A
helaas kan dat niet gezegd worden van de batterij : groot en zwaar, met een hervul-capaciteit die is blijven steken in de 19de eeuw
doet je vrouw dat 5 keer achtereen aan het rode licht, geraakt ze geen 160km ver maar met moeite 50. snelle electrische motoren zijn zoals dragsters : verassend snel over 400meter, maar kompleet nutteloos als het over een paar honderd kilometer snel moet zijn. ja, je kan de aktieradius vergroten door meer accu mee te sleuren, met als neveneffect dat je "superEbike" stuurt als een overladen Goldwing..... leuk
in princiepe heb ik niets tegen electrische moto's, maar zo lang het batterij-probleem niet opgelost geraakt, blijft het een niche product voor mensen die max 2u per dag rijden of tevreden zijn met minder dan een uurtje "blazen rond de kerktoren".
Je hebt blijkbaar geen idee van de ontwikkelingen....
allee, zeg eens : hoe lang laden om weer 150-200km te kunnen rijden ?
Maar over dat optrekken.... Het is geen verbrandingsmotor. Een verbrandingsmotor houdt helemaal niet van wisselende toerentallen, die houdt al helemaal niet van optrekken vanaf stilstand want dat kan ie eens niet alleen.
jij weet ook niet waar je over praat. een ICE heeft nul problemen met wisselende toerentallen. ik vraag me af : wie praat jij na ?
optrekken vanaf stilstand lukt hem en de mensheid al 100 jaar perfect dankzij de koppeling. waarom zou dat ineens een minpunt zijn ?
Natuurlijk kost fors optrekken energie maar omdat het telkens maar heel even is valt dat heel erg mee.
heel even voor jou misschien, er zijn er ook anderen ...
een ritje in de ardennen op een weekdag is voor mij meer dan 500km constant "gas open". voor pakweg 550km gaat er dik 50L door mijn 2-taktje. hoeveel dagen zou ik moeten uittrekken om dik 500km op die manier electrisch te rijden ?
hoeveel accu's moet iemand mee sleuren naar het circuit om op een normale circuitdag toe te komen ?
Wat de batterij snel leegtrekt is voluit blazen over de snelweg, dan is het benodigde vermogen continu hoog en gaat de range sneller naar beneden.
Als ik 5 keer achtereen een stoplicht sprint doe met mijn motor is het verbruik ook dramatisch, ik haal normaal de 1 op 18. met 5 stoplicht sprinten gaat mijn range ook dramatisch achteruit, dan rij ik opeens 1 op 10, dus dat slaat nergens op.
De elektro motor an sich is vele malen beter en efficiënter dan een benzine motor, het limiterende aan een elektromotor is niet de motor, maar de tank (accu).
Absoluut niet.jij herhaalt toch gewoon het punt dat ik wil maken : de accu is nog steeds problematisch, en niet geschikt om op 1 dag meer dan 500km te gassen.
en met een ICE motor door gassen geraak je nog steeds een 150km ver, dat lukt je met geen enkele electrische moto vandaag.
Lekker voorbeeld, dat kost me met een goede tourmotor op benzine de helft van de tijd.Absoluut niet.
Jij beweerde dat een elektrische motor maar een paar keer voluit kan optrekken omdat het verbruik dan zo zou oplopen.
Dat is gewoon niet waar. Het is zelfs net andersom, de elektromotor is daarbij in het voordeel.
En je blijft bazelen, hier in Nederland hebben twee rijders met Energica’s in 17 uur tijd 1000 km afgelegd.
En je blijft bazelen, hier in Nederland hebben twee rijders met Energica’s in 17 uur tijd 1000 km afgelegd.
Bron: Actieradius geen beperking!
Fastned wil vrijheid voor de elektrische rijder bewerkstelligen door de bouw van een landelijk dekkend netwerk van snellaadstations langs de snelweg
Marchel Bulthuis: “Wij hebben ons overal aan de maximum snelheid gehouden, uitgezonderd enkele snelwegsprintjes
Ook daarin zijn mensen bezig elkaar de loef af te steken, met de Model 3 is de grootst afgelegde afstand op één dag tot nu toe 2625 kilometer.
Mijn record met een benzinewagen staat op 970 km.
Iets met appels en peren?
Die 2625 zijn hoogst waarschijnlijk afgelegd op een afgesloten circuit met een perfecte laadpaal, drie drivers, optimale door de computer berekende constante snelheid etc. etc. etc. Laboratorium omstandigheden dus.
Die 970 kilometer van jou zijn gereden in je eentje, met een volle bepakking, dakkoffer erop, bakkie koffie, plasstops en vakantie omstandigheden (drukte) op de weg. En dan ook nog eens ver binnen de 24 uur. Of je moet een slak zijn.
Langste afstand die ik heb gereden met de auto is 1.760 kilometer in 16 uur, met 5 personen en volle belading en met de beladen motor bijna 900 kilometer, waarvan ruim 600 kilometer binnendoor in bergachtig gebied binnen 14 uur. Beiden met diverse stops.
Je kunt nog zulke warme pleidooien houden voor elektrisch rijden, maar je vergelijking raakt kant nog wal. Overigens kan ik ook nergens iets vinden over de door jou geclaimde 2625 kilometer en hoe die tot stand gekomen zijn.
Tja, we hebben nu eenmaal snelheidslimieten in dit land of je moet uitwijken naar een circuit.leuk hoor, zo motor rijden : braaf de snelheidslimiet op de autosnelweg volgendan hoeft het voor mij niet, ga ik wel met de auto tussen de andere auto's in de file staan. sigaretje, leuk muziekje, babbel, ...
Klopt, dat is ook het enige nog.Lekker voorbeeld, dat kost me met een goede tourmotor op benzine de helft van de tijd.
Je kunt nog zo hard doen alsof wij allemaal blind zijn voor de toekomst, puur omdat in jouw gebruiksplaatje de range niet belangrijk is, maar feit is dat ze niet (net) zo goed zijn voor lange afstanden.
Kom best vaak van die Tesla rijdende duracell dingen tegen op de autosnelweg maar wrm die dingen dan in godsnaam met 85km/u achter vrachtwaggels blijven sukkelen is mij een raadsel als die actieradius geen probleem is.
Laatst zelfs eentje met een groot gedeelte van zijn ramen nog stijf bevroren en de bestuurder had een dikke jas en handschoenen aan en een muts op.
Fijn rijden zo
@Hybride
Je reactie slaat helemaal nergens op. IK zeg alleen dat je vergelijking appels en peren zijn, omdat je dagdagelijks gebruik vergelijkt met laboratorium onderzoek. En dat gaat dus mank. Theorie en praktijk, zeg maar.
En dan kom je met een stuk klimaatprofeten retoriek waar de honden geen brood van lusten.
Het is hetzelfde als klimaatwappie Rob Jetten doet. We moeten allemaal van het gas af en aan de warmte pomp. Daarbij gaat hij er even aan voorbij dat dit lang niet voor elke woning kan. Zo heb ik een jaren '30 huis van bijna 700 kuub. Houten plafonds en vloeren, deels nog enkel glas en glas-in-lood ramen.
Dat kan ik van mijn lang zal ze leven niet aanpassen dat het warm te stoken is met behulp van een warmtepomp. Enige optie is dus het huis slopen en opnieuw bouwen, als ik echt van het gas af moet.
Het zijn juist dit soort leugens en valse voorwendselen die mijn afkeer van de heel klimaatkerk enorm groot maakt.
Gewoon een trambel........lachen.Misschien een elektrische motor met een geluidsinstallatie die motor geluiden maakt,bijvoorbeeld de BMW i8
heeft dat.
@MotorZeeRob
Sorry. Zoveel domheid, daar kan ik niet eens op in gaan.
Laat ik afsluiten met: "Je hebt gelijk. "
Waarom heb je het ook alweer over huizen?
Waarom begon je ook alweer over huizen?@Hybride
Je reactie slaat helemaal nergens op. IK zeg alleen dat je vergelijking appels en peren zijn, omdat je dagdagelijks gebruik vergelijkt met laboratorium onderzoek. En dat gaat dus mank. Theorie en praktijk, zeg maar.
En dan kom je met een stuk klimaatprofeten retoriek waar de honden geen brood van lusten.
Het is hetzelfde als klimaatwappie Rob Jetten doet. We moeten allemaal van het gas af en aan de warmte pomp. Daarbij gaat hij er even aan voorbij dat dit lang niet voor elke woning kan. Zo heb ik een jaren '30 huis van bijna 700 kuub. Houten plafonds en vloeren, deels nog enkel glas en glas-in-lood ramen.
Dat kan ik van mijn lang zal ze leven niet aanpassen dat het warm te stoken is met behulp van een warmtepomp. Enige optie is dus het huis slopen en opnieuw bouwen, als ik echt van het gas af moet.
Het zijn juist dit soort leugens en valse voorwendselen die mijn afkeer van de heel klimaatkerk enorm groot maakt.
Waarom begon je ook alweer over huizen?
@Hybride .....Je reactie slaat helemaal nergens op. IK zeg alleen dat je vergelijking appels en peren zijn, omdat je dagdagelijks gebruik vergelijkt met laboratorium onderzoek. En dat gaat dus mank. Theorie en praktijk, zeg maar.
En dan kom je met een stuk klimaatprofeten retoriek waar de honden geen brood van lusten.....