Zijspan huren

TS had Silverline al gevonden, kijk maar in de openingspost.


:Y yep. Maar dat is ook zo ongeveer de enige die een zijspan verhuurd.
Als je ergens anders wil huren zal je toch echt moeten kunnen aantonen dat je over voldoende ervaring beschikt.
Ik vraag me bij silverline trouwens wel af hoe hij dat verzekeringtecnisch doet met dat span. Ik denk dat je eigen risico een heel stuk hoger ligt dan bij een solomotor.
 
:Y yep. Maar dat is ook zo ongeveer de enige die een zijspan verhuurd.
Als je ergens anders wil huren zal je toch echt moeten kunnen aantonen dat je over voldoende ervaring beschikt.
Ik vraag me bij silverline trouwens wel af hoe hij dat verzekeringtecnisch doet met dat span. Ik denk dat je eigen risico een heel stuk hoger ligt dan bij een solomotor.


en hoe zit het met mijn risico als ik zo.n gehuurd span met aspirant brokkenmaker tegen kom? nou nou nou ................?
 
Had het over jou rare dingen hoor ;) Als je er over gelezen hebt kan je er over vertellen ;)
Vind het trouwens alleen maar grappig hoor.. Beldoel er niets mee ;)
 
Laatst bewerkt:
:Y yep. Maar dat is ook zo ongeveer de enige die een zijspan verhuurd.
Als je ergens anders wil huren zal je toch echt moeten kunnen aantonen dat je over voldoende ervaring beschikt.
Ik vraag me bij silverline trouwens wel af hoe hij dat verzekeringtecnisch doet met dat span. Ik denk dat je eigen risico een heel stuk hoger ligt dan bij een solomotor.


Ik heb deze zijspan ook een weekend gehuurd gehad, kreeg hem mee zonder iets te laten zien van dat ik het kon ofzo (had op dat moment ook nog geen ervaring met zijspanrijden).
Alleen van me schoonvader die er al jaren op rijd. Was dus wel erop voor berijd wat me te wachten stond.

Maar na een weekend erop gereden te hebben en ruim 300km verder had ik hem aardig goed onder de knie. En dan kan je zeer veel fun hebben op een zijspan die niet eens hardt gaat.
 
Een goede leermeester erbij is het halve werk dan dat je het allemaal zelf moet gaan uitvinden.

Me schoonvader zijn vader reed vroeger al bij de motorpolitie in bmw zijspan.
Zelf heeft hij altijd zijspan gecrost en rijd momenteel zelf ook weer op straat in een zijspan. Zonder zijn hulp erbij had ik het niet zosnel onder de knie gekregen hoor.

Teven ben ik ook meerdere voertuigen gewent dus wisselen van modellen is ook het probleem niet.
 
Teven ben ik ook meerdere voertuigen gewent dus wisselen van modellen is ook het probleem niet.

Bij racers komt men wel eens met de uitspraak "Ik ken mezelf, zou mezelf helemaal dood rijden".
Maar dit is ongeveer de zijspan-variant :')
 
Ja dat is een ander verhaal dan welk voertuig dan ook. Spreek uit ervaring ;) Kijk maar omhoog in dit topic ;)
 
Nope tot nu toe nog niet.

Wat JanFillemJansen zegt, kijk maar ietsje terug in het topic.
die bestuurder had ook al duizenden en duizenden kilometers met van alles en nogwat gereden -O-


Het gaat er niet om om je bang te maken oid, maar dat je wel oplet en dat je dat ook blijft doen :Y
 
Dat zeg ik toch ook!!
Dat ik nu na 300 kilometers er veilig mee overweg kan!!

En dan praat ik niet over een hyper moderne die 200 km/h over de snelweg scheurt maar zo 1 die ik gehuurd heb
 
Niks van aantrekken robm84. Ik ben ook al vrij snel de weg opgegaan met mijn spannetje. Als je veel ervaring hebt weet je je kop wel te gebruiken en je neemt dan geen risico's. Snelweg is bv. niks voor mijn spannetje. Als ik het hele kot moet opentrekken om 95 te halen en dan niks meer over heb, blijf ik daar wijselijk weg. Enz.
Met Jan zijn Super Ténéré Mongoliëspan zou ik de straat nog niet uit gaan...
 
Dat zeg ik toch ook!!
Dat ik nu na 300 kilometers er veilig mee overweg kan!!

En dan praat ik niet over een hyper moderne die 200 km/h over de snelweg scheurt maar zo 1 die ik gehuurd heb

Gaat ook niet om je de les te lezen. Je hebt les gehad en gaat voorzichtig de weg op. Dan ben je heel verantwoordelijk bezig vind ik. Ik heb nooit les gehad.

Kwam meer door de uitspraak die hier ooit voorbij kwam.. "Ik heb alles gereden waar wielen onder zaten behalve een span, dus dat zal ook wel goed komen"

Nou, dat ging inderdaad ongeveer 30km goed.

Kort om, goed bezig Rob, en veel plezier met zijspanrijden!
 
Laatst bewerkt:
ook ik heb nooit les genomen,
er wel heel veel over gelezen, ook over de reacties e.d.
Ik ben gaan bouwen,
en gaan oeffenen, woon in rustig gebied,
rustig aan doen, nadenken, met verstand rijden,
ervaring op doen.
het gaat steeds meer een automatisme worden.

Ik heb inmiddels denk ik zo'n 1500 a 2000 km gereden met het span,
maar nog steeds blijk ik goed opletten.

ik heb de eerste heel veel km ook nooit met iemand in de bak gereden.
 
klopt....
heb dus ook nog nauwelijks met iemand in de bak gereden hahahaha....
aaleen wat kleine rondjes rondom huis....
denk nog geen 50 km,
 
Terug
Bovenaan Onderaan