Zijspan huren

joopxiv

MF'er
17 okt 2009
148
0
Den Haag
Hallo,

Ik heb binnenkort (10 mei) een tourtochtje met een groep bekenden. Simpele route door Zuid-Holland/Utrecht/Noord-Holland met wat tussenstops, gewoon voor de gezelligheid. Het meerendeel van de groep rijdt in auto's, maar aangezien ik liever motor rijd lijkt me dat een stuk leuker. Ik heb alleen geen zin om de rit in m'n eentje te doen, is wat ongezellig en bovendien heb ik navigator nodig.

Waar ik dus naar op zoek ben is een motor met zijspan. Na een speurtocht op internet ben ik maar één verhuurder tegengekomen: SilverLine. Wat echter een beetje tegenvalt zijn de kosten: omdat ik mijn vrije kilometers grotendeels kwijt ben aan het ophalen en terugbrengen moet ik vrij veel bijbetalen. Voor een studentenbudget wordt dat best krap.

Nu snap ik dat zo'n verhuurbedrijf ook geld moet verdienen, en hoef ik niet perse voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Maar ik hoef ook niet perse een (relatief) nieuwe motor onder m'n kont: ik rij zelf rond op een Nighthawk '83, en die doet het ook prima. Motto is dus: als het maar rijdt!

Ik ben dus op zoek naar een gouden tip voor een leuke motor met zijspan, omgeving Delft(/Den Haag/Rotterdam) waarmee ik voor een zacht prijsje een dagje rond kan rijden. Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt,
Nils
 
heb je wel een zijpan gereden?
Als je geen ervaring hebt zou ik er al niet eens aan beginnen.
Het is echt niet zo makkelijk als je zou denken. :N
 
. Na een speurtocht op internet ben ik maar één verhuurder tegengekomen: SilverLine.

Meer zul je er ook niet vinden :N

Ik ben dus op zoek naar een gouden tip voor een leuke motor met zijspan, omgeving Delft(/Den Haag/Rotterdam) waarmee ik voor een zacht prijsje een dagje rond kan rijden. Iemand die mij kan helpen?

Zul je zeer waarschijnlijk ook niet vinden, en wel om de reden die Rutger al geeft
 
Je bent niet de eerste die dit vraagt: Zoeken

Ik krijg de link niet klikbaar, moet je maar even plakken of zelf "huren zijspan"in de zoekfunctie tikken.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat er iemand hier zijn zijspan te huur aanbied of aan je leent om de simpele reden dat iedereen hier een liefde voor zijn eigen driewieler heeft en je volgens mij geen zijspanervaring hebt(anders zou je het niet posten).
Zelfs de jongens die een ratzijspan rijden zullen het niet doen, zijspanrijden is toch iets anders als motorrijden gekruist met autorijden.

Als je bij een dealer komt wordt je niet voor niets gevraagd of je al zijspanervaring hebt.


Die van mijn krijg je in ieder geval niet mee, niks persoonlijks.
Ik leen hem aan niemand uit of je moet me eerst de taxatiewaarde als borg geven dan heb ik er geen probleem mee })
 
Als je mijn bak nu eerst 'ff' deugdelijk aan mijn motor knoopt wil ik het -als tegenprestatie- wel in overweging nemen
 
Laatst bewerkt:
Zelfs de jongens die een ratzijspan rijden ........

oohw , die geven minder om hun spullen omdat ze nou eenmaal een anders schoonheids ideaal hebben vwbt hun motoren ? geloof dat er ergens iets niet helemaal schakelt . je kunt mijn poen lenen (kom het wel terug halen) je kunt mijn meid lenen( die masseert je eieren wel als je vervelend wordt) , maar van mijn span blijf je af }) (en dat geldt helemaal voor mensen die bling boven rijden stellen)
 
hohoho, ik heb zelf meerdere ratten gehad en was er heel blij mee.
Ik heb géén vooroordeel over ratten en denk er zelf over om er eentje bij te nemen die ik lekker in de blubber kan verwennen, kan matzwarteriseren en weer mooi kan versieren met een verse roadkill!!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat TS al terug geschrokken is gezien tijdstip eerste bericht.
Nee hoor, ik kijk rustig mee.

In ieder geval bedankt voor de tips. Ik heb inderdaad geen zijspanervaring, en hoewel ik jullie direct geloof dat het iets anders is dan motor/auto rijden lijkt het me toch dat één keer de eerste keer moet zijn. Zelfs jullie zijn ooit een keer begonnen, denk ik, en een dagje rustig touren lijkt me daar best geschikt voor.

Dat jullie daar niet je driewieler voor beschikbaar stellen begrijp ik ook, vroeg me alleen af of er alternatieve opties zijn voor de genoemde verhuurder.

Mocht iemand toch nog wat weten dan hou ik me aanbevolen.
 
Rustig toeren is het probleem ook niet, maar die bochten
die je tegen komt tijdens het toeren, die zijn het probleem.

