Zijn er nog Snowboarders onder ons??

met kerst en oud-en-nieuwe in Gerlos....veel sneeuw, bier en plezier! :)

full


Over 4 weken gaan we weer!
 
oe oe ik ben er nog niet echt een hoor!!!! (in wording denk ik hahaha)

ga over krappe 2 weekjes naar Noorwegen en dan lekker boarden....

(heb het al 2x gedaan in Den Haag hahah) maar vindt het cker leuk!

Dus alle tips zijn welkom!!!

:) *D (denk dat ik toch maar stiekum nog even ga oefenen hahaha)
----------------------------------------------------------------------

(kom er net achter dat ik al gepost heb hahahah ;) )

Als je maar schik heb meis!! ;)


met kerst en oud-en-nieuwe in Gerlos....veel sneeuw, bier en plezier! :)

(Afbeelding)

Over 4 weken gaan we weer!

Jij mazzelaar!! :P
 
Dus alle tips zijn welkom!!!
In het begin niet te hard willen gaan, maar gewoon goed de techniek onder de knie proberen te krijgen. (ik heb af en toe nog steeds last van mijn schouder van een val die ik 7 jaar geleden heb gemaakt)
Als je relaxed op je board staat komt het vanzelf.

Je knieeen buigen en met je bovenlichaam loodrecht op de plank staan. (de meeste beginners zie je altijd met de kont naar achter en gestrekte benen)

In het begin zou ik een beetje overdreven veel op je voorste been leunen. (als je een beginner ongecontroleerd een snelle bocht ziet maken en dan ziet vallen komt dat meestal omdat ze te veel op het achterste been leunen en dan geen controle meer hebben)

o,ja svp niet beginnen met zeiken dat snowboarders stoer zijn en skieers mietjes.
(dit doen sommige kameraden van mij altijd, en laat dat net degene zijn die zelf enorme slechte techniek hebben. Da's best irritant)

en veel plezier.
 
Laat Bottrop mooi voor wat het is en ga naar Neuss. Bottrop schijnt iets langer te zijn. Maar dat lopend bandje kan de hoeveelheid mensen niet aan en al helemaal niet in het hoogseizoen.(nu dus.) Neuss is ook veel gezelliger aangekleed en een betere lift. Je kunt het beste naar die hallen gaan in de zomer, dan is er geen kip en maken ze veel meer bulten en slidebalken.
 
5 Mrt raggen in Flaine....met m'n nieuwe aanwinst....Burton Floater wat een rag plank geweldig :} ....voor 150,- gekocht |( :P

die heb ik ook nog 1 liggen. een '99 1.63

beetje slap plankje, zit weinig pop in om mee te springen.

2 jaar geleden heb ik nog een forum devon walsh pro wide gekocht, maar die rijdt toch een stuk lekkerder.
 
slap :? ....is een 7 das volgens mij aan de harde kant...maar deze is ook een '03 waarschijnlijk..sintered base....
 
slap :? ....is een 7 das volgens mij aan de harde kant...maar deze is ook een '03 waarschijnlijk..sintered base....

sintered base wil niets zeggen over de pop in het bord.
Dit betekent alleen maar dat hij harder glijdt als je hem goed gewaxed hebt, ook is een gesinterde base vaak iets harder.
ps. ik heb ook nog op een '03 floater gereden maar zoveel is hij niet echt veranderd.
Het is gewoon een plankje voor een beetje allmountain gebruik. (en allemansvriend tenminste als je een grotere schoenmaat als 46 hebt)
 
sintered base wil niets zeggen over de pop in het bord.
Dit betekent alleen maar dat hij harder glijdt als je hem goed gewaxed hebt, ook is een gesinterde base vaak iets harder.
ps. ik heb ook nog op een '03 floater gereden maar zoveel is hij niet echt veranderd.
Het is gewoon een plankje voor een beetje allmountain gebruik. (en allemansvriend tenminste als je een grotere schoenmaat als 46 hebt)
Nee sintered was ook gewoon een info aanvulling hoor :)

maarre ik vindt het voorlopig een lekker bordje (net 1,5 jaar bezig dus :) )

enne heb idd 45,5 8-)
 
Zegguh, vraagje

ben nou 2x weze indoor boarden met me net opnieuw zelf gewaxte board...maarre hij's nu alweer kaal en bot(ter)......

Na 2x 4 uur indoor...dat kan toch niet?
 
Zegguh, vraagje

ben nou 2x weze indoor boarden met me net opnieuw zelf gewaxte board...maarre hij's nu alweer kaal en bot(ter)......

Na 2x 4 uur indoor...dat kan toch niet?

Botter? Had je hem dan zelf ook geslepen?

Als ie goed geprepareerd is en je gaat niet over keien en rotzooi (die heb je indoor niet) heen dan moet ie echt wel langer goed blijven dan 2 x 4 uur indoor.
 
nou ja ik vondt hem toch een stuk scherper voor die 2x indoor..

jep zelf geslepen (hoekslijper)
goed waxen zou kunnen dat ik dat niet helemaal goed gedaan heb...lees te koud is gebleven...het was namelijk 0 graden in de garage...koelt't snel af die wax.
 
nou ja ik vondt hem toch een stuk scherper voor die 2x indoor..

jep zelf geslepen (hoekslijper)
goed waxen zou kunnen dat ik dat niet helemaal goed gedaan heb...lees te koud is gebleven...het was namelijk 0 graden in de garage...koelt't snel af die wax.

0 graden? Hoe heb je überhaupt de wax erop gekregen?
 
Leuk topic :}

Zelf ook verslaafd, met de kerst in Valthorens geweest daar na 2 dagen mijn 2de board in 3 jaar weten te slopen :( (zijkant scheurt open als je te hard op een steen komt :x)
Dus toen maar een nieuwe gekocht een nemesis van k2 das wel werken super stijf board, flink spierpijn de eerste paar dagen, maar ding gaat wel loei hard :9~

Eigenlijk niet meer dit jaar, maar ja ik moet toch dat board verder testen dus toch naar tignes begin maart :9 kan niet wachten
 
nog een krappe week en tas gaat voor het eerst wintersporten!!!!

(en ook in het echie snowboarden buiten!!!)
 
0 graden? Hoe heb je überhaupt de wax erop gekregen?
Idd.....van't weekend nog maar eens proberen en het strijkijzer er wat langer op houden....

volgende week in landgraaf lekker raggen }) ....den haag is toch wel erug klein :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan