zijspan ezs geremd of ongeremd???

Een bak spuiten kan op meerdere manieren. De ene spuiter maakt er meer werk van dan de andere. Er gaat nogal wat aan vooraf om een polyester bak echt strak te krijgen. Vaak zie je toch ook bakken waar gewoon minder aandacht aan besteed is. Dan kost het ook minder.
 
Bij EZS koste het rond de 1400euroootjes. Maar ik ga eens vragen bij een schadebedrijf, mischien hebben hun in een bepaalde periode het rustig en kunnen ze het dan voor een leuk prijsje doen.Mischien is het bakje deze week klaar,dan is de motor 4 weken weg geweest .
 
Laatst bewerkt:
Bij EZS koste het 1400 euroootjes .Maar ik ga eens vragen bij een schadeberijf mischien hebben hun het een bepaalde periode rustig en kunnen ze het dan doen voor een leuk prijsje,als het goed is is deze week mijn bakje gemonteerd aan de motor,ik wacht dus deze week op een belletje of mailtje.
 
Wat ik al zei, een bak echt zo strak als een auto maken kost uren. Dan is het dus duurder dan plamuren spuiten en klaar.
 
Hij moet wel strak in de lak komen,werk zelf in een lakstraat bij Nedcar.Ik moet nog een weekje wachten en dan zou hij klaar zijn,volgens hun planning.Dan ga ik ook eens met het bakje naar een plaatselijke autospuiter eens vragen wat het gaat kosten.
 
Tuurlijk zijn dat robot spuiters op type auto.. Dom dus. Maar je hebt vast connecties dan.
Ik ken er ook een, maar dat is uit de buurt denk ik. Omg. Zwolle
 
Klopt er zijn er genoeg die het willen doen,maar dan moet ik nog een spuitcabine huren.En op het werk is het toch anders daar is voorhande,daarbij is dit kunstof,en ik weet dat ze het daar moeilijk mee hebben,ook op het werk.
 
Als je de oude (?) BMW R 90 S kleuren mooi vindt, dus dat oranje met nog iets. kost voor een combinatie 1900 euro, mits er geen of nagenoeg geen voorbereidend werk aan is. Zwart met een met de hand getrokken wit biesje, dus zoals de echte oude BMW's kost 1400 voor een combinatie. (Weer mits er niet veel werk aan is qua voorbereiding). Heb ik ooit eens opgevraagd bij een goede geronomeneerde (oid))spuiter.
 
Hij moet wel strak in de lak komen,werk zelf in een lakstraat bij Nedcar.Ik moet nog een weekje wachten en dan zou hij klaar zijn,volgens hun planning.Dan ga ik ook eens met het bakje naar een plaatselijke autospuiter eens vragen wat het gaat kosten.

Volgens stond vanmorgen al op z'n baasje te wachten..... ;)
 
Ben vandaag de motor gaan halen,eventjes nog gezellig gebabbeld en op advies een zak zand gaan halen. Deze moest ik achterin leggen,zodat het span niet zo snel omhoog zou komen,toen aan de rit begonnen,viel in het begin erg tegen wat een gehobbel,en wat ben je erg breed in 1keer.Daarna een B weg op hier werd het gelijk nog spannender,rechtdoor ging prima maar bochten??dat ging nog niet zo lekker. Nu begon het ook nog te regenen,en had het gevoel dat het span en motor,alle kanten op wou behalve daar waar ik heen wou.Bij Kleven ging het bijna fout in een bocht die voor mij doen dus erg flau was kwam ik door spoorvorming in 1keer aan de ander kant van de weg waar gelukkig geen verkeer aan kwam op de vluchtstrook terecht,dit was even zweten zeg.(Dit was een bocht naar rechts.)Daarna de rit weer voort gezet en ben heelhuids thuis aangekomen,Vandaag zijn we met 2tjes op de motor door het limburgse heuvelland gaan rijden en het ging al een stuk beter al kwam bij 1 bocht het zijspanwiel van de grond,ik reed amper 30/40KM dit vond ik wel vreemd hier had ik gisteren geen last van maar mischien omdat vrouwlief achterop zat.Verders had ik nog wat foto,s gemaakt maar deze zijn wat erg donker uitgevallen,maar ze komen er aan.
Ik ga nu de hond leren in het zijspan te laten liggen/zitten,en zo gouw als ze dit kan gaat ze dus mee met onze ritje.
 
