BPM hoef je alleen te betalen over de nieuwe onderdelen die je pakt, gebruikte parts vallen er buiten...
BPM hoef je alleen te betalen over de nieuwe onderdelen die je pakt, gebruikte parts vallen er buiten...
Waarom zou je hem dan laten keuren??
Als je dan wordt aangehouden ga je toch de boot in.....
T'is een extreem voorbeeld maar ik begrijp dat er beperkingen zijn bij het verbouwen na de keuring. Het gaat er mij om dat waardebepalende zaken beter na de keuring erop gezet kunnen worden, ik heb ook begrepen dat er getaxeerd wordt en daar moet je een bepaald bedrag aan BPM over betalen.
Als je een frame met kenteken koopt dan zul je dus ook rekening moeten houden met het blok waarmee die gekeurd is. Staat het aantal CC ook op het kenteken?
Stel je voor de zaak is gekeurd met een standaard EVO blok en je zet er later een blok in van meer dan 2000cc is dat toegestaan?
Maakt het nog uit hoe oud?
Ben laatst bij de RDW/Douane geweest en heb eens geinformeerd.
Bij de eindkeuring moet ie , in heeeeel grote lijnen , er als 'n rijdbare en bruikbare fiets uitzien.
De man zei zoiets als zoals jij erop gaat rijden moet ie ter keuring aangeboden worden.
Dan is het zo dat na de keuring de fiets op waarde geschat gaat worden voor de BPM/BTW.
En het BPM bedrag gaat "gewoon" over nieuw-waarde want je hebt 'n nieuwe fiets op dat moment.
En al is ie helemaal opgebouwd met 2e hands spul ...na de keuring is het dus gewoon 'n nieuwe fiets.
Je kan dus ook niet meer komen opdagen met 'n ding wat maar net aan de eisen voldoet en er niet uitziet door de deuken in de tank en het scheur in het zadel en voor €10,- spuitwerk erop.
Dat kan niet meer tegenwoordig.
Bergen met bonnen zal wel schelen maar de man zei en liet er ook voorbeelden van zien dat als er bijv. 'n HD(of S&S,Delkron etc)blok inzit je zomaar €3000,- BPM/BTW kwijt bent.
Dat heeft 'n maat van mij nl en 'n andere zit te wachten tot OF de politiek veranderd of tot hij 'n tas met geld vindt,zal wel auto verkopen worden.
3000,-- lijkt mij een beetje overdrevenBen laatst bij de RDW/Douane geweest en heb eens geinformeerd.
Bij de eindkeuring moet ie , in heeeeel grote lijnen , er als 'n rijdbare en bruikbare fiets uitzien.
De man zei zoiets als zoals jij erop gaat rijden moet ie ter keuring aangeboden worden.
Dan is het zo dat na de keuring de fiets op waarde geschat gaat worden voor de BPM/BTW.
En het BPM bedrag gaat "gewoon" over nieuw-waarde want je hebt 'n nieuwe fiets op dat moment.
En al is ie helemaal opgebouwd met 2e hands spul ...na de keuring is het dus gewoon 'n nieuwe fiets.
Je kan dus ook niet meer komen opdagen met 'n ding wat maar net aan de eisen voldoet en er niet uitziet door de deuken in de tank en het scheur in het zadel en voor €10,- spuitwerk erop.
Dat kan niet meer tegenwoordig.
Bergen met bonnen zal wel schelen maar de man zei en liet er ook voorbeelden van zien dat als er bijv. 'n HD(of S&S,Delkron etc)blok inzit je zomaar €3000,- BPM/BTW kwijt bent.
Dat heeft 'n maat van mij nl en 'n andere zit te wachten tot OF de politiek veranderd of tot hij 'n tas met geld vindt,zal wel auto verkopen worden.
dat zijn ook de bedragen die ik hier zo hoor inderdaad, tussen 1500 en 2 k...3000,-- lijkt mij een beetje overdreven
gemiddeld 1500,--/1800,--
Hoe zo BTW?
je hebt toch al BTW betaald over de onderdelen? wil de staat dubbel vangen?
Hoe zo BTW?
je hebt toch al BTW betaald over de onderdelen? wil de staat dubbel vangen?
Inmiddels is mijn plan enigsinds gewijzid!
Het wordt geen HD chopperte duur...
Doel:
Een chopper bouwen maar het moet low cost zijn!
Als krachtbron heb ik een CB750KZ blok (ligt al reeds in de garage) en die wil ik eens gaan benutten. Hier hoef alvast geen kosten te maken
Inmiddels is mijn plan enigsinds gewijzid!
Het frame wil ik zelf gaan maken, een hardtail frame met wat delen (balhoofd) van een KZ frame en een 200 achterband.
Ik heb alle onderdelen in de garage liggen zoals wielen, voorvork, choppertank en zadel. dus de kosten zullen voornamelijk worden bepaald door aankoop van staal en dergelijke, eventueel een nog aan te schaffen of te maken achterwiel en dan natuurlijk de diverse onderhouds delen(ketting en tandwielen,banden enz.).
Heeft iemand ervaring met het maken van een frame en de keuring daarvan?
Een nieuw balhoofd maken is ook geen probleem, maak ik het meteen wat steviger
zijn er nog regels over de maximale balhoofdhoek, ik wil zo'n 45 graden als het kan.