done-and-gone
MF veteraan
- 27 mei 2003
- 5.359
- 1.701
Energica is Italiaans, ik snap jou.
Ontstaan uit de racerij. Als je ergens wilt dat je machines het volhouden, is het wel dáár.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Energica is Italiaans, ik snap jou.
Even off-topic, maar ik kwam net een elektrische K1300 tegen.Ik help het je hopen.
Sommige merken zien het heel anders....
Not so fast: BMW boss says no electric motorcycles for 5 years
If you thought BMW seemed like it was making electric motorcycle progress lately, think again. The head of BMW Motorrad just threw cold water on the ideaelectrek.co
Iemand hier nog ervaring met het vervangen van een defecte onboard-charger qua opties/kosten?
Weer een minder leuke update vanuit mijn Zero DS (MY13):
De onboard-charger heeft het begeven op de eerste werkdag van 2020.
Opties zijn nu: Vervangen (materiaal 12-1300 euro + arbeid) of externe lader (Delta-Q Quiq) ergens scoren voor de helft (ik laad alleen thuis voor woon-werk) en daarmee verder gaan rijden.
Die kwam ik 3 jaar geleden op de Filipijnen ook al tegen!Even off-topic, maar ik kwam net een elektrische K1300 tegen.
Bekijk bijlage 1454653
Bekijk bijlage 1454652
Voorzien van een revolutionair 6 volt systeem.
Als jij het voor mij uitrekend gaat het vast sneller.Die kwam ik 3 jaar geleden op de Filipijnen ook al tegen!
Daar is die trouwens een pak goedkoper, iets van een 8500PHP, tel maar eens uit
Maar on topic: ik heb daar afgelopen vakantie wel enkele elektrische brommertjes gezien, en zelfs 2 elektrische tuktuks
Er zijn zelfs veel steden in China (meer dan 100 dacht ik) waar je helemaal NIET mag komen met de motor. Maar wel met de autoJoh, in alle grote steden in China rijden al 15 jaar alleen maar elektrische scooters. We lopen hier gewoon achter.
Op moment van ditAls jij het voor mij uitrekend gaat het vast sneller.
Wat betreft Tesla's met meer dan 3 ton op de teller: de meesten hebben een waslijst aan vervangende onderdelen "binnen garantie". Zo zag ik er een die aan de tweede electromotor en het derde accu-pack zat.Nabrander,..ik weet van Tesla,s die over de 380000 kilometer hebben gereden als taxi, weet niet hoeveel onderhoud daar aan gedaan is maar dat klinkt hoopvol,...een 2013 Zero met nieuwe motor en accupakket en nu kapotte lader is niet hoopvol en geeft me zelfs vrees om aan een elektrische motor te beginnen,..terwijl ik dat wel zou willen (op een tweedehandse kun je dus helemaal leeg lopen) Ik hoop dat de jouwe weer goed gefixt kan worden zonder dure componenten te moeten vervangen,..
Konijn uit de slowcooker?Mijn vriendin heeft een Renault Zoë, en daar hebben we niet het idee dat we een rijdend testlab zijn.
Deze is uit 2015 en doet het altijd, nog nooit een defect gehad.
Ze spaart ondertussen voor de nieuwe.. zeker met de auto nooit meer brandstof.
De rijervaring is ongeëvenaard.
Het opladen is soms wel degelijk onzeker, van defecte tot trage laadpalen onderweg.
ze rijdt heel Nederland door en stond onlangs in Limburg bij een laadpaal die er zes1/2 uur over ging doen.
Gillendna 11/2 uur rustig naar Zuid Holland gereden om ergens verder te laden totdat ze thuis kon komen.
Dat is wel proefkonijn.
