij geen plek heeft om te steunen als hij het slot wil doorknippen.

Hoe lager het anker en het slot, des te makkelijker is de zaak te forceren.
 
Laatst bewerkt:
Aan zoiets heb ik ook zitten denken. Alleen zal mijn fiets buiten moeten staan. Wat ik van plan was is een grote plaat 1m bij n1 meter ofzow met een metalen paal er aan vast. Deze vervolgens ingraven. Aan die paal moeten dan alleen nog stevige ogen gelast worden. En dan kan je je fiets er zo aan vast knopen :)
 
Een anker gedompeld in een mengsel van zwavelzuur en kaliumdichromaat. Dief stopt z'n hand erin en voilá: je kan z'n botjes tellen :+

Disclaimer: don't try this at home!
 
Uuhhhh, wat is eigenlijk een chemisch anker? :?
chemisch anker werkt o.a. als volgt: je maakt een gat in de muur/grond, steekt er een ampul in met een mengsel van twee vloeistoffen (kweet niet welke)en stopt er vervolgens een bout oid in die de ampul breekt.
De vloeistoffen vermengen zich en beginnen te verharden tot een soort super-loctite die je never meer loskrijgt.

update van m'n project: heb de ruwe materialen al bij elkaar gezocht, nu nog wachten tot de lasser alles een beetje in elkaar heeft geflansd en voila.
piccie materiaal:
full
 
Het is eigenlijk geen chemisch anker, maar men maakt een chemische verankering.
Kun je ook zo in de handel krijgen als injectiespuit of siliconekitbus, bij het duwen op de spuit of bus komen de 2 componenten in de juiste verhouding eruit worden heel hard en kleven heel goed.
 
Ik heb zo'n fietsenrek (Afbeelding)

Bij de gemeentewerf gratis meegekregen. Er zit een blok beton van 30x30 aan. Het geheel half ingegraven zodat het metalen gedeelte nog zover boven de grond uitsteekt dat je ketting er doorheen kan.

Hoppa een kant-en-klare verankering

weet iemand waar ik zo'n fiets rekje als TheAceOfSpades kan kopen en hoeveel het gaat kosten, want een grond ankering is bij mij thuis ook wel nodig denk ik. Wil nl. niet fietsloos eindigen.
 
weet iemand waar ik zo'n fiets rekje als TheAceOfSpades kan kopen en hoeveel het gaat kosten, want een grond ankering is bij mij thuis ook wel nodig denk ik. Wil nl. niet fietsloos eindigen.

Bij de professionele bouwmarkt (hier heet het de bo-mij ofzo) konden ze em bestellen voor zo'n 50 euro... maar ga gewoon es naar een gemeentewerf, mocht er zo één inladen.
 
Bij de professionele bouwmarkt (hier heet het de bo-mij ofzo) konden ze em bestellen voor zo'n 50 euro... maar ga gewoon es naar een gemeentewerf, mocht er zo één inladen.

Bedankt AceOfSpades :} Maar ik denk niet dat mijn Gemeente zo makkelijk overdenkt.

Als jij eentje voor mij kan regelen bij jou Gemeentewerf dan krijg je 20 euro van mij, kom ik wel bij jou halen....... :}
 
roestig :+ Ga je hett ook nog verfuh?
En dat zegt iemand die een Harley wil? ;) Nee, wordt niet geverfd,is nergens voor nodig.Het wordt een soort modern kunstwerk zeg maar.

Als de situatie het toelaat, gebruik dan bij voorkeur een muuranker. Monteer het de maximaal haalbare hoogte (e.e.a. afhankelijk van de lengte van je kabelslot). De ervaring heeft geleerd dat je het de potentiële dief veel moeilijker maakt als hij geen plek heeft om te steunen als hij het slot wil doorknippen.
bedankt voor je advies, maar bij mijn garage gaat dat wat moeilijker, aan de ene kant is de muur te dun en aan de andere kant donderde er bij de buren van alles uit de schappen toen ik in de muur aan het boren was. :+
Deze ketting en m'n Abus Granite Extreme u-lock die ik gebruik zijn ook niet zo makkelijk door te knippen volgens de "experts".
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 26 juni 2003 15:01 schreef RAYF4 het volgende:En dat zegt iemand die een Harley wil? ;) Nee, wordt niet geverfd,is nergens voor nodig.Het wordt een soort modern kunstwerk zeg maar.

haha. Ik wil een harley zonder al te veel chroom :P

Het ziet er iig stevig uit. :)
 
chemisch anker werkt o.a. als volgt: je maakt een gat in de muur/grond, steekt er een ampul in met een mengsel van twee vloeistoffen (kweet niet welke)en stopt er vervolgens een bout oid in die de ampul breekt.
De vloeistoffen vermengen zich en beginnen te verharden tot een soort super-loctite die je never meer loskrijgt.

update van m'n project: heb de ruwe materialen al bij elkaar gezocht, nu nog wachten tot de lasser alles een beetje in elkaar heeft geflansd en voila.
piccie materiaal:
(Afbeelding)
Is dat een gewone, niet geharde ketting? Ben je niet bang dat ze daar erg makkelijk doorheen slijpen?
 
Bedankt AceOfSpades :} Maar ik denk niet dat mijn Gemeente zo makkelijk overdenkt.

Als jij eentje voor mij kan regelen bij jou Gemeentewerf dan krijg je 20 euro van mij, kom ik wel bij jou halen....... :}

Waar woon je? Ik werk namelijk bij Gemeente Alkmaar (ICT'er)... kan vast wel wat regelen
 
Ik weet dat het <spam> is maar ik ben vandaag in onderhandeling geweest met mijn leverancier. Xena is bezig met de ontwikkeling van een ground-anchor. (Grond-anker). Zodra deze vrij wordt gegeven hebben wij hem ook. Meer info: www.xenasecurity.com

Daarnaast een tipje van het asfalt vast oplichten : er komt zelfs een grond-anker die je eerst waarschuwd dat je te dicht bij het voertuig staat. Blijf je binnen 5 seconden nog te dicht bij het voertuig gaat het Xena-alarm af. Blijf je na 15 seconden nog te dicht bij het voertuig wordt er een smsje gestuurd naar je GSM en blijft het alarm af gaan.

Maar dat is nog in de kinderschoenen...

</spam> ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan