Trouwens nog een goeie tip, koop bij de plaatselijke VVV of tankstation een motor route kaart. Staan vaak voorgeschreven routes op, dan kom je vanzelf op de mooiste plekjes en leukste stuurweggetjes uit.
Grossglockner zou ik niet heen rijden vanuit lindau, is best een eind, veel tol en glad asfalt. Kan je beter de silvretta en gerlospass pakken die zijn dichter bij en leuker om te rijden.
Brenner is niet echt de moeite waard, kan je beter via Solden de timmelsjoch pakken Italie in, dan via wat andere passen naar de Stelvio rijden. Als je int schwarzwald bent altijd ff de Schau ins land strecke meepakken (int weekend gesloten) en de B500 schwardwaldhohestrasse is ook mooi, maar alleen as je van flink door gassen houdt, veel lange snelle bochten.
Kijk ook eens op alpineroads.com, staan alle bergpassen op in die regio
Bludenz [niet over schnellstrasse]
hoi
leuk he die voorpret
ik ben in september naar nauders geweest met de motor en ben zowel op de heen en terug reis via de bodensee gereden
de passen die daar in de buurt liggen zijn erg gaaf
ga vanuit lindau richting dornbirn,swarzenberg,mellau,schrocken en de hochtannbergpass naar lech (waar bea ,wimlex en maxima gaan skien)
dan weet ik zeker dat je zult genieten
terug kan je via bludenz,rankweil en hohenhems rijden
ook leuk is via lichtenstein,maienfeld,schiers,klosters naar davos terijden en dan via wiesen,lenzerheide en chur weer terug
je kan nog een dagje naar obertsdorf , dat is het dorp van het nieuwjaars skispringen
schaffhausen, daar zijn de breedste watervallen van de rijn, constance is een hele mooie stad, pffff er zijn zoveel mogenlijkheden daar, als je nog wat wil weten hoor ik het wel
gr ruud
hoi ik heb hier een paar foto's staan van mijn vakantie niet ver van de bodensee vandaan
http://www.mijnalbum.nl/Album=U7PODJPY Zo nu doet de Link het tenminste ook~
dat verbruik kan je niets van zeggen!ja ik ben alleen geweest , en dat beviel best eigenlijk
aleen s'avonds met eten was het wat ongezellig
maar onderweg vond ik het heerlijk en als je stop heb je aanspraak genoeg
tja en de suzuki heeft het erg goed gedaan, daar ben ik echt tevreden over
al vanaf 4000 tpm doet hij het gewoon ook in de bergen en hij is lekker zuinig ook gemiddeld 1 op19 dus dat is gewoon goed
gr ruud