Moet je een BMW X5 kopen. Daar loopt na een ton tot 1,5 ton de nokkenas ketting aan puin. Die zit achterin het blok dat er dus helemaal uit moet om de kettingwielen te vervangen. BMW heeft heel veel ervaring maar kiest bewust om auto's te maken die niet veel langer meegaan als de lease termijn.Wat betreft Tesla's met meer dan 3 ton op de teller: de meesten hebben een waslijst aan vervangende onderdelen "binnen garantie". Zo zag ik er een die aan de tweede electromotor en het derde accu-pack zat.
Zoals met alle nieuwe merken/producten zijn er altijd kinderziekten.Pas als je er heel veel van verkocht hebt en geleerd hebt van hoe het product gebruikt wordt kun je een niveau van betrouwbaarheid leveren welke we gewend zijn met ICE's. Bedenk wel dat in verbrandingsmotoren enkele biljoenen aan R&D in zijn gegaan, en nog heb je af en toe missers.
Ik heb ondertussen de DS terug van de dealer. Met een nieuw display en een nieuwe aandrijfriem. Vooralsnog heeft de motor me in 7800 km niets gekost behalve thuis opladen en 45 cent aan laadpasgebruik. Met een plofmotor had dat veel anders geweest.
As we speak had ik nog wat ongelezen berichten.Konijn uit de slowcooker?
In mijn zoektocht naar de nieuwe Lightning Strike kwam ik ook wat video's over Zero tegen.
Onder meer een ketting upgrade.
NewZeroland
My name is Sam. I'm a racer, animator, and electric motorcycle enthusiast.www.youtube.com
laders uitkiezen heb je mooie planners voor...Mijn vriendin heeft een Renault Zoë, en daar hebben we niet het idee dat we een rijdend testlab zijn.
Deze is uit 2015 en doet het altijd, nog nooit een defect gehad.
Ze spaart ondertussen voor de nieuwe.. zeker met de auto nooit meer brandstof.
De rijervaring is ongeëvenaard.
Het opladen is soms wel degelijk onzeker, van defecte tot trage laadpalen onderweg.
ze rijdt heel Nederland door en stond onlangs in Limburg bij een laadpaal die er zes1/2 uur over ging doen.
Gillendna 11/2 uur rustig naar Zuid Holland gereden om ergens verder te laden totdat ze thuis kon komen.
Dat is wel proefkonijn.
Dat setje wilde ik ook wel, maar verzenden (met de risico's voor de schijf) werd me ff te duur.Ik heb geïnvesteerd in twee extra wielen met banden, schijven, remklauwen, riempoelie en riem; alles van een Zero SR.
Voor zover ik kan nagaan past (bijna) alles op mijn S.
Bekijk bijlage 1456560
Het idee is wielen te wisselen in plaats van banden zodat ik alle tijd heb voor nieuwe banden op de tweede set. Kan ook aparte zomer en winterbanden nemen.
Het was me vooral te doen om de voorste remschijf, nu kan ik eindelijk die trillende schijf vervangen zonder alleen al daarvoor de hoofdprijs te betalen.
Verder is de voorste remklauw van een SR zwaarder dan van een S, ik ga kijken of het past en of de rempomp groot genoeg is.
Eén ding heb ik me in vergist, de riem is van het nieuwe type, past dus niet. De voorste poelie vervangen is schijnbaar geen optie omdat de motoras anders is. Ik heb dus meteen een reserve riem voor mijn volgende Zero...
Jammer dat er nog geen Zero tussen staat om te plannen.laders uitkiezen heb je mooie planners voor...
ABRP
abetterrouteplanner.com
Jammer dat er nog geen Zero tussen staat om te plannen.
Ik wil de data van mijn DS gaan verzamelen en die doorsturen naar de makers van die routeplanner. Volgens mij vinden zij het wel cool om er ook elektrische tweewielers in te hebben staan.
[...]
Misschien als er meer mensen om vragen? :-)Bwah ik had al maanden geleden contact met ze, ze zeiden toen dat ze aan het kijken waren om er elektrische moto's in te krijgen, maar er beweegt niet veel...