Dat is logisch met iemand achterop en een lege bak. Dat is vragen om problemen.
Waarom je vrouw niet gewoon in de bak dan?
 
Als je de vrouw achterop hebt, mag je het gewicht van je vrouw wel aan zandzakken in de kofferbak van het zijspan leggen. Veervoorspanning van de achterschokbreker flink verhogen zal ook wat helpen.
 
Bedankt voor de tip ,heb het zijspan aanlaten pasen voor de hond Ik heb er geen stoel in,de vloer is nu mooi gelijk gemaakt. Hondje weegt nu met 9 maanden 50kg en gaat ongeveer 65/70kg wegen.
 
Dan ga ik die maar eens aanpassen. Maar effe een vraagje rijd iedereen met zandzakken in het span als er niemand in zit. Ik merkte inderdaad dat het span makelijk omhoog komt als je met z,n 2 rijd(vrouwtje zit achterop).Vrouwtje vind het een beetje vreemd,klopt voor mij ook het loopt een stuk minder soepel je voelt alsof de boel aan het vringen is.Af en toe denk ik dat de kardan best wel wat te verduren heeft of meen ik dat maar.
 
zoals je zelf al zegt, de bak komt erg makkelijk omhoog als er niets in zit/ ligt. Omdie reden hebben veel mensen er its van gewicht in gemaakt. De ene doet dat met zakken zand of een jerrycan gevult met grind. Anderen gebruiken er (loden) gewichten voor. Je moet het een beetje zien als vervanging van een passagier.
 
Dan ga ik die maar eens aanpassen. Maar effe een vraagje rijd iedereen met zandzakken in het span als er niemand in zit. Ik merkte inderdaad dat het span makelijk omhoog komt als je met z,n 2 rijd(vrouwtje zit achterop).Vrouwtje vind het een beetje vreemd,klopt voor mij ook het loopt een stuk minder soepel je voelt alsof de boel aan het vringen is.Af en toe denk ik dat de kardan best wel wat te verduren heeft of meen ik dat maar.

Je cardan heeft ook best wat te verduren, maar kan ook heel wat hebben. Dat wringen, slingeren, trekken en spoorzoeken hoort er allemaal bij. Over 15.000km merk je daar niets meer van *D
 
Laatst bewerkt:
Maar een passagier achterop werkt juist averechts.
Een relatief groot gewicht wat hoog en ver naar links geplaatst is brengt het zwaartepunt een heel eind naar waar je het juist niet wilt hebben met een zijspan.
Ik denk dat je met zo'n gewichtsverdeling een goede kans maakt om een keer heel hard om te vallen.
Naar mijn idee moet eerst de bak gevuld zijn en pas daarna iemand achterop.
 
Maar een passagier achterop werkt juist averechts.
Een relatief groot gewicht wat hoog en ver naar links geplaatst is brengt het zwaartepunt een heel eind naar waar je het juist niet wilt hebben met een zijspan.
Ik denk dat je met zo'n gewichtsverdeling een goede kans maakt om een keer heel hard om te vallen.
Naar mijn idee moet eerst de bak gevuld zijn en pas daarna iemand achterop.

Dan moet de hond dus mee en de vrouw thuisblijven.............. Opzich klopt dat wel:
de kearl en de hond mot rond, doe vrouw en de poes heurt in 't hoes........
 
Terug
Bovenaan Onderaan