En ik denk dat de meeste zijspanrijders hier toch wel een
lesje hebben gehad, op een of andere manier.
 
Rustig toeren is het probleem ook niet, maar die bochten
die je tegen komt tijdens het toeren, die zijn het probleem.

En ik denk dat de meeste zijspanrijders hier toch wel een
lesje hebben gehad, op een of andere manier.


Yep, :Y

Zijspan rijden leer je niet door rustig een tourtje te gaan rijden, :N
Voor je een tourtje gaat rijden zal je toch echt de basis moeten leren in een dagje zijspanles. :Y
 
Ik ben er gewoon mee begonnen zonder les of wat dan ook.
Een waarschuwing (lesje) heb ik gelukkig ook nog nooit gehad.
Ik red me prima met een zijspan, maar het kan raar lopen.
Het is immers een niet symetrisch voertuig.

Bij de club staat een span wat iedereen kan gebruiken als hij wil leren rijden.
Die is daardoor een icoon geworden, maar ook flink achteruit gegaan.

Een van de volgende BSC projecten is die weer goed op de wielen zetten.

Ik kan de TS alleen adviseren om een dagje Rob Teffer te doen al hij geen zijspan beschikbaar heeft. Daarna een huren bij eerder genoemde instantie.
 
Laatst bewerkt:
Yep, :Y

Zijspan rijden leer je niet door rustig een tourtje te gaan rijden, :N
Voor je een tourtje gaat rijden zal je toch echt de basis moeten leren in een dagje zijspanles. :Y

Hoeft dus echt niet. Dat heb ik zelf ondervonden. Vaake bi-j te bange ;)
Ik ben trouwens wel van plan zelf een dagje zijspanrob te doen volgend jaar.
Lijkt me een leuke ervaring. Vooral nu ik de laatste weken Rob vaak gesproken heb.

Leuke vent met veel ervaring. Daar kan ik zeker nog wel wat van leren.
 
Laatst bewerkt:
Hoeft dus echt niet. Dat heb ik zelf ondervonden. Vaake bi-j te bange ;)
Ik ben trouwens wel van plan zelf een dagje zijspanrob te doen volgend jaar.
Lijkt me een leuke ervaring. Vooral nu ik de laatste weken Rob vaak gesproken heb.

Leuke vent met veel ervaring. Daar kan ik zeker nog wel wat van leren.


Nee, maar jij zou heel goed moeten weten hoe het verschikkelijk mis kan gaan als iemand zonder ervaring toch op een zijspan stapt.
 
Nee, maar jij zou heel goed moeten weten hoe het verschikkelijk mis kan gaan als iemand zonder ervaring toch op een zijspan stapt.

JFJ sprak:
Ik ben er gewoon mee begonnen zonder les of wat dan ook.
Een waarschuwing (lesje) heb ik gelukkig ook nog nooit gehad.
Ik red me prima met een zijspan, maar het kan raar lopen.
Het is immers een niet symetrisch voertuig.

Bij de club staat een span wat iedereen kan gebruiken als hij wil leren rijden.
Die is daardoor een icoon geworden, maar ook flink achteruit gegaan.

Een van de volgende BSC projecten is die weer goed op de wielen zetten.

Ik kan de TS alleen adviseren om een dagje Rob Teffer te doen al hij geen zijspan beschikbaar heeft. Daarna een huren bij eerder genoemde instantie.

Zoals ik dus al aangaf ;)
 
Laatst bewerkt:
Wil je ook een communicatie setje huren? Gezellig buurten onderweg met je bakkenist kun je namelijk anders wel vergeten, behalve bij een rood stoplicht effe. En dat navigeren vanuit de bak gaat dan ook tegen vallen.

Mijn standaard reaktie in de zijspan-huur topics is 'huur een trike'. Dan heb je ook drie wielen en plek voor extra bagage en passagier(s).

Da's veel makkelijker te vinden in de verhuur en ook makkelijker te besturen zonder veel voorkennis. Wat ik wel begrijp is dat verhuurders van trikes liever verhuren aan mensen zonder motor ervaring, omdat die sneller bij het weg gedrag blijven van automobilist.
 
ik niet . ding stond al tijdje in garage , belt een maat op : hey, ik heb je opgegeven voor gehandicaptenrit komende zaterdag . dus ik dezelfde dag maar eens gaan zoeken waar de kontaktsleutel van dat ding in moest en Maastricht onveilig gemaakt .
gelukkig was mijn bakkenist nog gekker dan ik en had ie niet in de gaten dat ik met het klamme zweet in mijn handen die rit met hem uitgereden heb .
 
Ik heb ook nooit les gehad en ben zomaar begonnen. Maarja ik ben ook iemand die met alles weg rijd wat wielen heeft.
Ik zou mijn span ook niet zomaar uitlenen, het kan een heel gevaarlijk apparaat zijn.

Zomaar een zijspan huren is geen goed idee vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan