Zijn brik remmen nog verantwoord?

Heb nu de voorvork poten van een Honda (900 bol) in een HD sportster gemonteerd kompleet met remmen en comstar wiel, en dat past allemaal in een keer (beide zijn 39mm, doel van deze actie is om de HD wat remvermogen te geven, nog nooit zulke slechte remmen meegemaakt....
nu zit er een modern dubbelzuiger systeem op en dat remt teminste, je kunt nu zelfs een stoppie maken met een HD! of op je plaat gaan...
 
Nou zeg, een beetje overdreven denk ik. Vroeger altijd CB-tjes gereden, en nu een Guzzi met integraal remsysteem wat echt ongeloofelijk goed remt. Pas geleden weer even op de CB-100 van Zuslief gereden, met trommeltjes voor en achter, gaat ook prima, je houd er gewoon rekening mee.

Het is toch ook niet dat als jij van de brommert in de auto stapt dat je dan ook meteen vergeten bent hoe breed die is, en meteen tussen de file door probeert te rijden. Buiten dat, als je op een andere brommert stapt probeer je toch even hoe alles werkt en aanvoelt of ga je meteen als een gek ervandoor?


Nou ik vind dat die Zotte wel een beetje gelijk heeft.
Eén van mijn zwagers heeft vroeger altijd motoren gehad met twee trommelremmen( voor en achter dus....).
Nu rijd hij een van de nieuwste Duc. We praten nog wel eens over 'vroeger'....en dan zegt hij dat hij, sinds hij die Duc heeft, nu snapt waarom men nu zo dicht op elkaar durft te rijden. Dat had je met die trommelremmen van vroeger niet hoeven te doen.
 
Nog even wat duidelijkheid over het passen van voovorkpoten Honda in HD:
De bij mij passende voorvorkpoten zijn niet afkomsig van een CB900 zoals ik zelf eerst dacht maar van een Goldwing, de vorkpoten van een Bol zijn 37mm i.p.v. 39mm
Hier kwam ik achter toen ik de boel weer uit elkaar haalde en andere (iets mooiere voorvorkpoten) wilde passen, Ook pastte de kilometer teller adaptor niet helemaal goed....

verder was het Comstarwiel een smallere versie dan normaal zodat het maat verschil in breedte tussen HD en Honda verder geen probleem opleverde, ik adviseer dan ook goed te meten en vergelijken bij eventuele ombouw acties.

Wat natuurlijk ook altijd werkt is om een niewe set balhoofdplaten te (laten) maken dan heb je weer wat meer mogelijkheden, HD heeft in elk geval een losse balhoofd pen zodat montage geen probleem hoeft te zijn, dan kun je de breedte aanpassen aan standaard Honda wielen en past kilometer teller adaptor ook weer goed.

Mogelijkheden genoeg dus....
 
Heb nog een setje Spiegler zwevende remschijven voor CB900 F/F2 Bol d'Or. Spikkie splinter nieuw en een echt unicum. Kunnen zo op de plaats van de ouwe vaste schijven. Remklauwen goed nakijken, setje staalommantelde remleidingen erop en het remt weer zo hard als de band het aankan.
Meer info op www.motorbazaar.nl, de link naar de pagina met de schijven staat onder meer producten en bij het nieuws.

Groetjes, Dutch
 
Klopt zit ook op mijn Honda (1976), geeft je af en toe wel het gevoel dat het helemaal niet wil remmen. Maar wel leuk om te weten dat wij met passief ABS rijden, toch wel een beetje high tech :)

:} Zo noem ik mijn remmen ook altijd (uitgerust met ABS)
 
Terug
Bovenaan Onderaan