Hallo iedereen. Ik ben druk bezig om mijn SR500 op te knappen, maar ben niet zo goed in electra, en kom er zelfs met boek niet uit. Wie kan mij hiermee helpen.
Ik zoek eigenlijk iemand die voor mij een schema kan tekenen en dan alleen voor het rijgedeelte, dus niet de verlichting.
Dus van
- stator ((spoelen)
- regulator/gelijkrichter
- CDI-unit (electrische ontsteking
- contact
- accu
- Bobine
Hoe zitten al deze dingen met elkaar verbonden?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
ik ben wel berijder van een sr, een '78er.
na een hele reeks vier cilinders vanaf 1976, ben ik nu de trotse eigenaar van deze srie foto
P.S. hij is niet echt org.(Afbeelding)
groet jol
sorry....ging ff fout met de foto...
(Afbeelding)
had hetzelfde euvel met de sr die ik voor deze had, Ik had destijds een bsm demper gemonteerd met een conus, op die uitlaat wilde ze ook niet echt lekker lopen en moest ik ondanks het K&N filter ook een aantal stappen terug. Zo´n grote 1 cylinder is idd erg gevoelig voor de juiste afstelling. Je kunt het beste afgaan op het bougiebeeld, is die lichtbruin dan zit je goed ("koffie met melk kleur"). Maar inderdaad, volgens alle theorie zou je juist zeggen een paar stappen groter te moeten, terwijl het in de praktijk juist het tegendeel bewezen wordt. Op bovenstaande motorfiets moest ik wel groter, maar dat zou dus ook best kunnen komen door de "vrijere doorstroming" van de megaton uitlaat (nee echt agent, hij is niet asociaal luid, gewoon nogal vrij in zijn doorstroming....
Even kort door de bocht, door mijn persoonlijke ervaring zou ik zeggen dat de uitlaat meer vatbaarder is voor de carburateurbezetting dan wat er aan de andere kant bij de luchtinlaat gebeurd, maar check wel je bougiebeeld, die is doorslaggevend
Oke, bedankt voor de reactie. Toen ik de fiets kocht viel de uitlaat er onder uit, due heb ik meteen een andere nieuwe er onder gezet (ook meteen een megafoon). Maar dat loopt prima. Dus wellicht moet ik toch aan het schroeven gaan met de sproeiers. Als het blok weer in elkaar zit (...) heb ik in ieder geval weer wat te doen.